اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دریای خزر آلودگی نفتی ندارد


مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در حوزه استحفاظی ما آلایندگی نفتی در دریای خزر وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در حوزه استحفاظی ما آلایندگی نفتی در دریای خزر وجود ندارد.

سیدعلی نعیمی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت آلودگی نفتی دریای خزر اظهار کرد: در حوزه استحفاظی ما آلایندگی نفتی در دریای خزر وجود ندارد و اگر موردی مشاهده شود بلافاصله پاکسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت مسایل زیست‌محیطی دریایی و خشکی تفاوتی نمی‌کند، تصریح کرد: تمام پیمانکاران ما در بندرانزلی که زیرساخت‌ها را انجام می‌دهند ملزم به رعایت مسایل زیست‌محیطی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه برای ساخت بندر باید مطالعات زیست‌محیطی صورت گیرد، گفت: آلایندگی‌های سوختی و نفتی پالایش و مواد زائد جداسازی می‌شوند.

وی رعایت ضوابط زیست‌محیطی را یکی از الزامات ضروری بنادر دانست و خاطرنشان کرد: همه باید بتوانیم در بحث زیست‌محیطی مسایلی را رعایت کنیم.

نعیمی با تاکید بر اینکه مقید هستیم هر نوع لکه‌های نفتی ناشی از برداشت نفت توسط آذربایجان را جمع‌آوری کنیم، یادآور شد: در صورت مشاهده لکه‌های نفتی در حوزه دریای خزر ایران هر نوع آلودگی را پاکسازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کنوانسیون دریایی بر قوانین مقید و پای‌بند است، خاطرنشان کرد: ملزم به رعایت موارد کنوانسیون‌های دریایی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان کاهش آلایندگی را امری ضروری خواند و متذکر شد: رعایت این مسئله جزء مسایل اصلی است.

وی بندر انزلی را در امر تجارت توانمند دانست و یادآور شد: امیدواریم بیش از پیش تجارت مواد معدنی و غلات را در بندر انزلی انجام دهیم.


ویدیو مرتبط :
مخاطرات آلودگی دریای خزر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بروز لکه‌های نفتی در دریای خزر/ شکایت رسمی ایران از آذربایجان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بروز لکه‌های نفتی در دریای خزر/ شکایت رسمی ایران از آذربایجان

معاون دریایی سازمان محیط زیست از ورود لکه‌های نفتی چاههای نفت کشور آذربایجان به سواحل استان گیلان خبر داد و گفت: لکه های نفتی این چاه ها سواحل گیلان را آلوده به مواد نفتی کرده است.

به گزارش مهر، عبدالرضا کرباسی با اعلام این خبر اظهار داشت: چاه های نفت کشور آذربایجان نشت کرده و لکه های نفتی این چاه ها به سواحل استان گیلان رسیده است و باعث آلودگی این سواحل شده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اقدامات انجام شده برای پاکسازی لکه های نفتی گفت: سازمان بنادر کار پاکسازی سواحل گیلان را از روز گذشته آغاز کرده است که طبق برآوردها 300 هزار بشکه نفت از چاه های کشور آذربایجان نشت کرده است.

وی درخصوص هزینه پاکسازی لکه های نفتی سواحل گیلان نیز خاطرنشان کرد: اقدامات دریایی هزینه بالایی دارد که باید کار پاکسازی انجام و پس از آن هزینه اعلام شود.

کرباسی با تأکید بر اینکه آذربایجان به تعهدات زیست محیطی خود در کنوانسیون تهران پایبند نیست، از طرح شکایت بر علیه کشور آذربایجان خبر داد و گفت: در نظر داریم در این راستا شکایت رسمی خود را در مجامع بین المللی اعلام کنیم./مهر