اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دریافت مبالغ 90 میلیونی برخی نمایندگان از رحیمی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده محمد رضا رحیمی

نماینده اردبیل گفت: اگرچه ما پیگیر دریافت کنندگان 5 میلیون تومانی از رحیمی هستیم اما با روشن شدن ابعاد جدیدترین این نابسامانی تمام تلاش خود را برای معرفی شاه‌مهره‌های این مساله معطوف خواهیم داشت.

نماینده اردبیل گفت: اگرچه ما پیگیر دریافت کنندگان 5 میلیون تومانی از رحیمی هستیم اما با روشن شدن ابعاد جدیدترین این نابسامانی تمام تلاش خود را برای معرفی شاه‌مهره‌های این مساله معطوف خواهیم داشت.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا٬ با تاکید بر روشن شدن ابعاد جدیدی از پرونده دادن پول رحیمی به برخی نمایندگان تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که از سوی یک منبع موثق در اختیار من قرار گرفته٬ برخی نمایندگان مجلس هشتم مبالغی بالغ بر 30 تا 90 میلیون تومان از محمدرضا رحیمی دریافت کردند که آنها شاه مهره‌های فساد انجام گرفته در مجلس‌اند.

نماینده مردم اردبیل و نیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری اسامی 170 نماینده دریافت کننده پول از رحیمی افزود: اگرچه ما پیگیر اسامی دریافت کنندگان مبالغ 5 میلیون، تومانی از رحیمی هستیم اما با روشن شدن ابعاد جدیدترین این نابسامانی٬ تمام تلاش خود را برای معرفی شاه‌مهره‌های این مسئله معطوف خواهیم داشت.

پیرموذن افزود: با روشن شدن مبالغ جدید داده شده به برخی نمایندگان مجلس مشخص شد که فساد انجام شده در مورد معاون اول رئیس جمهور سابق، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان است و روز به روز بر ابعاد این پرونده افزوده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: در پرونده رحیمی، به دلیل توهین انجام شده به مجلس و شان نمایندگی، ما با تکیه بر مسئولیت نظارتی مجلس، موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد تا سبب افزایش اعتماد عمومی به مجلس شویم و به زودی اسامی متخلفان را به پیشگاه ملت اعلام خواهیم کرد.
اخبار سیاسی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
دریافت مبالغ دریافتی توسط پیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات مبالغ اهدایی رحیمی به نمایندگان


هنوز پرونده پول‌های كثیف باز است. هنوز افكار عمومی این سوال را دارند كه كدام یك از كاندیداهای مجلس هشتم و احیانا كدام یك از نمایندگان شان در هرم سبز پولی از دولت دهم دریافت كرده‌اند.

روزنامه قانون: هنوز پرونده پول‌های كثیف باز است. هنوز افكار عمومی این سوال را دارند كه كدام یك از كاندیداهای مجلس هشتم و احیانا كدام یك از نمایندگان شان در هرم سبز پولی از دولت دهم دریافت كرده‌اند.

 چند ماه پیش كه این موضوع از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد مطرح شد، روز و شب نمایندگان كه سابقه حضور در مجلس هشتم داشتند دم از پیگیری این موضوع می‌زدند، اما همان طور كه زمان گذشت و افكار عمومی این موضوع را فراموش كرد، نمایندگان هم كمتر به دنبال متخلفان رفتند.

با این حال پرداختن یك میلیارد و دویست میلیون تومان به قریب 170 نفر از كاندیداهای مجلس هشتم، موضوع كوچك كند و بی‌اهمیتی نیست كه بتوان به این زودی‌ها دست از آن برداشت و اجازه داد در پس افكار و مشكلات جامعه، فراموش شود و خاك بخورد. باید كسی در این بین پیدا شود تا مو را از ماست بكشد و متخلفان شناسایی شوند.

بر همین اساس یكی از نمایندگان كنونی مجلس كه سابقه حضور در مجلس هشتم را هم ندارد برای مشخص شدن، راستی آزمایی ادعای معاون اول بازداشتی دولت دهم پیگیر افشای اسامی دریافت كنندگان پول كثیف است. از سوی دیگر نیز كمیسیون اصل 90 مجلس بعد از پنج ماه سكوت در این باره نسبت به عملكرد دستگاه قضا انتقاد كرد.

انتقاد از دادگستری

توقع می‌رفت مجلس كه با گفته‌های رحیمی، متهم به دریافت پول‌های كثیف است اقدامی سریع‌تر و قاطع‌تر داشته باشد. اما نهایت واكنش  این بود كه رئیس كمیسیون ناظر مجلس از عدم پاسخگویی دادگستری  انتقاد كرد. محمد علی پورمختار با اعلام این خبر که به علت عدم پاسخگویی دادگستری به پیوست سوم برای درخواست استعلام اسامی 170 کاندیدای مجلس هشتم شورای اسلامی که از محمدرضا رحیمی پول دریافت کرده‌اند، زده شده است، به ایلنا می‌گوید: اگر دادگستری تا مهلت زمان مقرر پاسخ مناسب را ارائه ندهد کمیسیون اصل 90 از ابزار‌های قانونی خود برای دریافت پاسخ استعلام‌ها استفاده خواهد کرد.

مجلس ورود می‌كند


 این نماینده اعتقاد دارد كه  رئیس دادگستری استان بر اساس وظیفه قانونی خود  هر چه زودتر باید پاسخ کمیسیون اصل 90 را بدهد اما تا امروز چنین اقدامی صورت نگرفته است. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ ادامه می‌دهد: امیدواریم دادگستری وظیفه قانونی خود رادر مورد پاسخ به استعلام‌ها انجام دهد، تا کمیسیون اصل نود مجبور نباشد مراحل بعدی کار را از طریق ابزار‌های قانونی به‌شکل دیگر دنبال و تعامل کمیسیون اصل 90 با قوه قضاییه به‌شکل كنددیگر دنبال شود.

لیست 102 نفره

اما این تنها اقدام مجلس نیست، كمال‌الدین پیرموذن  به اتفاق تعدادی دیگر از همكارانش موضوع پول‌های كثیف را به صورت شخصی دنبال می‌كنند. پیرموذن به «قانون» می‌گوید: برای بررسی این موضوع از دو منبع معتبر و مسئول، لیست‌هایی از افرادی كه احتمالا از رحیمی و دولت گذشته پولی دریافت كرده‌اند، به دست آورده‌ایم. بر اساس استعلام‌هایی كه گرفتیم تعداد كاندیداهایی كه از معاون احمدی‌نژاد پول دریافت كرده‌اند 102 نفر است. نماینده مردم اردبیل در ادامه عنوان می‌كند كه قصد دارد مشخص كند كدام یك از كاندیداهای مجلس هشتم برای ورود به هرم سبز مبلغی بین  30 تا 90  میلیون از دولت دریافت كرده است.

نام برخی دریافت كنندگان پول

وی در خصوص نحوه بررسی و مشخص شدن این افراد می‌گوید: برای اینكه به این لیست برسیم، لیست‌های مختلف را تطبیق دادیم  و مشخص شد در بین كاندیداهای مجلس هشتم افرادی پول‌های هنگفتی گرفته‌اند. نماینده مردم اردبیل برای نمونه می‌گوید: در استان اردبیل یكی از كاندیداهای مجلس هشتم، مبلغی پول دریافت كرده است اما به محض دریافت پول از كارزار انتخابات كناره‌گیری می‌كند. پیرموذن با انتقاد از چنین رفتارهایی در جریان انتخابات مجلس تازگی می‌كند: نیت این افراد تنها پر كردن كیف و كیسه خود است نه كمك، نوكری و خادمی ملت  به همین دلیل باید نماینده واقعی از غیر واقعی مشخص شود. او همچنین اعتقاد دارد كه تنها راه‌حلی كه برای ممانعت از ورود پول‌های  كثیف در انتخابات دهمین دوره مجلس وجود دارد، گوش به زنگ بودن شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارت از وزارت اطلاعات تادادگستری است.

دریافت 5 میلیون مسئله‌ای نیست


پیرموذن در جریان این گفت‌وگو تاكید می‌كند كه مسئله دریافت مبلغ 5 میلیون با هدف كمك به مساجد حوزه انتخابیه نیست، بلكه مشخص شده است دولت احمدی‌ن‍ژاد برای اثرگذاری در انتخابات مجلس هشتم در بین تعدادی از كاندیداها پول‌هایی را تزریق كرده است. بر همین اساس وی تاكید می‌كند به دنبال كسانی هستیم كه مبالغ بیشتری دریافت كرده‌اند.  وی توضیح می‌دهد درلیستی كه در اختیار دارد اعداد و ارقام دریافتی افراد وجود ندارد و آنها با بررسی‌های دقیق می‌خواهند متخلفان را شناسایی كنند.

استقبال شورای نگهبان

پیرموذن می‌گوید شورای نگهبان در جریان بررسی لیست‌های جمع آوری شده توسط آنها ست و از اقدام این نمایندگان نیز استقبال كرده است. با این حال به نظر می‌رسد آنها در مسیر شفاف‌سازی این لیست تنها هستند و به این زودی‌ها نمی‌توانند از صحت و سقم لیست به دست آورده خبر بدهند. این نماینده ادامه می‌دهد: تا به امروز هیچ نهادی نخواسته دست از بررسی بردارم و همه استقبال كردند اما مسئله این است كه تا مطمئن نشویم چه افرادی به واقع پولی دریافت كرده‌اند لیست را منتشر نمی‌كنم.

وجود نام نمایندگان مجلس نهم در لیست تخلف

موضوع حائز اهمیت در لیست تهیه شده توسط پیرموذن به اتفاق برخی از نمایندگان این است كه نام تعدادی از وكلای حال حاضر مردم  در مجلس نهم نیز در این فهرست وجود دارد. او كه از بردن نام این افراد طفره می‌رود، می‌گوید: در لیست ما اسم برخی از همكاران مجلس نهم وجود دارد اما موضوع این است كه این احتمال وجود دارد كه این افراد تنها مبلغ 5 میلیون را دریافت كرده‌اند نه مبالغی بین 30 تا 90 میلیون.

كمك خانوادگی در انتخابات

پیرموذن به اتفاق جعفرزاده ایمن آبادی،  مهدی دواتگری، حسین زاده و بیگی  شفاف‌سازی پول‌های كثیف را در دستور كار خود قرار داده‌اند. پیرموذن تنها راه حل عدم ورود پول‌های كثیف به انتخابات را تقویت احزاب می‌داند. البته او به كمك فعالیت حزبی و دریافت پول یارانه‌ای كه دولت باید به تشكل‌های سیاسی بدهد، در عرصه انتخابات به رقابت نپرداخته است. این نماینده می‌گوید برادر پول‌داری دارد كه در زمان انتخابات به او كمك می‌كند. بنابراین تاكید می‌كند ورود در انتخابات یا باید با كمك خانواده باشد یا در قالب فعالیت حزبی.