اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری نماینده مجلس با رئیس دانشگاه


مسدود شدن درب یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی به علت بدهی، درگیری یک نماینده مجلس با رئیس یک دانشگاه و فاش شدن رازهای دانشگاه منتسب به مشایی در مجلس شورای اسلامی برخی اتفاقاتی بود که هفته جاری در حوزه دانشگاه رخ داد.

تمام ماجرای درگیری یک نماینده مجلس با رئیس دانشگاه

خبر درگیری نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هفته گذشته حواشی بسیاری را ایجاد کرده است و رسانه ها بسیار به این موضوع پرداختند اما اظهارات جدید دو طرف درگیری با خبرگزاری مهر زوایای کامل این درگیری را نشان می دهد.

در حالی که مجید نصیر پور نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی خبر درگیری وی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را بزرگ نمایی می داند، دکتر یعقوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار رفتار منطقی مسئولان و نمایندگان نهاد قانونگذاری در رابطه با مسائل شد.

در جریان بازدید وزیر بهداشت از طرح های عمرانی بهداشت و درمان منطقه سراب در استان آذربایجان شرقی، نماینده سراب مایل به بازدید وزیر از منطقه مهربان بود اما به دلیل تراکم برنامه ها بازدید از این منطقه حاصل نشده و همین موضوع زمینه ساز درگیری فیزیکی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ایجاد می کند.

هزینه شرکت در مرحله دوم کنکور دکتری!

دانشجویانی که در مرحله نخست کنکور دکتری سال 90 پذیرفته می شوند موظف خواهند بود مبلغی را به عنوان هزینه مصاحبه شفاهی به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاههای مجری دوره دکتری واریز کنند.

در اطلاعیه پذیرش دانشجوی دکتری سال 90 که در پایگاه اینترنتی برخی دانشگاهها درج شده است، مبلغی به عنوان هزینه مصاحبه شفاهی از پذیرفته شدگان مرحله نخست کنکور دکتری در نظر گرفته شده است که داوطلبان باید این مبلغ را به شماره حساب اختصاصی دانشگاه مورد پذیرش خود واریز کنند.

درب واحد یک دانشگاه آزاد مسدود شد

در هفته ای که گذشته به دلیل مشکلی که بین یکی از واحدهای دانشگاه آزاد و شهرداری به وجود آمد، درب این دانشگاه مسدود شد. یک مقام مسئول در واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با آخرین جزئیات مسدود شدن درب اصلی این واحد آموزشی گفت: در زمینه عوارض با شهرداری اختلاف نظر داریم و به دلیل بدهی محاسبه شده از سوی شهرداری که ما قبول نداریم درب اصلی واحد مسدود شده است.

شهرداری منطقه 2 محاسبه عوارض واحد تهران مرکزی را به جای کاربری آموزشی با کاربری اداری انجام داده است البته واحد تهران مرکزی براساس کمیسیون ماده 100 مطرح کرد که این کاربری اشتباه است و باید براساس کاربری آموزش محاسبه شود.

البته رئیس این واحد دانشگاه بعدا اعلام کرد که مشکل رفع شده و با شهرداری وارد مذاکره شده اند.

رفع ممنوعیت انتخاب "ایران" برای پایان‌نامه ایرانیهای خارج کشور

ممنوعیت انتخاب موضوعی درباره ایران برای رساله دکتری دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج کشور در حالی به عنوان یک مسئله شایع میان دانشجویان دکتری خارج کشور مطرح بود که مدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم از رفع این ممنوعیت خبر داد.

محمدحسین مجلس آرا در گفتگو با مهر افزود: مسئله دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج کشور که می‌خواهند موضوع تز دکتری‌شان درباره ایران باشد را حل کردیم به این ترتیب این دانشجویان در صورتی می‌توانند تز دکتری‌شان را راجع به ایران انجام دهند که از یک استاد راهنما و یک مشاور ایرانی استفاده کنند.

رازهای دانشگاه منتسب به مشایی در مجلس فاش می‌شود

حیدری - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ارتباط با بررسی وضعیت تاسیس یک دانشگاه منتسب به مشایی گفت: هفته آخر خردادماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رمز و رازهای تاسیس دانشگاه منتسب به رحیم مشائی را بررسی می کند.

ماجرای هک بزرگترین سایت پایان نامه‌ها

ایران داک" که دارای مقام اول از نظر حجم محتوا در میان پایگاه‌های ‌وب دولتی است به گفته رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، برای ساعاتی هک شد اما این حمله ناکام مانده است.

وجود حفره‌های امنیتی در پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران درحالیست که این پژوهشگاه مدیریت مدارک علمی را بر عهده دارد و پایگاهی برای ثبت پایان نامه های دانشجویی است در اساسنامه‌اش از مدیریت دانش و جامعه اطلاعاتی به عنوان یکی از اهداف آن نام برده شده است.

مجلس با فوریت بررسی طرح تاسیس دانشگاه جامع امام خمینی مخالفت کرد

 همچنین در این هفته مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تاسیس دانشگاه جامع امام خمینی(ره) به عنوان الگوی دانشگاه اسلامی به صورت دولتی مخالفت کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه بررسی یک فوریت طرح تاسیس دانشگاه جامع امام خمینی (ره) را که با 56 امضا تقدیم هیئت رئیسه شده بود، مورد بررسی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
گفتگوی نماینده شهركرد با رئیس مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت 11 نماینده مجلس از رئیس جمهور برای پرونده اختلاس بزرگ



 

 

به دنبال واگذاری مسئولیت رسیدگی به رسوایی سوءاستفاده مالی بزرگ بانکی به کمیسیون اصل نود، یازده تن از نمایندگان مجلس از رئیس و هیات رئیسه مجلس در خواست کردند که در این باره ماده 233 آئین نامه اعمال شود.

به گزارش مهر، در پی واگذاری مسئولیت رسیدگی به رسوایی سوءاستفاده مالی بزرگ بانکی به کمیسیون اصل نود، یازده تن از نمایندگان مجلس طی نامه ای به تاریخ 10/7/1390 از رئیس و هیات رئیسه مجلس در خواست کردند که در این باره ماده 233 آئین نامه درباره رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و مسئولان دولتی مرتبط با این پرونده اعمال شود.

در این صورت پس از قرائت گزارش کمیسیون در این باره، از مجلس رای گیری شده و در صورت تایید گزارش توسط مجلس، این گزارش به قوه قضاییه ارجاع و در عین حال به منزله کارت زردی به مسئولان دولتی خواهد بود.

متن نامه از این قرار است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
اعضای محترم هیات رئیسه

سلام علیکم
رسوایی مالی اخیر که تعداد زیادی بانک دولتی و خصوصی درگیر آن بوده‌اند، ضربه سختی به اعتماد مردم به نظام بانکی و اداری کشور وارد کرده است. بی شک بررسی بیطرفانه و دقیق این فاجعه و کشف عوامل تعیین کننده در پیدایش آن و گزارش نتایج به مردم می تواند از ابعاد این بی اعتمادی بکاهد و رسیدگی قضایی را تسهیل نماید.

بررسی های مقدماتی نشان می دهد که برخی از مقامات قوه مجریه بر خلاف قانون حمایت‌هایی اعمال کرده‌اند، برخی مسئولان بانکی بدون صلاحیت بکار گمارده شده‌اند و نظارت قانونی بر عملیات بانکی تعمداً یا از سر بی مسئولیتی یا ندانمکاری اعمال نشده است. احتمال زد و بندهای کثیف نیز بین صاحبان قدرت و ثروت وجود دارد. چون در فرایند این امر احکام متعددی از قوانین ذیربط، از جمله قانون اداره امور بانکها مصوب 1358، قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی مصوب 1386، قانون اساسنامه سازمان حسابرسی مصوب 1366، قانون برنامه و بودجه مصوب 1351 و قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه، توسط رئیس جمهور و رئیس دفتر ایشان، رئیس کل بانک مرکزی و قائم مقام وی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر از مسئولان زیر مجموعه دولت، نقض شده یا نادیده گرفته شده است ؛ ما امضاء کنندگان ذیل خواهان اعمال ماده 233 در این باره هستیم.

امضاء کنندگان: 1-حسین نجابت(تهران) 2- احمد توکلی(تهران) 3- الیاس نادران(تهران) 4- علی زاکانی(تهران) 5- پرویز سروری(تهران) 6-حمیدرضا فولادگر(اصفهان) 7- جواد جهانگیرزاده(ارومیه) 8- نادر قاضی پور(ارومیه) 9- محمد دهقان(طرقبه و چناران) 10- امین حسین رحیمی(ملایر) 11- سیدحسین دهدشتی(آبادان)

به گزارش مهر، ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدین قرار است:

"ماده 233- هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(89) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.".../تحلیل:عصرایران