اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری مسلحانه در سرقت هالیوودی



درگیری مسلحانه در سرقت هالیوودی

جام جم آنلاین: اعضای باند سرقت مسلحانه‌ای كه اواسط سال 90 به خودرو حمل پول بانك سپه كرمانشاه دستبرد زده بودند و چهار مامور را به قتل رسانده بودند، پس از یكماه در چند عملیات همزمان كه در كرمانشاه، سنندج و تهران به اجرا درآمد، دستگیر شدند و سردسته گروه، در درگیری مسلحانه جان باخت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در این عملیات كه به تبادل آتش بین ماموران و سردسته سارقان منجر شد، چهار متهم در كرمانشاه، یكی از همدستان آنان در سنندج و شش نفر دیگر نیز در تهران به دام افتادند.

ساعت 9:30 دقیقه صبح 26مرداد 90 زمانی كه خودروی حمل پول بانك سپه مقابل شعبه خیابان سعدی كرمانشاه توقف كرد تا كارمندان كیسه‌های پول را داخل شعبه ببرند، چهار مرد مسلح به سمت اتومبیل یورش بردند.

آنها با گشودن آتش به سوی ماموران محافظ خودرو و بانك، راه را برای سرقت باز كردند و با برداشتن مبلغ 217میلیون تومان وجه نقد، سوار یك خودرو پراید شده و فرار كردند.

دقایقی بعد خیابان سعدی توسط ماموران پلیس و امدادگران بسته شد و در وهله اول معلوم شد یكی از محافظان در دم كشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند، اما ساعاتی بعد سه مامور دیگر هم جان خود را از دست دادند. همان موقع تیم ویژه‌ای مسئولیت تحقیق برای شناسایی سارقان را آغاز كرد.

در این شرایطی كه ردپایی از متهمان وجود نداشت، كارآگاهان فرضیه خود را روی سابقه‌دار بودن عوامل این دزدی متمركز كردند. خشونت سارقان و به كار بردن آسان سلاح، شكی برای پلیس باقی نگذاشته بود كه آنها قطعا قبل از این نیز جرایم متعددی انجام داده‌اند.

بررسی فهرست سارقان سابقه‌دار، كارآگاهان را به فردی به نام صلاح‌الدین مشكوك كرد كه 12سابقه سرقت مسلحانه داشت و بار آخر به اعدام محكوم شده، اما از زندان فرار كرده بود.

به این ترتیب که مرد خشن در حالی كه در انتظار اجرای حكم مرگ بود و در حبس به سر می‌برد، بیمار شد و مسئولان زندان موافقت كردند او برای مداوا به بیمارستان منتقل شود، ولی صلاح‌الدین در بین راه با حمله به مامور و خلع سلاح او گریخته بود.

بعد از آن پلیس تلاش‌ گسترده‌ای برای ردیابی متهم انجام داد، ولی اثری از وی به دست نیامد تا این‌كه چندی بعد ماموران كلانتری كیانمهر كرج كه از فعالیت یك باند فساد مطلع شده بودند آن خانه را زیرنظر گرفتند و بعد از اطمینان وارد آنجا شدند.

صلاح‌الدین هم كه در این خانه پنهان شده بود، وقتی ماموران را دید با این تصور كه شناسایی شده و این عملیات به منظور دستگیری او انجام شده، دست به سلاح برد و با زخمی‌كردن دو مامور كلانتری توانست همراه یك زن و مرد از آنجا بگریزد.

پس از این حادثه طرح مهار در كرج آغاز شد و ماموران به تعقیب صلاح‌الدین و دو همدستش پرداختند. این تعقیب و گریز تا تاكستان ادامه پیدا كرد و در آنجا سارق فراری بار دیگر دست به سلاح برد و در جریان درگیری مسلحانه با جا گذاشتن خودرواش فراری شد.

بعد از آن دیگر خبری از این مرد به دست نیامد تا این‌كه كارآگاهان احتمال دست داشتن او در سرقت خونین از خودرو حمل پول را قوی دانستند.

سرانجام تجسس‌هایی كه از آخرین روزهای مرداد كلید خورد، به یافتن ردپای صلاح‌الدین منجر شد، اما تجربه نشان داده بود مرد مسلح در فرار تبحر دارد و از به كار بردن روش‌های خشونت‌آمیز نیز نمی‌هراسد به همین دلیل باید عملیاتی طرح‌ریزی می‌شد كه ضمن غافلگیرشدن صلاح‌الدین، سایر اعضای گروه او نیز به دام می‌افتادند. به همین دلیل تحقیقات به صورت نامحسوس ادامه یافت تا این‌كه فاش شد دیگر اعضای گروه در تهران و سنندج پنهان شده‌اند.

بررسی نحوه ارتباط اعضای این باند نشان می‌داد صلاح‌الدین برای هر یك از آنها از جمله همسرش وظایف ویژه‌ای را در نظر گرفته است و این گروه به شكل سازمان یافته فعالیت می‌كند به گونه‌ای كه یكی از متهمان فقط وظیفه خرید سیمكارت‌های مورد نیاز باند را به عهده داشت، فردی دیگر تداركاتچی بود و متهم دیگر به عنوان زاغ‌زن با این شبكه همكاری داشت. سرانجام ماموران ساعت 5:30 دقیقه بامداد 12 مرداد 90 دست به كار شدند.

گروه تهرانی، همسر صلاح‌الدین و پنج مرد را براحتی بازداشت كرد. تیم سنندجی نیز یكی دیگر از همدستان مجرم مخوف را بدون مشكل خاصی به دام انداخت، اما ماموران در محله 22 بهمن كرمانشاه بسختی افتادند.

صلاح‌الدین وقتی متوجه شد در حلقه محاصره گرفتار شده بار دیگر درگیری مسلحانه را چاره كار دید و با كمك چهار همدستش به سوی ماموران نارنجك پرتاب كرد، ماموران نیز به سمت مخفیگاه آنها آتش گشودند. این درگیری مسلحانه تا ساعت 9 و 15 دقیقه صبح ادامه یافت و با مرگ صلاح‌الدین پایان یافت. در این درگیری دو متهم دیگر نیز به شدت زخمی و سه مامور نیروی انتظامی هم مجروح شدند كه یكی از آنها به شهادت رسید.

پس از آن ماموران در بازرسی از مخفیگاه صلاح‌الدین دو قبضه سلاح كلاشینكف، تعدادی اسلحه كلت و MP5 و تعدادی نارنجك و كیف حامل پول مسروقه را كشف كردند. پس از این اتفاقات سردار رادان ـ جانشین فرمانده نیروی انتظامی ـ با اشاره به این عملیات ویژه گفت: «نیروی انتظامی نسبت به وضع ایمنی برخی بانك‌ها معترض بوده و هست و امیدواریم بانك مركزی زمان مشخصی را برای مجهزشدن بانك‌ها به سیستم ایمنی در نظر بگیرد.»

او همچنین گفت: «در سرقت كرمانشاه، ماموران این خودرو تمام جوانب را در نظر گرفته بودند، اما نكته‌ای كه وجود دارداین كه پس از مدتی، جابه‌جایی پول برای ماموران خودروهای حامل پول عادی می‌شود، اما ماموران همیشه باید احتمال سرقت از خودرو را داده و آماده باشند.»

در همین حال دادوش هاشمی ـ استاندار كرمانشاه ـ نیز گفت: «دستگیری این گروه با همكاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انجام شد.»

مجتبی ملكی ـ دادستان عمومی و انقلاب استان كرمانشاه ـ نیز تاكید كرد برخی از این دستگیرشدگان محارب هستند كه حكم آنان در ملاءعام به اجرا درمی‌آید.

در تحقیقات از افراد دستگیر شده مشخص شد این سارقان خشن فعالیت خود را سال 83 با سرقت از صرافی كرج شروع كرده‌اند.

دو سال بعد با گریم و تغییر چهره، نقشه سرقت 150 میلیون تومانی از برج سایه تهران را به اجرا گذاشتند و پس از آن سرقت‌های دیگری از جمله سرقت مسلحانه از سه مطب پزشكان در خیابان‌های ستارخان، جنت‌آباد و ولیعصر و سرقت مسلحانه از یك شركت لیزینگ خودرو و یك شركت خدمات پستی در كرج و همچنین سرقت مسلحانه از بانك سپه شعبه سلیمان خاطر تهران را عملی كردند.

همدستان صلاح‌الدین همچنین اعتراف كردند دوم خرداد 86، به خودرو حمل پول بانك صادرات شعبه زرافشان تهران حمله كرده و در حالی كه با شلیك‌های بی‌هدف، جوی از وحشت ایجاد كرده بودند، دو نگهبان را نیز هدف قرار داده‌اند و پنجم آبان 86 درسرقتی مشابه به خودرو بانك صادرات حمله كردند.

آنها حمله به خودرو حمل پول دیگری مقابل بانك ملی شعبه آموزش و پرورش خیابان وفاآذر جنوبی را كه با مجروح كردن مأمور محافظ همراه بود نیز پذیرفتند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلحانه ازطلافروشی درایران به سبک فیلمهای هالیوودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت مسلحانه برای چندمین بار از یك بانك



 

یك شعبه بانك در شهرك صنعتی جی اصفهان برای چندمین بار مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفت.

۲ سارق مسلح صبح چهارشنبه با ورود به بانك ملی شعبه شهرك صنعتی جی پس از تهدید كاركنان و مشتریان بانك با سرقت موجودی بانك متواری شدند.


در پی این سرقت موضوع به مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و ماموران با عزیمت به محل متوجه شدند ۲ سارق كه مجهز به سلاح كلاشینكف بوده‌اند، پس از ورود به داخل شعبه و ضرب و جرح یكی از مشتریان بانك، ۶ میلیون تومان سرقت كرده و با تهدید یكی از كاركنان خودروی او را نیز به سرقت برده و متواری شده‌اند.


با تشكیل پرونده‌ای در این ارتباط تلاش برای دستگیری سارقان آغاز و ساعتی بعد خودروی به سرقت رفته كارمند بانك كشف و ضبط شد.


بانك ملی شعبه شهرك صنعتی جی تاكنون ۲ بار دیگر نیز مورد سرقت واقع شده است و یك بار هم ۲ سارق مسلح قصد سرقت از این محل را داشته‌اند كه پیش از هر اقدامی و در یك قدمی سرقت از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شده‌اند.