اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری مسلحانه خونین در شرق سعودی


شب گذشته منطقه "ابقیق" در شرق عربستان سعودی صحنه درگیری مسلحانه شدید میان نیروهای امنیتی این کشور با یک فرد مسلح بود.

مشرق: شب گذشته منطقه "ابقیق" در شرق عربستان سعودی صحنه درگیری مسلحانه شدید میان نیروهای امنیتی این کشور با یک فرد مسلح بود. به گزارش شبکه تلویزیونی عربستان، این درگیری در پی حمله مسلحانه یک مهاجم ناشناس به مقر نیروهای امنیتی سعودی و محاصره ساختمان محل اختفای وی در حاشیه شهر "ابقیق" از سوی نیروهای ویژه پلیس و ارتش عربستان سعودی صورت گرفت.

بنابر تصاویر منتشر شده از سوی شاهدان عینی، نیروهای امنیتی سعودی در پی دریافت اخباری مبنی بر قصد یک فرد مسلح برای حمله به مقر پلیس ابقیق، با جنیدن دستگاه زره پوش ساختمان محل حضور این فرد را محاصره کرده و پس از چند ساعت درگیری مسلحانه وی را کشته اند. در این درگیری یکی از افسران نیروی ویژه پلیس سعودی نیز در اثر اصابت گلوله به هلاکت رسیده و ۳ نفر دیگر بشدت زخمی شده اند.


ویدیو مرتبط :
درگیری مسلحانه بین نیروهای سعودی و داعش در الخفجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری مسلحانه خونین پس از تصادف راننده مست



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

6 تن از متهمان پرونده درگیری مسلحانه که به قتل یک نفر و مجروح شدن 7 تن انجامید در حالی صحنه جنایت هولناک را در حضور قاضی ویژه قتل عمد تشریح کردند که مشخص شد درگیری مذکور به خاطر تصادف راننده مست رخ داده است.

به گزارش خراسان ساعت 7 صبح یکشنبه گذشته متهمان این پرونده جنایی در حالی که دستبندهای قانون بر دستانشان حلقه شده بود به مقابل یک کارخانه تولیدی در بزرگراه آسیایی مشهد هدایت شدند تا در محل وقوع قتل و درگیری چگونگی حادثه را در حضور مقام قضایی تشریح کنند.

 

این گزارش حاکی است: در آغاز بازسازی صحنه قتل ابتدا قاضی علی اکبر صفائیان با تفهیم مواد قانونی به متهمان از آنان خواست مواظب اظهارات خود باشند و حقیقت ماجرا را بیان کنند.

 

سپس به دستور مقام قضایی جوان 30 ساله ای به نام «م.م» مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و گفت: من توزیع کننده غذای رستوران هستم و با خودرو سمند برای کارگران شرکت های اطراف و یا کشاورزانی که سفارش داده اند از رستوران غذا می برم.

 

شب حادثه بارندگی شده و جاده لغزنده بود من هم به خاطر این که مشروب خورده بودم حالت طبیعی نداشتم.

 

اما با این وجود در بزرگراه آسیایی حرکت می کردم که یک خودرو 206 و یک دستگاه پژو پارس را مقابلم دیدم که کنار یکدیگر حرکت می کردند. هرچه به رانندگان آن ها چراغ دادم و بوق زدم که کنار بروند اما آن ها همچنان به حرکت خود ادامه می دادند من که دیگر عصبانی شده بودم به شدت وسط 2 خودروی مذکور رفتم و با آن ها تصادف کردم. شدت این تصادف به حدی بود که هر دو راننده با سر داخل شیشه رفتند و مجروح شدند. پس از آن از خودروی سمند پیاده شدم که در این هنگام مشاجره ای با الفاظ زشت بین ما رخ داد و آن رانندگان که بعد فهمیدم با یکدیگر برادر هستند مرا کتک زدند.

 

من هم که تنها مانده بودم با تلفن همراه برادرم تماس گرفتم و از او خواستم به کمک من بیاید. دقایقی بعد برادرم با چند تن از دوستانش به محل رسیدند و بدین ترتیب درگیری با چوب و چماق و شمشیر بین ما شروع شد ولی 2 راننده به داخل کارخانه تولیدی رفتند که در آن جا کار می کردند و پدرشان هم نگهبان آن کارخانه بود.

 

ولی یکی از همان رانندگان به نام «ب» لوله اسلحه ای را از داخل پنجره اتاق کارخانه بیرون آورد و به سمت برادرم شلیک کرد که متاسفانه او در این حادثه جان خود را از دست داد.گزارش خراسان حاکی است: در ادامه متهم به قتل این پرونده جنایی نیز مقابل دوربین قرار گرفت و پس از معرفی خود به قاضی صفائیان گفت: پس از تصادف و درگیری او (راننده مست) با دوستانش تماس گرفت که آن ها با چوب و شمشیر به ما حمله کردند و ما از ترس خودروهایمان را در حدود 500 متری کارخانه رها و به داخل کارخانه فرار کردیم ولی آن ها ما را تعقیب کردند و با عده کشی شیشه های کارخانه و نگهبانی را تخریب کردند.

در این هنگام پدرم هم وارد ماجرا شده بود ولی آن ها ما را رها نمی کردند تا این که من اسلحه دولول را که زیر تخت نگهبانی بود برداشتم و زمانی که آن ها قصد داشتند با شمشیر به من حمله کنند شلیک کردم اما من قصد کشتن کسی را نداشتم بعد از این ماجرا بود که فهمیدم مقتول برادر راننده ای است که با ما تصادف کرده بود.این گزارش حاکی است: پس از آن که دیگر متهمان نیز چگونگی وقوع این حادثه تلخ را شرح دادند قاضی ویژه قتل عمد دستور پایان بازسازی صحنه جنایت را صادر کرد و متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

سابقه خبر:هجدهم اردیبهشت نزاع مسلحانه ای در پی یک تصادف رانندگی در بزرگراه آسیایی مشهد رخ داد که در این حادثه تاسف بار یک نفر به قتل رسید و 7 تن دیگر نیزمجروح شدند.به دنبال اعلام وقوع این جنایت به قاضی ویژه قتل عمد، بلافاصله قاضی صفائیان عازم محل حادثه شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

 

به دستور مقام قضایی، جسد مقتول برای انجام معاینات و تعیین علت دقیق مرگ، به پزشکی قانونی انتقال یافت و گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی کارآگاه سلطانیان، مامور دستگیری متهمان شدند. بنابراین گزارش با تلاش نیروهای انتظامی و کارآگاهان، 9 تن از افراد مرتبط با این حادثه دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند که در نهایت 6 تن از آنان، صحنه قتل و درگیری مسلحانه را بازسازی کردند.

 

اخبار حوادث - خراسان