اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری شکارچیان متخلف باموران در بابلسر


شکاچیان غیر مجاز در آب بندان لجمه در منطقه سرخدشت بابلسر با مامورین حفاظت محیط زیست درگیر و خساراتی را به خودروهای سازمانی وارد کردند.

تابناک: روز شنبه مامورین یگان حفاظت محیط زیست مازندران با همراهی پرسنل نیروی انتظامی به منظور گشت و کنترل و جلوگیری از شکار غیر مجاز در آببندان سرخدشت و لنگور مستقر شده و با یک فروند قایق موتوری اقدام به گشت زنی کردند .

اما صدای شلیک های پی در پی موجب توجه ماموران به سمت آب بندان لجمه روستای عزیزک شده که بلافاصله با انتقال نیروها و قایق موتوری به آن محل شکار بیرحمانه و غیر مجاز تعداد زیاد شکارچی متخلف متوقف و منطقه پاکسازی شد.

24 قبضه سلاح شکاری و بیش از 300 قطعه پرندگان آبزی از متخلفین کشف و ضبط شد .

متخلفین با حمله به سمت خودروهای سازمانی ، صدماتی را به آنها وارد کردند که در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و در حال پیگیری است.

هفته پیش نیز یکی از ماموران حفاظت محیط زیست بهشهر در انجام ماموریت و درگیری با شکارچی متخلف در اثر اصابت گلوله زخمی شد.

مازندران سالانه پذیرای بیش از یک میلیون قطعه انواع پرونده وحشی است.

از آنجاییکه درارتفاعات جنگلی و کوهستانی مازندران انواع چهارپایان وحشی از جمله کله بز و گوزن زندگی می کنند در فصل زمستان برای یافتن غذا به پایین دست می آیند که در تیررس شکارچیان قرار می گیرند.

حفاظت محیط زیست مازندران به دلیل کمبود نیروی حفاظتی از تمامی آحاد مردم تقاضای همکاری کرده است


ویدیو مرتبط :
درگیری شکارچیان متخلف با حافظان محیط زیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری شبانه محیط بانان سپیدان با شکارچیان متخلف



اخبار حوادث - درگیری شبانه محیط بانان سپیدان با شکارچیان متخلف/ رئیس اداره در ارتفاعات کل پولاد مجروح شد

رئیس اداره محیط بانان شهرستان سپیدان استان فارس در درگیری شبانه خود با شکارچیان متخلف در ارتفاعات کل پولاد با اصابت گلوله ساچمه ای از ناحیه دست و پا مجروح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان شامگاه جمعه متوجه حضور 3 متخلف مسلح شکارچی در ارتفاعات کل پولاد و سیوک سپیدان شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سپیدان به همراه چند تن دیگر از محیط بانان اقدام به تعقیب شکارچیان در منطقه کردند که متخلفان به سمت محیط بانان شلیک کردند و طی این اقدام متخلفان به وسیله اسلحه ساچمه زنی،  فضل الله هوشمندی  رئیس اداره شهرستان سپیدان  از ناحیه دست و پا زخمی  و محیط بان امین الله هوشمندی در هنگام دستگیری متخلف به علت اصابت قنداق اسلحه توسط متخلف از ناحیه سر به شدت آسیب و همچنین دست چپ وی نیز مجروح شد.
 
متخلفان سه نفر بودند که محیط بانان موفق به دستگیری فرد تیرانداز شدند و دو متخلف دیگر از تاریکی شب استفاده و فرار کردند که اقدامات لازم برای دستگیری آنها در حال انجام است.
 
از فرد متخلف بازداشت شده که تحویل مقامات قضایی شد 79 تیر فشنگ، 3 پوکه و اسلحه پنج تیر پران بلژیک نیز کشف شد.
 
به گفته محیط بانان، فرد متخلف و همراهانش اقدام به شکار بیش از 15 قطعه کبک کرده بودند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران