اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری دو پسر جوان با انگیزه ای پوچ ، جنایتی تلخ را در خانی آباد رقم زد.



درگیری دو پسر جوان با انگیزه ای پوچ ، جنایتی تلخ را در خانی آباد رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 22 و 30 دقیقه 19 آذر امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک درگیری در خانی آباد ـ خیابان میعاد جنوبی به کلانتری 152 اعلام شد . با حضور مأموران کلانتری و بررسی های اولیه مشخص شد فردی به نام "علی اصغر . ک" 30 ساله در درگیری با سرنشین و راننده یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ به شماره انتظامی .... بوسیله ضربه چاقو از ناحیه گردن مصدوم شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" ، پرونده به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران بزرگ برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . برادر علی اصغر که در صحنه درگیری منجر به قتل حضور داشت ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " سر کوچه ایستاده بودم که برادرم برای خرید میوه آمد . علی اصغر در حال سلام و احوال پرسی با دوستش بود که پراید سفیدی با دو سرنشین دختر و پسر جوانی ، لحظه ای در برابر ما توقف کرد .

ابتدا تصور کردم که راننده پراید یکی از دوستانم به نام فرهاد است اما وقتی جلوتر رفتم ، متوجه شدم که فرهاد نیست . در این موقع برادرم از راننده عذرخواهی کرد اما با این وجود راننده پراید از ما پرسید "به کی می خندید ؟" و برادرم دوباره عذرخواهی کرد و راننده پراید نیز رفت " .

برادر مقتول در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " هنوز دقایقی از این موضوع نگذشته بود که پس از حدود 5 دقیقه ، همان پراید برگشت و این بار یک مرد جوان نیز در صندلی عقب آن نشسته بود .

سرنشین عقب پراید از ماشین پیاده شد و به سمت برادرم رفت . در یک لحظه من متوجه راننده پراید شدم که هنگام پیاده شدن از ماشین ، قصد داشت تا چاقویی را از غلاف خارج کند که به سمت او رفته و دستش را گرفتم اما وی با دست دیگرش چاقو را از غلاف خارج کرد و به سمت من پرتاب کرد که مجبور شدم تا دستش را رها کنم و در ادامه چند بار چاقو را به سمت گردن من نشانه رفت .

در این زمان ، فردی که به سمت برادرم رفته بود ، به سرعت به سمت ماشین برگشت و به راننده گفت : "بشین بریم" که هر دو نفر سوار ماشین شده و از محل فرار کردند . من نیز به قصد تعقیب آنها ، پشت فرمان ماشین برادرم نشستم اما در زمان حرکت برادرم را دیدم که روی زمین افتاده و غرق خون است که بلافاصله توقف کرده و با فریاد از مردم کمک خواستم .

با کمک چند نفر ، برادرم را داخل ماشین گذاشته و به بیمارستان رفتیم اما در آنجا به ما اعلام شد که برادرم فوت کرده است .

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره دهم با بهره گیری از شماره پلاک خودرو به دست آمده از صحنه جنایت ، اقدام به شناسایی مالک آن در منطقه تهرانسر کردند . با مراجعه کارآگاهان به محل سکونت مالک خودرو پراید و در ادامه تحقیقات ، صاحب پراید در اظهارات خود به کارآگاهان اظهار داشت که خودرو را برای پسرش به نام مرتضی خریده اما او مدتی است که از خانه خارج شده و ما اطلاعی از وی نداریم .

پدر مرتضی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "از مدتی پیش ، مرتضی با دختر جوانی به نام لیلا آشنا شده اما زمانیکه با مخالفت من و مادرش روبرو شد با پرایدی که برایش خریده بودم از خانه خارج شد و از آن زمان ما دیگر اطلاعی از وی نداریم " . در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مرتضی ، دوست نزدیکی به نام "محمدرضا . غ" 28 ساله دارد که بیشتر اوقات خود را با یکدیگر سپری می کنند.

با شناسایی هویت دقیق محمدرضا و با شناسایی محل سکونت وی در منطقه خانی آباد ، کارآگاهان دریافتند که محل سکونت محمدرضا در فاصله نزدیکی از محل جنایت قرار داشته و به احتمال فراوان ، محمدرضا همان سرنشین صندلی عقب خودرو پراید است که در زمان درگیری اقدام به ارتکاب جنایت کرده است . تصاویر به دست آمده از "مرتضی" و "محمدرضا" به برادر مقتول نشان داده شد و او نیز هر دو نفر آنها را مورد شناسایی قرار داد . بلافاصله با شناسایی متهمان ، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت محمدرضا اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از مرگ مقتول از محل سکونت خود متواری شده است . سرانجام در پی اقدامات پلیسی ، مخفیگاه "محمدرضا .

غ" در خیابان وحدت اسلامی ـ خیابان مختاری شناسایی شد و ماموران او را صبح روز 28 دی دستگیر کردند. با دستگیری و انتقال متهم به اداره دهم ، وی در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد اما در ادامه تحقیقات و پس از مواجهه حضوری با برادر مقتول و شناسایی به عنوان عامل جنایت ، سرانجام در برابر دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و عصر دیروز به ارتکاب جنایت اقرار کرد .

محمدرضا در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : شب حادثه در داخل خانه نشسته بودم که مرتضی به همراه لیلا به در خانه من آمد و عنوان کرد که با چند نفر از بچه های محل درگیر شده است .

به همین علت و به قصد طرفداری از وی ، چاقویی را که همیشه به همراه خود و در خانه داشتم ، برداشته و به همراه آنها به محل جنایت رفتم. در آنجا من با مقتول درگیر شده و ضربه ای به سمت او پرتاب کردم و بلافاصله از مرتضی خواستم تا سوار ماشین شده تا از محل فرار کنیم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : "با دستگیری متهم و اعتراف صریح به ارتکاب جنایت و همچنین شناسایی وی از سوی شاهدان صحنه درگیری به عنوان عامل اصلی جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " ./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
چگونه نمک تمدن ما را رقم زد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری در کافه، جنایتی خونین را رقم زد



درگیری در کافه، جنایتی خونین را رقم زد

مردی که در جریان یک نزاع خیابانی اقدام به قتل جوانی 27 ساله و مجروح کردن همراهان وی کرده بود، دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به دنبال وقوع یک فقره نزاع در یکی از رستوران‌های بین‌راهی در شهرستان رشت، ماموران پلیس به محل حادثه رفتند و متوجه شدند که در جریان این نزاع، یک دستگاه سواری 405 به جوانی به هویتی «آرش» 27 ساله و یکی از دوستانش برخورد کرده و پس از تصادف با آنان، یکی از سرنشینان 405 با چاقو «آرش» را زخمی کرده و متواری شد.

در ادامه «آرش» با یکی دیگر از مصدومان به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شدند و در همین حین پلیس مشغول بررسی صحنه درگیری بود که «آرش» در بیمارستان جان خود را از دست داد.

با مرگ «آرش» اقدامات ماموران پلیس رنگ دیگری گرفت و آنان در تحقیقات خود در پرس و جو از شاهدان حادثه متوجه شدند که ضارب نیز در این نزاع مصدوم شده که با کسب این اطلاعات، پلیس مراکز درمانی سطح استان را تحت نظر گرفت تا این که متوجه شد ضارب برای درمان به صورت پنهانی به یکی از مراکز درمانی در بندرانزلی مراجعه کرده است.

با کسب این اطلاعات، نیروهای عملیاتی پلیس پس از انجام هماهنگی‌های قضایی در فرصتی مناسب ضارب را که «علیرضا» نام دارد، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

در ادامه پس از دستگیری «علیرضا»، وی که سعی داشت به بهانه تعدد حضور افراد در صحنه نزاع، خود را از بزه انتسابی مبرا کند، در مقابل دلایل و مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف ندید و به ایراد ضرب و جرح آرش به وسیله چاقو اعتراف کرد.

وی در اعترافات خود به ماموران گفت که دو هفته پیش از حادثه، با دوست مقتول در یکی از کافه‌های سنتی درگیر شده و دوست مقتول به هویت «بهرام» را به وسیله چاقو مجروح کرده و از محل متواری شده است.

متهم در ادامه اعترافات خود معترف شد، پس از آن در روز حادثه، «بهرام» به همراه «آرش» نزد وی آمدند و قصد درگیری و انتقام‌گیری را داشتند که آنان به وسیله یک دستگاه پژو 405 با مقتول و دوستش تصادف کرده و پس از پیاده‌شدن از ماشین، با چاقو به قفسه سینه «آرش» حمله‌ور شده است.

به گزارش ایسنا، پلیس پس از استماع اعترافات متهم، دیگر عاملان حاضر در درگیری را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کرد. پس از کسب این اطلاعات، متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا اعزام شدند./ایسنا