اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری داعش با نیروهای پیشمرگه در کوبانی


اسکای نیوز از درگیری عناصر تروریستی داعش با نیروهای پیشمرگه در کوبانی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: نیروهای داعش، صبح امروز، حملاتی را برای بازپس گیری "تل شعیر" آغاز کرده بودند، ولی بدون آْنکه بتوانند این منطقه را از نیروهای حمایت مردمی کرد باز پس گیرند، شکست خوردند و به روستای " جقر غول" بازگشتند.

ساعات اولیه صبح امروز، پنجشنبه، نیروهای تروریستی داعش، حملاتی را به مواضع مبارزان کرد در داخل کوبانی انجام دادند که بیش از دوساعت به طول انجامید. این حملات از محورهای مختلف در شمال شرقی، جنوب شرقی و جنوب غربی شهر کوبانی صورت گرفته است.

این تحولات، پس از آنکه پارلمان اقلیم کردستان ، روز چهارشنبه، با ارسال گروه‌هایی از نیروهای پیشمرگه و کمک‌های بشردوستانه به کوبانی موافقت کرد، انجام شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آنکارا با عبور 200 تن از نیروهای پیشمرگه با سلاح های سنگین خود از طریق مرزهای این کشور به داخل اراضی سوریه موافقت کرده است.

نخست وزیر ترکیه، "داوود اغلو" گفت، رایزنی همنچنان ادامه دارد و به زودی اقدامات لازم در این راستا صورت خواهد گرفت.

از طرف دیگر، وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون" اذعان کرده است که یکی از محموله‌های سلاح که هواپیماهای آمریکایی به کوبانی ارسال کرده‌اند، اشتباها به دست مسلحان تروریست داعش افتاده است.

سخنگوی پنتاگون گفت: دو محموله از سلاح‌های ارسالی در مناطق تحت سیطره داعش افتاده است، که یکی از آنها توسط حملات هوایی آمریکا منهدم گشته، ولی دیگری به دست نیروهای داعش رسیده است.


ویدیو مرتبط :
درگیری نیروهای پیشمرگه با داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقال نیروهای داعش از حلب و الرقه به کوبانی



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - انتقال نیروهای داعش از حلب و الرقه به کوبانی

منابع رسانه‌ای خبر داده‌اند که داعش درحال تقویت مواضع و نیروهای خود در عین العرب(کوبانی) برای شکستن مقاومت نیروهای کرد در این شهر است.

به گزارش فارس، داعش در حال انتقال گسترده نیرو و تجهیزات از مناطق اطراف عین العرب از جمله الرقه و حلب به این شهر است تا بتواند مقاومت 27 روزه نیروهای کرد در این شهر را درهم شکند.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت دمشق در همین زمینه گزارش داده که داعش جنگجویانش را برای پایان دادن به نبرد در کوبانی راهی این شهر کرده است و این درحالی است که اکنون در خیابان‌های کوبانی نبرد به شکل تعقیب‌وگریز در جریان است.

داعش درحالی انتقال نیروهایش به کوبانی را افزایش داده که جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا حملات خود را همچنان ادامه می‌دهند و صبح روز یکشنبه چندین بار این مواضع را هدف قرار دادند.

در همین زمینه ادریس نعسان مسئول روابط خارجی منطقه کوبانی به المیادین گفت: حملات هوایی به داعش کافی نیست و این حملات باید با هماهنگی نیروهای کردی باشد که در عین‌العرب می‌جنگند.

بنا بر گزارش‌ها با وجود حملات هوایی ائتلاف به داعش، تکفیری‌ها حمله‌ای جدید را از دو محور جنوبی و شرقی به کوبانی آغاز کردند و در این درگیری‌ها «أبو محمد الامیرکی» از فرماندهان ارشد تکفیری‌ها که از اولین کسانی بود که از جبهه النصره جدا شد و به داعش پیوست، کشته شد.

تلویزیون المیادین هم در خبری از قول یک منبع آگاه اعلام کرد که کنترل داعش بر 40 درصد شهر صحت ندارد و داعش در مناطقی که حضور دارد با آتش‌زدن منازل و تخریب دارایی‌های بجا مانده از مردم تلاش دارند تا سیاست شهر سوخته را به کار گیرند.

اخبار بین الملل - فارس