اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگیری‌لفظی در شورا بر سر یک‌ عکس



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی , شورای شهر

به دنبال اعلام خبری مبنی‌ بر مرگ پیرمردی رفتگر در یکی از پارک‌های پایتخت که مربوط به چند سال گذشته بود، بین یکی از اعضای شورای شهر، معاون شهردار و رئیس شورای شهر درگیری لفظی به وجود آمد.

به گزارش الف، روز گذشته محمد حقانی در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به خبر پیدا شدن پیکر نیمه‌جان رفتگر شهرداری در پارک کودک شهر زیبا گفت: در این خبر آمده است که این فرد به دلیل ضعف ناشی از گرسنگی جان داده و این پیرمرد ۷۶ ساله تنها ماهی ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کرده است.ناصر امانی معاون توسعه شهرداری با شنیدن این خبر واکنش نشان داد و گفت: این خبر متعلق به سال ۹۰ بوده و صحت ندارد. متاسفم که چنین خبری را در صحن شورا مطرح می‌کنید.در همین موقع چمران خطاب به حقانی گفت: این خبر مربوط به سال ۹۰ است که حقانی در پاسخ توضیح داد: مربوط به سال ۹۰ باشد، اما چرا باید این فرد ماهی ۲۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد.

 

آقای چمران شما می‌دانید وضعیت کارگران چقدر بد است. مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ اصل این خبر کذب است، چرا که بنده در همان سال بعد از شنیدن این خبر پیگیر موضوع شدم و اقدامات لازم را انجام دادم.اعتراضات امانی همچنان ادامه داشت که حقانی در پاسخ گفت: بنده این خبر را به تازگی در فضای مجازی رویت کردم و اکنون به من می‌‌گویند که خبر مربوط به سال ۹۰ بوده است، اما هفته آینده موضوعات جالبی از حوزه خدمات شهری اعلام می‌کنم تا ببینم آن زمان پاسخ‌تان چیست. حقانی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلف ساخت و ساز در یک باغ در شهرری اشاره کرد و اظهار داشت: ملکی در شهرری خیابان شهید رجایی، روبه‌روی سه‌راه ترانسپورت قرار دارد که حدود ۳۶ هزار متر وسعت آن است. از سال ۹۳ در این ملک شروع به ساخت‌وساز می‌شود. این در حالی است که طبق طرح تفصیلی این پلاک در پهنه جی‌۱۱۱ قرار دارد و به عنوان پارک شهری محسوب می‌شود. رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه این ملک به صورت فضای سبز تثبیت‌شده شناخته شده است گفت: سوال بنده این است چگونه در کاربری تثبیت شده این ملک ساخت‌وساز صورت گرفته و برای آن پروانه‌ای صادر نشده است. او ادامه داد: متاسفانه درختان این پارک از بین رفته و برای آن عدم خلاف صادر شده است.

تکذیب فروش شهروند

در جلسه روز گذشته شورا همچنین بحث فروش فروشگاه شهروند مطرح شد.

 

به گزارش مهر، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: ما اصلا بنای فروش شرکت شهروند را نداریم و قرار نیست مالکیت شهروند به خارج از شهرداری واگذار شود. امانی همچنین طی سخنانی در صحن علنی دیروز شورای شهر تهران با اشاره به موضوع مطرح شده درباره شکایت شهرداری تهران از یکی از اعضای شورا عنوان داشت: شهرداری تهران به هیچ عنوان حداقل در یک سال گذشته شکایتی نکرده است و ما هم از این شکایت مطلع نبودیم.


ویدیو مرتبط :
درگیری لفظی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری‌ لفظی در شورا بر سر یک‌ عکس


به دنبال اعلام خبری مبنی‌ بر مرگ پیرمردی رفتگر در یکی از پارک‌های پایتخت که مربوط به چند سال گذشته بود، بین یکی از اعضای شورای شهر، معاون شهردار و رئیس شورای شهر درگیری لفظی به وجود آمد.

روزنامه شرق: به دنبال اعلام خبری مبنی‌ بر مرگ پیرمردی رفتگر در یکی از پارک‌های پایتخت که مربوط به چند سال گذشته بود، بین یکی از اعضای شورای شهر، معاون شهردار و رئیس شورای شهر درگیری لفظی به وجود آمد.

روز گذشته محمد حقانی در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به خبر پیدا شدن پیکر نیمه‌جان رفتگر شهرداری در پارک کودک شهر زیبا گفت: در این خبر آمده است که این فرد به دلیل ضعف ناشی از گرسنگی جان داده و این پیرمرد ۷۶ ساله تنها ماهی ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کرده است.ناصر امانی معاون توسعه شهرداری با شنیدن این خبر واکنش نشان داد و گفت: این خبر متعلق به سال ۹۰ بوده و صحت ندارد.

متاسفم که چنین خبری را در صحن شورا مطرح می‌کنید.در همین موقع چمران خطاب به حقانی گفت: این خبر مربوط به سال ۹۰ است که حقانی در پاسخ توضیح داد: مربوط به سال ۹۰ باشد، اما چرا باید این فرد ماهی ۲۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد. آقای چمران شما می‌دانید وضعیت کارگران چقدر بد است. مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ اصل این خبر کذب است، چرا که بنده در همان سال بعد از شنیدن این خبر پیگیر موضوع شدم و اقدامات لازم را انجام دادم.

اعتراضات امانی همچنان ادامه داشت که حقانی در پاسخ گفت: بنده این خبر را به تازگی در فضای مجازی رویت کردم و اکنون به من می‌‌گویند که خبر مربوط به سال ۹۰ بوده است، اما هفته آینده موضوعات جالبی از حوزه خدمات شهری اعلام می‌کنم تا ببینم آن زمان پاسخ‌تان چیست. حقانی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلف ساخت و ساز در یک باغ در شهرری اشاره کرد و اظهار داشت: ملکی در شهرری خیابان شهید رجایی، روبه‌روی سه‌راه ترانسپورت قرار دارد که حدود ۳۶ هزار متر وسعت آن است.

از سال ۹۳ در این ملک شروع به ساخت‌وساز می‌شود. این در حالی است که طبق طرح تفصیلی این پلاک در پهنه جی‌۱۱۱ قرار دارد و به عنوان پارک شهری محسوب می‌شود. رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه این ملک به صورت فضای سبز تثبیت‌شده شناخته شده است گفت: سوال بنده این است چگونه در کاربری تثبیت شده این ملک ساخت‌وساز صورت گرفته و برای آن پروانه‌ای صادر نشده است. او ادامه داد: متاسفانه درختان این پارک از بین رفته و برای آن عدم خلاف صادر شده است.

تکذیب فروش شهروند

در جلسه روز گذشته شورا همچنین بحث فروش فروشگاه شهروند مطرح شد. به گزارش مهر، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: ما اصلا بنای فروش شرکت شهروند را نداریم و قرار نیست مالکیت شهروند به خارج از شهرداری واگذار شود. امانی همچنین طی سخنانی در صحن علنی دیروز شورای شهر تهران با اشاره به موضوع مطرح شده درباره شکایت شهرداری تهران از یکی از اعضای شورا عنوان داشت: شهرداری تهران به هیچ عنوان حداقل در یک سال گذشته شکایتی نکرده است و ما هم از این شکایت مطلع نبودیم.