اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگذشت یک روزنامه‌نگار پیشکسوت


عرفان پرویز انصاری - از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری - دار فانی را وداع گفت.

ایسنا: زنده یاد عرفان پرویز انصاری روزنامه‌نگار هندی و از موسسین و نخستین سردبیر روزنامه بین المللی تهران تایمز بود که پس از تحمل مدتی بیماری، صبح امروز در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

عرفان پرویز انصاری از موسسین روزنامه بین‌المللی تهران تایمز بود که در سال‌های ۵۸ تا ۸۲ سردبیری این روزنامه را برعهده داشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت عرفان پرویز انصاری، پیشکسوت رسانه و سردبیر اسبق روزنامه بین‌المللی تهران تایمز را تسلیت گفت.

در پیام حسین انتظامی آمده است:

«درگذشت جناب آقای عرفان پرویز انصاری، از بنیان‌گذاران روزنامه تهران تایمز و از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری موجب اندوه و تالم گردید.

ضمن تسلیت به خانواده این مرحوم به ویژه همسر صبورشان و اهالی رسانه، برای ایشان از درگاه خداوند متعال غفران و برای بازماندگان شان، شکیبایی و اجر مسالت می‌نمایم.»


ویدیو مرتبط :
مستند زندگی نامه ملک الشعرای بهار شاعر،روزنامه نگار، تاریخ نگار و سیاست مدار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه‌ نگار قدیمی درگذشت


حسن (منصور) ملکی، روزنامه‌نگار و منتقد باسابقه حوزه فرهنگی درگذشت.

خبرگزاری ایسنا: حسن (منصور) ملکی، روزنامه‌نگار و منتقد باسابقه حوزه فرهنگی درگذشت.

توکا ملکی، دختر این منتقد فقید گفت: ‌پدرم بعد از یک دوره طولانی بیماری، ساعاتی پیش در بیمارستان قلب تهران درگذشت و در حال رایزنی با مسؤولان فرهنگی برای دفن در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) هستیم و زمان تشییع متعاقبا اعلام خواهد شد.

ملکی متولد 1321 با دبیری ادبیات در مدارس تهران فعالیت خودش را آغاز کرد و بعدها با عنوان روزنامه‌نگار به فعالیتش ادامه داد.

روزنامه‌ نگار قدیمی درگذشت

وی در روزنامه‌هایی چون ابرار و آریا به عنوان دبیر گروه فرهنگی فعالیت داشته و نقدهایی را در حوزه فیلم، ادبیات وهنرهای تجسمی‌، نوشته که در نشریات منتشر شده است.

مجموعه شعر «دو کبوتر کنار پنجره ما» در سال 83 و «تا با توام همیشه باتوام» عنوان گزیده‌ای از نثرهای شاعرانه کهن فارسی در سال 92 از جمله آثار مکتوب این نویسنده فقید است.

حسن ملکی همسر پری ملکی، خواننده و مدرس آواز بود.