اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درگذشت تنها خلبان ایرانی جنگ جهانی دوم


محمدتقی فرآورده، تنها خلبان ایرانی بازمانده از جنگ جهانی دوم دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری ایسنا: محمدتقی فرآورده، تنها خلبان ایرانی بازمانده از جنگ جهانی دوم دار فانی را وداع گفت.

کاپیتان محمدتقی فراورده، تنها خلبان ایرانی بازمانده از جنگ جهانی دوم و قدیمی‌ترین خلبان ایرانی، روز گذشته بر اثر کهولت سن در منزل شخصی خود از دنیا رفت. مراسم تشییع این خلبان پیشکسوت ایرانی امروز (چهارشنبه هشتم مهرماه) از منزل شخصی وی برگزار شد و در قطعه 73 بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

مراسم ختم او نیز روز جمعه دهم مهرماه ار ساعت 10 تا 11:30 در مسجد حجت بن الحسن(عج) واقع در خیابان سهروردی شمالی برگزار خواهد شد.

درگذشت تنها خلبان ایرانی جنگ جهانی دوم

در دوم مهر ماه سال 1391 امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی در مراسم تقدیر از خلبانان شرکت کننده در عملیات 140 فروندی، از کاپیتان محمدتقی فراورده نیز تجلیل کرد.

کاپیتان «محمد تقی فرآورده» که در سال 1295 متولد شده، سی‌وهشتمین خلبانی است که در نیروی هوایی ایران به کار مشغول شد.

وی در هشتم اسفند سال 1312 کار خود را به عنوان خلبان نیروی هوایی ایران در فرودگاه مهرآباد تهران آغاز کرد. کاپیتان فرآورده از معدود خلبانان ایرانی است که تجربه شرکت در جنگ جهانی دوم را نیز دارا بود.


ویدیو مرتبط :
ماهرترین خلبان جهان در جنگ دوم جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارلوس ایرانی ها را هم مثل کریس رونالدو به پادگان می برد؟/ کروش: جام‌جهانی همان جنگ‌جهانی است



رقابت های جام جهانی,صعودایران به جام جهانی,کارلوس کروش

کارلوس ایرانی ها را هم مثل کریس رونالدو به پادگان می برد؟/ کروش: جام‌جهانی همان جنگ‌جهانی است

کارلوس کروش می گوید تیم ملی ایران نباید در جام جهانی جوجه اردک زشت مسابقات باشد. او به همین دلیل می خواهد تیمش را حسابی جنگنده به بازی ها ببرد.

 کاشف نسل طلایی فوتبال پرتغال، معمار فوتبال نوین لیگ جزیره و... القابی است که به کارلوس کروش داده شده، نه به این خاطر که این مربی پرتغالی به جام‌ها و عناوین بسیاری دست یافته، بلکه به این خاطر که از کروش همواره به‌عنوان مربی ابداع‌گر و نوآور نام برده می‌شود که همیشه ترفندهای جدیدی در آستین داشته و توانایی شگفت‌زده کردن همگان به‌خصوص شاگردان خود را دارد؛ همان‌طور که نویل بازیکن سابق منچستریونایتد در کتاب خاطرات خود به آن اشاره کرده است.

 

کروش در آستانه بازی منچستر با بارسلونا با استفاده از تشک در تمرینات دفاعی تیمش و مرور مداوم تدابیر هجومی حریف با مدافعانش موفق شد دفاعی مستحکم و شکست‌ناپذیر را به مصاف قوی‌ترین خط تهاجمی جهان بفرستد و همان‌طور که اخیراً در کره‌جنوبی با استفاده از حرف‌های نسنجیده چوی و چاپ تصاویر او با پیراهن ازبکستان و تحریک احساسات ملی‌پوشان کشورمان موفق شد از احساسات و غیرت بازیکنان ایرانی به‌عنوان مخرب‌ترین سلاح آنها برای صعود به جام‌جهانی استفاده کند.

 

هرچند که ملی‌پوشان کشورمان در اردوی اولسان پس از دیدن تصاویر چوی بر در و دیوار اتاق خود شگفت‌زده شدند اما به نظر می‌رسد شگفتی‌های اصلی هنوز در راه است و کروش طی فرصت یک‌ساله باقی‌مانده تا جام‌جهانی سورپرایزهای بسیاری برای آنها داشته باشد که یکی از آنها را در جام‌جهانی گذشته برای تیم‌ملی پرتغال رو کرد.
تیم کروش در پادگان

کارلوس کروش,کریس رونالدو,تیم ملی ایران
*به گزارش سایت «تین ترسا» اسپانیا، کارلوس کروش از جمله مربیانی است که برای موفقیت تیمش از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند. او که هم‌اکنون وظیفه آماده‌سازی تیم‌ملی ایران برای حضور در جام‌جهانی را برعهده دارد، چهار سال قبل چنین وظیفه‌ای را در قبال تیم‌ملی پرتغال عهده‌دار بود. کروش که جام‌جهانی را همان جنگ جهانی می‌داند برای آماده‌سازی ذهنی بازیکنان خود برای حضور در عرصه جنگ (جام‌جهانی) اردویی در یکی از پادگان‌های کشورش ترتیب داد و از افسران نیروی هوایی پرتغال خواست تا در آماده‌سازی بازیکنان به او کمک کنند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب
کروش طی جلسه‌ای در استادیوم Luso با افسران نظامی، از آنها خواست جلسات آموزش نظامی برای ملی‌پوشان این کشور برگزار کنند، به این ترتیب ملی‌پوشان پرتغالی و حتی کریس رونالدو با حضور در پادگان و پوشیدن لباس‌های نظامی در تمرینات دشوار نظامی شرکت کردند. جالب اینکه کروش در این اردو خود را کنار کشیده و به افسران نظامی درخصوص تمرینات نظامی ملی‌پوشان پرتغالی اختیار تام داده بود تا هیچ‌یک از بازیکنان نتوانند از زیر این تمرینات دشوار فرار کنند.

 

این قطعاً می‌تواند خط و نشان جدی برای ملی‌پوشان فوتبال کشورمان باشد تا بدانند که قطعاً حضور در ترکیب تیم‌ملی در جام‌جهانی به هیچ‌وجه برای آنها آسان نخواهد بود به‌خصوص که کروش پیش از این هشدار داده بود که نمی‌خواهد تیمش در جام‌جهانی جوجه اردک زشت رقابت‌ها باشد./خبرآنلاین