اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دروغ ،تهمت،بداخلاقی و بی‌حساب و کتاب حرف زدن مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد



 

دروغ ،تهمت،بداخلاقی و بی‌حساب و کتاب حرف زدن مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد

 

هشدار جدی آیت الله هاشمی ؛

دروغ ،تهمت،بداخلاقی و بی‌حساب و کتاب حرف زدن مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار معاون و اعضای حوزه ستادی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اخلاق بودن برنامه‌های فرهنگی امسال دانشگاه و نیاز بسیار بالای جامعه ما به اخلاق و مباحث فرهنگی، گفت: قرآن كریم وقتی می‌خواهد از نماز ستایش كند، می‌گوید این فریضه بازدارنده انسان از فحشا و منكر است و نیز زمانی كه می‌خواهد پیامبر گرانقدر اسلام را توصیف نماید، ایشان را با «خلق عظیم» وصف می‌نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اظهار تأسف از گسترش مفاسد، دروغ و بداخلاقی‌ها در جامعه، اخلاق اسلامی را وجود ملكه بازدارنده انسان مسلمان و مؤمن از خطاها و پلیدی‌ها و ضامن مراعات حقوق مردم و فضائل خواند و تصریح كرد: اگرچه در جامعه ما به وفور از اخلاق اسلامی دم زده و برنامه‌های بسیاری نیز ساخته می‌شود، اما متأسفانه آنچه اكنون در برخی مراكز تصمیم‌گیر و به تبع آن بعضی رسانه‌ها و جراید جامعه اتفاق می‌افتد و عمل می‌شود به گونه دیگری است.

رئیس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز نارضایتی از افول اخلاقیات در جامعه اسلامی، تأكید كرد: آثار دروغ، تهمت، بداخلاقی و بی‌حساب و كتاب حرف زدن به سرعت در جامعه گسترش می‌یابد و مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینكه دین مبین اسلامی در ذات خود ظرفیت اصلاح و الگو ساختن جامعه را دارد، گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در مدت 10 سال از جامعه جاهلی آن روز عرب، مدینه‌النبی را ساخت به گونه‌ای كه روح تعالیم اسلام به سرعت در بیشتر نقاط دنیا گسترش یافت و مردم سایر كشورها خود به استقبال اسلام می‌رفتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینكه صدور انقلاب اسلامی با الگوسازی تحقق خواهد یافت، تصریح كرد: اگر ما توانستیم جامعه‌ای صالح، سالم و صادق داشته باشیم، نیاز به تبلیغ برای صدور انقلاب نداریم، چرا كه خود مردم به سراغ ما خواهند آمد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضروری‌ترین نیاز كنونی جامعه را احیای عملی ارزش‌های اخلاقی خواند و تصریح كرد: مصادیق فردی و اجتماعی اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی باید در اولویت آموزش قرار گیرد و جوانان نیز تلاش كنند تا در آزمایشگاه وجدان خود اخلاق را بسنجند و به آن عمل كنند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تشكر از اقدامات و موفقیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، كسب رتبه‌های برتر در مسابقات و جشنواره‌های گوناگون دینی، فرهنگی را نشانه توجه به مباحث فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه آزاد اسلامی خواند و افزود: هرچند متأسفانه دستاوردهای علمی و فرهنگی این دانشگاه مورد بی‌مهری برخی دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار می‌گیرد، ولی باید روند رو به رشد و تعالی این امور كماكان حفظ شود تا به نقطه مطلوب آن رسانه می‌شود.

در ابتدای این دیدار دكتر مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از عملكرد، برنامه‌ها و اهداف این معاونت عنوان و رویكرد امسال این معاونت را «اخلاق‌مداری، هویت دینی و توسعه فرهنگی» خواند و تصریح كرد: توسعه منابع مالی و انسانی در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد می‌تواند موفقیت‌ها و برنامه‌های این معاونت را مضاعف و گسترش دهد.

همچنین حجت‌الاسلام حبیبی معاون برنامه‌ریزی این ستاد با اشاره به سه گام برنامه راهبردی و تحول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهادات زیر را در جهت بهبود و تسریع در برنامه‌های فرهنگی آینده دانشگاه آزاد عنوان كرد:

-هماهنگ‌سازی ساختار حوزه‌های معاونت فرهنگی با سایر بخش‌ها

-اصلاح ساختار بودجه حوزه فرهنگی

-تأیید شاخص‌های فرهنگی در رتبه‌بندی واحدهای دانشگاهی

-باز تعریف دستورالعمل‌های انتصاب رؤسای واحدهای دانشگاهی

-شفاف‌سازی و تقسیم كار نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه

-تجمیع فعالیت‌های فرهنگ محور در حوزه معاونت فرهنگی.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و ریاضیات پایه الگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت: جامعه پزشکی خاموش است، باید آنها را تشویق به حرف زدن و پاسخ به دروغ ها کنیم



اخبار,اخبار اجتماعی , وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: اولین دستگاهی هستیم که در طول عمر کشور از مردم می خواهیم آزادانه عملکرد ما را نقد کند و برگزاری همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت فرصت خوبی برای پاسخ دادن به انتقادات منتقدین است.

به گزارش  خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: دو اقدام مربوط به دولت یازدهم است که یکی از آنها سیاست خارجی و بحث هسته ای و دیگری موضوع سلامت است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه یکی از محوری ترین برنامه های دولت، حوزه سلامت است خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: اگر اعتقاد دارید که گفتمان اعتدال تنها راه نجات کشور است مسئولیت و بار سنگینی بر دوش همه ما قرار دارد و بدون تلاش شما هیچ کاری با موفقیت همراه نخواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت اجرای طرح تحول سلامت بوده است گفت: براساس این برنامه کمتر از 5 هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت هزینه شده است، اما تاثیر و برکتی که در این کار بوده است چنین رضایت مندی از نظام، دولت و مجلس را به همراه داشته است که این موضوع دستاورد کمی نیست بنابراین تلاش و مسئولیت شما بسیار سنگین است.

وزیر بهداشت خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: سال آینده باید با قوت و قدرت بیشتری کار را شروع کنیم و کارمان سخت تر است.

او گفت: امسال کارمان راحت تر بود اگرچه در شروع سال نگرانی های زیادی برای برنامه تحول داشتیم اما اجرای طرح و سپس ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری باعث دلگرمی ما شد و از نگرانی هایمان کاسته شد.

وزیر بهداشت با بیان این که هنوز هم این نگرانی ها برای ادامه طرح تحول سلامت وجود دارد گفت: امروز باید ما مطالبه گر جدی باشیم و به جای اینکه دیگران یا مسئولان و مجلس از ما سوال کنند چه کرده اید ما از آنها بخواهیم که برای ادامه و استمرار طرح تحول سلامت چه کرده اند.

هاشمی با بیان اینکه سال آینده و همزمان با سالگرد شروع کار طرح تحول سلامت گزارش کاملی را ارایه خواهم داد گفت: این گزارش بسیار موثر و مفید خواهد بود.

او با اشاره به اینکه هنوز هم در ادامه کار مشکلاتی وجود دارد گفت: این مشکلات را نیز به تدریج برطرف خواهیم کرد و سال آینده سال سختی خواهد بود چرا که مراقبت از این طرح بسیار سخت است.

مراقبت از طرح تحول سلامت؛ مهمترین وظیفه دانشگاه ها در سال آینده
هاشمی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه "اگر درسال 94 اقداماتی را که تا کنون انجام داده اید ادامه دهید و نگذارید طرح تحول سلامت آسیب ببیند کار بزرگی کرده اید و دولت ممنون شماست" خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: مهمترین وظیفه شما در سال آینده نظارت و مراقبت از طرح تحول سلامت است .

وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت صرفه جویی در منابع تاکید کرد و یادآور شد: اعتبارات مربوط به اجرای طرح تحول سلامت از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها و مربوط به همه مردم کشور است که آن را به دست ما به امانت سپرده اند بنابراین ما مسئولیت سنگینی در هزینه کردن آن داریم و باید صرفه جویی کنیم.

او گفت: این نعمت بزرگی است که تمام مسئولان استانی ، ائمه جمعه و فرمانداران از یک دستگاه اجرایی ابراز رضایت و قدرشناسی دارند و به نظر من خداوند مهر فعالیتها وتلاش شما را در دل مردم قرار داده است.

هاشمی با اشاره به برگزاری هفته سلامت در سال آینده گفت: برای این هفته در ستاد وزارتخانه برنامه های خوبی در نظر داریم و در دانشگاه ها نیز این هفته را جدی بگیرید و از ظرفیت هفته سلامت برای ارایه دستاوردهای حوزه سلامت استفاده کنید.

هاشمی همچنین به برگزاری همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: اولین دستگاهی هستیم که در طول عمر کشور از مردم می خواهیم آزادانه عملکرد ما را نقد کند و برگزاری این همایش فرصت خوبی برای پاسخ به انتقادات منتقدین است.

وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت تکمیل و اتمام پروژه های توسعه ای دانشگاه ها در سال آینده تاکید کرد و گفت: اعتباراتی که برای اتمام این پروژه ها نیاز است هر چه سریع تر اعلام نمایید به طوری که پروژه های مربوط به این دولت در این دوره به اتمام برسد.

هاشمی همچنین موضوع سطح بندی خدمات را مورد اشاره قرار داد و از روسای دانشگاه ها خواست برای این موضوع وقت بگذارد و هر چه سریع تر میزان نیاز به تخت های بیمارستانی اعم از دولتی و خصوصی و نیز تجهیزات خود را مشخص نمایند و ظرف سه ماه آینده مشخص نمایند که میزان نیاز کشور به تخت های بیمارستانی چقدر است .

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این خصوص باید با شفافیت عمل نماییم گفت: شفافیت از فساد جلوگیری می کند.

کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع دارو در کشور گفت: هنوز کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد .

او در عین حال یادآور شد: بخش زیادی از موفقیت طرح تحول سلامت حاصل اقدامات خوب در حوزه دارو بوده است.

وزیر بهداشت به اقدامات صورت گرفته در مورد داروی بیماران ام اس اشاره کرد و گفت بسیاری از فشارها در حوزه معاونت غذا و دارو برای افزایش واردات دارو بود که در این زمینه خوب عمل کردیم و از طریق صرفه جویی نگذاشتیم واردات افزایش یابد.

هاشمی در ادامه با اشاره به همراهی و تعامل مجلس با حوزه سلامت ضمن تشکر از همراهی و هوشمندی نمایندگان مجلس در مخالفت با پیشنهاد توزیع اعتبارات هزینه ای ردیف های هدفمندی یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده و پزشک خانواده براساس شاخص و سرانه جمعیتی گفت: این طرح در مجلس تنها 56 رای آورد.

هاشمی این گونه پیشنهادات را ناشی از تلاش های کسانی دانست که در صدد هستند طرح تحول سلامت را به شکست برسانند وگفت: این افراد زمانی که اعتبارات لازم را در زمان مسئولیت شان در اختیار داشته اند زیرساخت های لازم و عادلانه را در حوزه بهداشت و درمان کشور ایجاد نکردند.

برخی از اتفاقات در حوزه پرستاری، سیاسی است
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه پرستاری اشاره کرد و گفت: باید به پرستاران و گروه های پزشکی و پیراپزشکی توجه کنیم، بخشی از اتفاقات اخیر سیاسی است و حتما روسای دانشگاه ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند چرا که هیچ کس به خود اجازه نمی دهد که نسبت به حقوق جامعه پرستاری و سایر گروه های پیراپزشکی کوتاهی صورت گیرد.

او با بیان این که تمام تلاش و چانه زنی های لازم را برای ارتقاء وضعیت حقوقی پرستاران و پرداخت کارانه ها انجام دادیم گفت: بخش مهمی از این مشکلات به این دلیل است که حقوق پایه وزارت بهداشت را پایین در نظر گرفته اند به طوری که این وزارتخانه از نظر حقوقی در بین دستگاه های دولتی رتبه سیزدهم را دارد و اگر اعضای هیات علمی را از مجموع حقوق بگیران کم کنیم جز یکی دو وزارتخانه آخر خواهیم بود.

وزیر بهداشت در مورد مشکل کمبود نیروی پرستاری، ایجاد شرکتی از زیرمجموعه هیات امناء که به صورت کشوری تامین نیرو کنند را موثر عنوان کرد .

او در ادامه گفت: همچنین برای هیات امنایی شدن بیمارستان ها نیز باید مشوقی در نظر بگیریم.

هاشمی گفت: راه نجات حوزه درمان کشور هیات امنایی شدن و مستقل اداره کردن بیمارستان هاست و روسای دانشگاه ها و معاونین درمان باید این راه را تسهیل نمایند.

به دروغ ها پاسخ دهیم
وزیر بهداشت در ادامه در مورد پرداخت تمام وقتی ها نیز گفت: اگر با پرداخت تمام وقتی ها باز تقاضا برای خروج از سیستم وجود داشت منطقی نیست چرا که دیگر بهانه ای به دلیل واقعی نبودن تعرفه ها وجود ندارد.

او گفت: پزشکان باید یا در نظام دانشگاهی کار بکنند در غیر این صورت باید به بخش خصوصی بروند و کشورهای دیگر هم، همین مسیر را رفته اند.

هاشمی در پایان به هجمه های رسانه ای از سوی برخی از افراد مبنی بر چند برابر بودن حقوق پزشکان ایرانی نسبت به پزشکان کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: باید به این سخنان دروغ پاسخ دهیم. جامعه پزشکی جامعه خاموش است باید آنها را تشویق به حرف زدن کنیم و این کار باید از طرف انجمن ها و پزشکان صورت گیرد و از این طریق به جامعه پزشکی کمک کنیم.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین