اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دروازه‌بان خجالتی که جلاد القاعده شد! +عکس



اخبار بین الملل - دروازه‌بان خجالتی که جلاد القاعده شد! +عکس

جوان 30 ساله‌ای که زمانی دروازه‌بان یک تیم فوتبال بود، امروزه به یکی از تندخوترین و بی‌رحم‌ترین سرکردگان تشکیلات القاعده در یمن تبدیل شده است.

جلال بلعیدی" از تمامی سرکردگان سابق القاعده در یمن، خشن تر و بی رحم تر است و رفتار او بیانگر ارائه الگوی یمنی تشکیلات داعش است که به روش های خشونت طلبانه و بی رحمانه از جمله جدا کردن سر قربانیان مشهور است.

جلال محسن بلعیدی مرقشی، از قبایل مراقشه در استان ابین در جنوب یمن است که دوستانش اظهار می دارند وی در گذشته دارای شخصیتی مسالمت جو و کاملا متفاوت با رفتار و عملکرد امروزش بوده است.


شکری حسین روزنامه نگار یمنی در این باره می گوید: وی قبلا "خجالتی" بود و دوست نداشت زیاد حرف بزند و بسیار کم با دیگران حرف می زد.

"شکری" که از دوران ابتدایی بلعیدی را می شناسد بر این باور است که وی یک جوان معمولی بود و پیوستن وی به القاعده کاملا ناگهانی بود و همه دوستان و آشنایانش و حتی پدرش نیز از این کار دچار شگفتی شدند.

این روزنامه نگار ورزشی نویس اظهار می دارد: بلعیدی عاشق ورزش بود. به همین دلیل به مشهورترین باشگاه استان محل زندگی اش، یعنی باشگاه "حسان" پیوست و در تیم های مختلف آن بازی کرد، تا اینکه در فصل 2001- 2000 در تیم اول این باشگاه به بازی پرداخت.

به گفته یکی از آشنایان بلعیدی، وی پس از اخذ دیپلم، ابتدا در یک نانوایی مشغول به کار شده بود.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,تشکیلات القاعده

 
اما در اواسط سال 2011 و به دنبال کنترل عناصر  القاعده بر شهر زنجبار در استان ابین، روند زندگی این جوان تغییر کرد. به طوری که وی به عنوان "حاکم امارت اسلامی ابین" منصوب شد.

احمد الرزقه، روزنامه نگار و پژوهشگر مسائل القاعده، در این باره می گوید: زمانی که القاعده، 70 سرباز یمنی را در ابین اسیر کرد، وی بار دیگر در صحنه ظاهر شد و به عنوان واسطه میان القاعده و دولت، ایفای نقش کرد و سخنرانی مشهوری خطاب به سربازان مذکور ایراد کرد و از آنها خواست تا با القاعده نجنگند.

بلعیدی به مدت یکسال "والی" ابین بود، تا اینکه پس از شکست القاعده در عملیات "شمشیرهای طلایی" در جنگ با ارتش یمن، این منطقه را ترک کرد و به طور متناوب در استان های شبوه، البیضاء و حضرموت به فعالیت های افراط گرایانه پرداخت.

در حالی که برخی معتقدند انتشار تصاویر اقدامات خشونت بار نشان دهنده شخصیت بیمار عامل این اقدامات است، گروهی بر این باورند که این فرد با این اقدامات درصدد اعلام وجود و نشان دادن تحرک آزادانه عناصر تروریستی در مناطق مختلف است.

شکری حسین بر این باور است که رفتار و اخلاق خشونت بار قبیله مراقشه که بلعیدی یکی از اعضای آن است، ممکن است از دلایل تشکیل چنین رفتاری در وجود او باشد.
اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
گل فوق العاده دروازه بان از اون سر زمین به دروازه بان دیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همسر عابدزاده دروازه بان شد ؛ عکس



 

 

دیدار خیرخواهانه تیم های ملی فوتسال و هنرمندان ظهر یکشنبه به نفع کودکان بی‌سرپرست برگزار شد که در این دیدار نفیسه لطیفیان همسر احمدرضا عابدزاه درون دروازه تیم هنرمندان ایستاد.

 

 

عکس همسر احمدرضا عابدزاه,نفیسه لطیفیان همسر احمدرضا عابدزاه

 

 

عکس همسر احمدرضا عابدزاه,نفیسه لطیفیان همسر احمدرضا عابدزاه

 

 

عکس همسر احمدرضا عابدزاه,نفیسه لطیفیان همسر احمدرضا عابدزاه

 

 

عکس همسر احمدرضا عابدزاه,نفیسه لطیفیان همسر احمدرضا عابدزاه