اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درمان چاقی با دو میوه


مطالعات محققان نشان می دهد که ادغام ترکیبات موجود در انگور قرمز و پرتقال، قادر به بهبود سلامت افراد مبتلا به دیابت و کاهش چاقی در بیماران قلبی است.

خبرگزاری ایرنا: مطالعات محققان نشان می دهد که ادغام ترکیبات موجود در انگور قرمز و پرتقال، قادر به بهبود سلامت افراد مبتلا به دیابت و کاهش چاقی در بیماران قلبی است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه وارویک انگلیس صورت گرفت، نشان می دهد ترکیبی به نام tRES موجود در انگور قرمز و ترکیبی به نام HESP که در پرتقال یافت می شود، قادر به تنظیم قند خون و بهبود عملکرد سیستم عروقی در بیماران قلبی است. این دو ترکیب در کنار یکدیگر اثرات درمانی دارند و به تنهایی موثر نیستند.

ترکیب tRES و HESP سبب می شود پروتئینی به نام Glo1 در بدن افزایش یابد. این پروتئین قادر به خنثی کردن اثرات یک ترکیب مخرب مشتق شده از شکر به نام MG است. ترکیب MG با رژیم غذایی پرچرب، سبب افزایش مقاومت نسبت به انسولین و دیابت نوع 2 می شود.

دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.

یکی دیگر از اثرات مخرب MG، آسیب به رگ های خونی و به دنبال آن بیماری های قلبی ناشی از کلسترول بالاست.

گرچه میوه های دیگر نیز حاوی این ترکیبات هستند، ولی معمولا دوز مناسب در اختیار بدن قرار نمی گیرد، به همین دلیل محققان در تلاش هستند تا میزان مورد نیاز از این دو ترکیب را به شکل کپسول دارویی تهیه کنند و در اختیار بیماران قرار دهند.

مدیر این پروژه معتقد است که این مطالعه گامی موثر در بهبود سلامت بیماران مبتلا به دیابت و بیماران قلبی محسوب می شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه Diabetes منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
تحمل مشکلات چاقی سخت تر است یا درمان چاقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین میوه برای درمان چاقی چیست؟



 

 

رژیم های غذایی , درمان چاقی , پرتقال

 

افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند حتی در مصرف میوه نیز باید دقت داشته باشند، اما چه میوه ای در درمان چاقی سودمند است ؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مصرف پرتقال بهترین درمان چاقی است و با مصرف آن كمبود عناصر فلزی بدن تامین و مقاومت طبیعی بدن زیاد می‌شود، همچنین میوه پرتقال ، سرشار از ویتامین‌های C ،B و A است.

پرتقال دارای آهن، فسفر، كلسیم، منیزیم، سدیم ، پتاسیم، مس، كلر، گوگرد، روی و غیره است.آب پرتقال، اثر مقوی و نشاط‌ آور دارد و با مصرف آن، غلظت خون كاهش پیدا می‌كند، لذا می‌توان پرتقال را محافظ سیستم عروقی به‌حساب آورد.

اگر آب پرتقال بدون پوست كندن میوه تهیه شود اثر مفیدتری دارد. آب پرتقال نوشابه‌ای مفرح و با خاصیت مدر و دارای اثر ضد سم است و مقاومت محیطی بدن را زیاد می‌كند.

افرادی كه چاق هستند، اگر رژیم پرتقال بگیرند، در رفع چاقی بسیار موثر است.در این رژیم باید چند روز پرتقال بخورند.

برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری، یك عدد پرتقال و ۳ لیمو را به برش‌های نازكی ببرید و آن را مدت ۱۰ دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید، ۲ قاشق سوپ‌خوری عسل را به آن اضافه كنید و دوباره ۵‌ دقیقه آن را بجوشانید، بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز ۳ استكان كوچك از آن را میل كنید.../الف