اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درمان رایگان برای معتادان زیر 18 سال


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از برنامه های مهم سال جاری ستاد مبارزه با موادمخدر فراهم کردن بیمه اعتیاد برای کل معتادان است که در مرحله اول خدمات درمانی رایگان به نوجوانان معتاد زیر 18 سال ارائه می شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از برنامه های مهم سال جاری ستاد مبارزه با موادمخدر فراهم کردن بیمه اعتیاد برای کل معتادان است که در مرحله اول خدمات درمانی رایگان به نوجوانان معتاد زیر 18 سال ارائه می شود.

دکتر پرویز افشار افزود: در مرحله اول پوشش بیمه درمانی فقط برای نوجوانان زیر 18 سال است که به همین منظور اعتبار 30 میلیارد تومانی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا خدمات بستری و درمان اعتیاد و خدمات دارویی و غیردارویی به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد اما منوط به این است که در مراکز دولتی این خدمات را بگیرند.

افشار با بیان اینکه این موضوع شامل ارائه خدمات درمانی در مراکز دولتی می شود، افزود: افراد زیر 18 سال می توانند برای درمان خود به مراکز درمانی مجاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا بهزیستی مراجعه کنند و براساس خدمتی که به آنها ارائه می شود هزینه آن را سازمان بیمه سلامت به مراکز دولتی پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه تنها فرانشیز این خدمات را که مبلع ناچیزی است خود معتادان پرداخت می کنند، افزود: به همین منظور درمان نگهدارنده سرپایی با «متادون یا شربت تریاک و یا بوپرنورفین» و یا درمان نگهدارنده با «نالتروکسان» به مدت 6 ماه، سم زدایی با «بوپرنورفین» به صورت سرپایی با بستری حداکثر سه بار و هرگونه مسمومیت با موادمخدر افیونی به صورت بستری، شامل این نوع خدمات درمانی می شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: آیین نامه ای در این خصوص به وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط ابلاغ شده تا بتوان خدمات درمانی خوبی به این افراد داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد در سنوات آینده با تخصیص اعتبارات بیشتر بتوان گروه های بیشتری را از این خدمات درمانی رایگان بهره مند کرد، چرا که قرار است در جلسه آتی ستاد مبارزه با موادمخدر در بهمن ماه امسال این موضوع مطرح شود تا بتوان تعداد معتادان بیشتری را تحت پوشش این بیمه قرار داد.

به گفته وی آمار دقیقی از تعداد افراد معتاد زیر 18 سال در سطح کشور وجود ندارد.

آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در ایران مربوط به افراد 15 تا 64 ساله در مجموع یک میلیون 325 هزار معتاد در کشور است.


ویدیو مرتبط :
خیریه طلوع بی نام و نشانها(ترک رایگان معتادان بی بضاعت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای رابطه‌ برلوسكنی با یك دختر دیگر زیر 18 سال



 

 

افشای رابطه‌ برلوسكنی با یك دختر دیگر زیر 18 سال

 

دادستان‌های ایتالیایی اظهار داشتند، اسنادی در دست دارند كه نشان می‌دهد برلوسكنی به یك دختر دیگر زیر 18 سال برای داشتن رابطه‌ی جنسی پول پرداخت كرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه مداركی كه به تازگی توسط دادستان‌ها در اختیار كمیته‌ی پارلمانی قرار گرفته است نشان دهنده‌ی روابط سیلویو برلوسكنی، نخست‌وزیر ایتالیا با دختران در مهمانی‌های لهو و لعب خود است.

طبق این اسناد، ایریس براردی، یك روسپی زیر 18 سال، تاكنون دوبار در اقامتگاه‌های برلوسكنی حضور داشته است.

برلوسكنی مهمانی‌های لهو و لعبی را در شهرهای میلان و كاردینیا برگزار كرده است.

پیش از این، دادستان‌ها وی را به پرداخت پول به یك دختر زیر 18 سال به نام رابی متهم كرده بودند. پرداختن پول برای داشتن رابطه‌ی جنسی با دختران زیر 18 سال در ایتالیا غیر قانونی است.

برلوسكنی داشتن رابطه با رابی را تكذیب كرده است.

مدارك اخیر توسط مقامات قضایی شهر میلان ارائه شده‌اند. قضات برای انجام بازرسی از دفاتر برلوسكنی به تایید پارلمان نیاز دارند.

كمیته‌ی پارلمان پنجشنبه برای بررسی تقاضای قضات جلسه‌ای تشكیل داد....../تحلیل:عصرایران