اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درصورت هماهنگی دولت؛ تیم امدادرسانی سپاه به پاكستان اعزام می‌شود



 

 

 درصورت هماهنگی دولت؛ تیم امدادرسانی سپاه به پاكستان اعزام می‌شود

 

 

 

معاون بهداشت و درمان سپاه با اشاره به لزوم كمك‌رسانی به مردم سیل‌زده پاكستان گفت: سپاه برای كمك به مردم پاكستان اعلام آمادگى كرده و به محض هماهنگى از سوى دولت، تیم امداد اعزام خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسن عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان سپاه با بیان اینكه به بركت تجارب دوران دفاع مقدس آمادگى امدادرسانی سپاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: همواره ضمن حفظ این آمادگى جهت مقابله با حوادث، توانایى و دانش خود را افزایش داده‏ایم.

عراقی‌زاده با اشاره به اینكه در طول بیست سال گذشته هر زمان حادثه غیرمترقبه‏اى در كشور رخ داده، اولین مركز حاضر براى امداد و نجات، رده‏هاى بهدارى سپاه بوده، افزود: برای مثال سپاه پاسداران در فاجعه زلزله بم و سیل گلستان و گیلان با احداث بیمارستان صحرایى به كمك مصدومان شتافت و خدمات زیادی ارائه كرد.

وی همچنین ادامه داد: سه سال پیش نیز در زلزله پاكستان كه تلفات سنگینى به همراه داشت یك واحد بیمارستان صحرایى سپاه با تمام امكانات و كادر تخصصى به مدت دو ماه در آن كشور مستقر بود كه خدمات بهدارى سپاه مورد تقدیر سازمان ملل قرار گرفت و هنگام اتمام امداد، بیمارستان صحرایى به مردم مسلمان پاكستان هدیه شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه اظهار داشت: در سیل اخیر پاكستان نیز سپاه جهت كمك اعلام آمادگى كرده و به محض هماهنگى از سوى دولت، تیم امداد اعزام خواهند شد.

عراقی‌زاده كه با پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سپاه گفتگو می‌كرد، با بیان اینكه بهدارى رزمى سپاه در رزمایش‏ها و برنامه‏هاى عملیاتى، آمادگى و توانایى خود را به نمایش گذاشته و در مناطق برگزارى رزمایش به مردم خدمات رایگان ارائه مى‏دهد، گفت: در زمینه مقابله با سلاح‏هاى میكروبى، شیمیایى و هسته‏اى و جنگ‏هاى نامتعارف با راه اندازى مركز تحقیقات در بیمارستان بقیه‏الله(عج) ساز و كارهاى لازم پیش بینى شده و با برخوردارى از متخصصین متعهد و نیروى انسانى كارآمد، توانایى و آمادگى مقابله با هرگونه حادثه‏اى وجود دارد.../خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
فیلمی از امدادرسانی بالگردهای سپاه در مناطق برفگیر رامسر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت نیجریه برای اعزام تیم هواپیمافرستاد



 

دولت نیجریه برای اعزام تیم هواپیمافرستاد

 

پس از تاخیر در پرواز به آفریقای‌‌جنوبی

دولت نیجریه برای اعزام تیم هواپیما فرستاد

منابع رسانه‌ای اروپا از اعزام یك فروند هواپیمای اختصاصی توسط دولت نیجریه برای انتقال تیم ملی فوتبال این كشور به آفریقای‌جنوبی خبر دادند.

روزنامه آفتون‌بلات سوئد گزارش داد: ظهر روز گذشته قرار بود اعضای تیم ملی نیجریه كه در اروپا اردو زده‌ بودند، از فرودگاه لندن عازم ژوهانسبورگ شوند؛ اما سفر با هواپیمای چارتر به علت مشكل فنی امكان پذیر نشد. به همین دلیل مقامات تیم پس از تماس با مسئولان دولت نیجریه موفق شدند در آخرین ساعت سه‌شنبه شب از انگلیس به سوی كشور میزبان جام جهانی پرواز كنند.

این نشریه افزود: دولت نیجریه پس از مشكلی كه بوجود آمد، یك فروند هواپیمای خطوط داخلی خود را به لندن برای انتقال به كشور میزبان جام فرستاد. این سفر با تاخیر زیاد ساعت 23 سه‌شنبه شب انجام گرفت.
نیجریه در پیكارهای آفریقای‌جنوبی كه از تاریخ جمعه 21 خردادماه سال جاری با حضور 32 تیم در 8 گروه آغاز خواهد شد، در گروه دوم در كنار آرژانتین، كره‌جنوبی، نیجریه و یونان قرار دارد...../تحلیل:فارس