اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درصد قبولی‌های آزمون دكتری مرد هستند/پذیرش1500 دانشجوی جدید در مرحله تكمیل ظرفیت





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مشاور عالی سازمان سنجش:

66 درصد قبولی‌های آزمون دكتری مرد هستند/پذیرش1500 دانشجوی جدید در مرحله تكمیل ظرفیت

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون دكتری 91، گفت: اسامی 8932 نفر در این آزمون با عنوان پذیرفته‌شده نهایی از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد.

با اشاره به برخی جزئیات این ظرفیت، اظهار كرد: از این تعداد 2975 نفر زن و 5957 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 66.69 درصد پذیرفته‌شدگان را مردان تشكیل می‌دهند.

وی با اشاره به انجام مرحله تكمیل ظرفیت برای آزمون دكتری در هفدهم مهرماه، اظهار كرد: كلیه مجازین آزمون دكتری كه اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شده نهایی منتشر نشده است، می‌توانند از هفدهم مهرماه در مرحله تكمیل ظرفیت شركت كرده و نسبت به انتخاب كد رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام كنند.

دكتر توكلی در خاتمه خاطر نشان كرد: حدود 1500 ظرفیت جدید برای آزمون دكتری سال 91 در مرحله تكمیل ظرفیت در نظر گرفته شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
همه ی آنچه برای قبولی در آزمون دكتری لازم است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات ثبت‌ نام، تكمیل ظرفیت و نحوه اعتراض به نتایج آزمون دكتری


مشاور عالی سازمان سنجش از تجدیدنظر در گزینش علمی آزمون دكتری سال 91 خبر داد و گفت: فهرست نهایی پذیرفته شدگان آزمون دكتری شب گذشته بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالی سازمان سنجش از تجدیدنظر در گزینش علمی آزمون دكتری سال 91 خبر داد و گفت: فهرست نهایی پذیرفته شدگان آزمون دكتری شب گذشته بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

دكتر حسین توكلی اظهار كرد: براساس گزینش علمی انجام شده، اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون دكتری با توجه به نمرات مصاحبه ارسالی از سوی دانشگاه‌ها و همچنین نمرات آزمون كتبی تهیه شده و فهرست اسامی پذیرفته شدگان بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.

ظرفیت پذیرش آزمون


وی با بیان اینكه پیش از این براساس نمرات مصاحبه ارسالی از سوی دانشگاه‌ها، اسامی حدود 6700 نفر در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دكتری قرار می‌گرفت، گفت: با توجه به گزارش ارائه شده به وزیر علوم و دستور موكد ایشان درباره پیگیری امر و تجدیدنظر صورت گرفته، گزینش نهایی آزمون دكتری انجام و براساس برنامه پیش‌بینی شده اسامی بیش از 9 هزار پذیرفته شده آزمون دكتری اعلام شد.

سهمیه‌های آزمون دكتری

توكلی با اشاره به سهمیه‌های آزمون دكتری، گفت: در گزینش نهایی هریك از رشته‌محل ها، با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی به این سهمیه تخصیص داده شده و 30 درصد ظرفیت با رعایت مصوبات مربوط به مربیان آموزشی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم اختصاص داده شده و گزینش براساس آن انجام گرفته است.

نحوه گزینش علمی داوطلبان

وی افزود: با توجه به ضوابط آزمون پذیرش نهایی داوطلبان با توجه به مصوبات و با توجه به سهمیه ثبت‌نامی، نمره اولیه آزمون (80 درصد نمره كل آزمون و 20 درصد معدل تراز شده مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد) با ضریب 1 و نمره مصاحبه اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها با ضریب 2 صورت پذیرفته است.

انتشار كارنامه از 17 مهر /ممنوعیت نقل‌و انتقال دانشجو در مقطع دكتری

مشاور سازمان سنجش با بیان اینكه برای داوطلبان واجد شرایط گزینش كارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریك از كدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان در تاریخ 17 مهر قابل دسترسی خواهد بود، گفت: تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دكتری «Ph.D» امكانپذیر نیست.

وی با اشاره به ضوابط ثبت‌نام و با بیان اینكه مدارك ثبت‌نامی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، گفت: حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارك كامل صورت می‌پذیرد.

محرمیت داوطلبان در صورت انصراف از ثبت‌نام

وی افزود: معدل‌ مدرك كارشناسی و كارشناسی‌ارشد پذیرفته‌شده‌ باید با معدل‌هایی‌ كه‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام و یا شركت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، یكسان‌ باشد. بدیهی است كه در غیر این صورت، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی كه دارای مغایرت معدل باشند، خودداری خواهد شد.

توكلی همچنین خاطرنشان كرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون دكتری حتی در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی، مجاز به شركت و انتخاب رشته در آزمون دكتری تخصصی «Ph.D» سال 1392 نخواهند بود.

جزییات تكمیل ظرفیت آزمون دكتری

وی با بیان اینكه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون دكتری 28 و 29 شهریورماه انجام می‌شود، گفت: براساس اطلاعیه سازمان سنجش، تكمیل ظرفیت و پذیرش دانشجو در كد رشته‌های محل جدید، به همراه كارنامه نهایی داوطلبان در روز دوشنبه، هفدهم مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و همچنین داوطلبانی كه اسامی آنها در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی نیست، می‌توانند براساس این اطلاعیه نسبت به انتخاب رشته به ترتیب اولویت علاقه اقدام كنند.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون دكتری

توكلی در خاتمه خاطرنشان كرد: با توجه به كنترل های متعدد و بررسی های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ با این حال داوطلبان پس از دریافت كارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق سایت درصورتی كه منحصراً درباره كدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و سایر مندرجات كارنامه مذكور سوالی داشته باشند، می‌توانند حداكثر تا 15 آبان منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام كنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اكیداً خودداری نمایند.