اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درس سفید به کتابهای مدارس اضافه می‌شود


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: امسال یکی از کارهای بزرگی که در دستور کار قرار دارد، توسعه مشارکت معلمان و دانش آموزان صاحب قلم است، به همین دلیل بحث فراخوان افراد صاحب اندیشه مورد توجه قرار گرفته است.

خبرآنلاین: حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان از تخصیص 4 درس سفید به کتاب های فارسی هر پایه خبر داد که به ابتکار معلم مربوطه تکمیل می شود.

وی با اشاره به کاهش تمرکز در تالیف کتاب های درسی ادامه داد: در نگاه جدید، معلم تنها انتقال دهنده پیام نیست، بلکه برنامه ریز و راهبر آموزشی است و اختصاص 4 درس سفید به کتاب های فارسی هر پایه در این راستا است؛ معلم متناسب با اقتضائات مدرسه، شهر و دانش آموز تولید محتوا کند که تقریبا 10 درصد کل محتوای کتاب فارسی را در بر می گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال یکی از کارهای بزرگی که در دستور کار قرار دارد، توسعه مشارکت معلمان و دانش آموزان صاحب قلم است، به همین دلیل بحث فراخوان افراد صاحب اندیشه توسط انتشارات مدرسه مورد توجه قرار گرفته است. لذا معلمان و دانش آموزانی که می توانند متون آموزشی و کمک آموزشی تهیه کنند، خود را معرفی نمایند تا انتشارات مدرسه با هماهنگی لازم نحوه مشارکت آن ها درتولید محتوا را مشخص نماید.

وی افزود: در این صورت، آن کتب آموزشی و کمک آموزشی به نام معلم نویسنده منتشر و به آن ها حق التالیف نیز پرداخت می شود.


ویدیو مرتبط :
دعای ندبه ،بجای تمام کتابهای دینی مدارس(استادرائفی پور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران شناسی، درس جدید مدارس اسرائیل


درس جدیدی به نام ایران شناسی و آموزش زبان فارسی به مدارس اسرائیل اضافه می شود.

عصر ایران: درس جدیدی به نام ایران شناسی و آموزش زبان فارسی به مدارس اسرائیل اضافه می شود.

پایگاه خبری المصدر نوشت؛ بعد از امضای توافق هسته ای ایران و 1+5، مقامات اسراییلی تصمیم گرفته اند به منظور شناخت هرچه بیشتر اهداف ایران، برنامه های درسی مدارس خود را با آموزش زبان و فرهنگی فارسی گسترش دهند.
 
"آموزش زبان فارسی"، "آموزش فرهنگ فارسی"، "امنیت ملی و اطلاعات"، "تاریخ و سیاست در ایران" از جمله مواد درسی جدیدی هستند که در سال جاری وارد برنامه های درسی دبیرستان های اسرائیل خواهد شد.

 این مواد درسی در ابتدا به طور آزمایشی و اختیاری در دبیرستان "بن گوریون" شهر "پتاه تیکوا" اسرائیل برای دانش آموزان دبیرستان تدریس می شود.
 
مقامات اسرائیلی با اضافه کردن این مواد درسی به برنامه مدارس در نظر دارند نسلی را تربیت کنند که به زبان فارسی آشنا باشد و در آینده از آنان در بخش های اطلاعاتی ارتش اسراییل استفاده شود.