اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دردسر چاله ای که بابک زنجانی کند ادامه دارد



اخبار,اخباراجتماعی,گودهای بابک زنجانی


 اخبار اجتماعی - دردسر چاله ای که بابک زنجانی کند ادامه دارد/ ترک های خیابان ولی عصر دهان باز می کند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت گودهای بابک زنجانی گفت: مراحل کوبش گود ایران زمین در حال انجام است، اما درباره گود خدامی با عمیق تر شدن ترک های خیابان ولیعصر خطر جدی حس می شود.

محمد سالاری درباره پروژه های نیمه تمام بابک زنجانی گفت: مراحل کوبش لایه لایه گود ایران زمین در حال انجام است. به موجب توافقنامه بین شورای شهر، شهرداری و قوه قضائیه، دستگاه قضائی مجوزی صادر کرد تا شهرداری از محل ماده 55 قانون شهرداری ها مبلغی را هزینه و نسبت به پر کردن 15 متر از گود با خاکریزی و کوبش لایه لایه با همکاری مشاور پروژه اقدام کند.

او ادامه داد: همچنین شهرداری برای مقاوم سازی باقی گود نیز نسبت به ساخت سازه نگهبان تا سطح خیابان اقدام می کند تا تحکیم جداره های گود انجام شود و شاهد ریزش خیابان یا آسیب رسانی مجدد به شهروندان نباشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره گود خیابان خدامی نیز گفت: درباره گود خدامی هم احساس خطر جدی می شود؛ زیرا گزارش شهروندان و بازدیدهای ما نشان می دهد که ترک های خیابان ولیعصر در حال افزایش هست.

او گفت: در جلسه ای که چند روز پیش با شهردار منطقه 3 داشتم، وی پیرو تصمیمات مصوب جلسه کمیسیون شهرسازی که در هفته های پیش با حضور ایشان اتخاذ شده بود، از قوه قضائیه مجوز هزینه کرد از محل منابع ماده 55 قانون شهرداری ها را گرفته است.

سالاری در ادامه گفت: شهرداری منطقه سه گزینه را برای ایمن سازی این گود پیشنهاد کرده است: اول اینکه گود از خاک پر شده و لایه لایه کوبیده شود. دوم اینکه سازه قبلی و نقشه های مصوب پروژه تا سطح خیابان با تغییراتی اجرا شود که بیشتر متمرکز بر تحکیم جداره های گود باشد. گزینه سوم نیز مقاوم سازی جداره های گود با سازه نگهبان است.

او گفت: ما در جلسه اولیه با پر کردن با خاک که بیشتر مد نظر شهرداری بود، مخالفت کردیم، زیرا چه در صورت آزادی مالک پروژه و چه در صورت مصادره املاک وی توسط دولت و برگزاری مزایده و واگذاری ملک به اشخاص حقیقی و حقوقی، بالاخره یک روز این ملک مجددا گودبرداری خواهد شد، بنابراین پر کردن آن با خاک تنها هزینه ای مضاعف برای شهرداری به همراه دارد.

سالاری در پایان گفت: به همین جهت قرار شد شهرداری منطقه بین دو گزینه اتمام پروژه یا ساخت سازه نگهبان بررسی و شرکت هایی را انتخاب کند که برای اجرای گزینه مطلوب اقدام کند.
 اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
ثروت بابک زنجانی. مستند چگونگی ثروتمند شدن زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین جزئیات ادامه بازداشت بابک زنجانی



اخبار سیاسی,فساد اقتصادی بابک زنجانی


اخبار سیاسی - آخرین جزئیات ادامه بازداشت بابک زنجانی

این فرد آزاد نشده و همچنان در زندان اوین به سر می‌برد.

بازداشت موقت بابک زنجانی از صبح امروز وارد سومین ماه خود شد و این متهم همچنان در زندان به سر می‌برد.

به گزارش فارس، بابک زنجانی در روز 9 دی ماه امسال با دستور بازپرس پرونده رسیدگی کننده بازداشت شد.

با توجه به گذشت 2 ماه از صدور قرار بازداشت موقت روز گذشته این قرار به پایان می‌رسید و برای جویا شدن آخرین وضعیت بابک زنجانی به سراغ یک منبع اگاه رفتیم.

این مسئول قضایی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: این فرد آزاد نشده و همچنان در زندان اوین به سر می‌برد.

وی گفت: تغییری در وضعیت بازداشت بابک زنجانی تا این لحظه صورت نگرفته است.

به این ترتیب بازداشت موقت بابک زنجانی وارد ماه سوم شده و قرار صادره برای این فرد تمدید شده است.

اما نگاهی به قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب نشان می‌دهد که در جرائم کیفری قرار بازداشت موقت به مدت 4 ماه است و پس از آن بازپرس می‌تواند با اعلام ادله و احساس ضرورت قرار بازداشت موقت را تمدید کند.

اما درخصوص جرائم غیر کیفری قانون می‌گوید متهم حداکثر دو ماه با قرار بازداشت موقت خواهد بود و پس از آن باید از سوی قاضی برای وی تعیین تکلیف شود.

هرچند در خصوص جرائم غیر کیفری هم این اختیار به قاضی داده شده است که با توجه به ضرورت و ادله موجود این قرار را تمدید کند.
 اخبارسیاسی - فارس