اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دردسر آمریکا برای اعمال تحریم‌ ها علیه ایران!


کاخ سفید اعلام کرد که تعطیلی دولت آمریکا مانعی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران و سوریه است، زیرا کارمندان دفتر وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسوول اعمال این اقدامات تنبیهی هستند، به مرخصی رفته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: کاخ سفید اعلام کرد که تعطیلی دولت آمریکا مانعی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران و سوریه است، زیرا کارمندان دفتر وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسوول اعمال این اقدامات تنبیهی هستند، به مرخصی رفته‌اند.

 جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با اشاره به یکی از آسیب‌های مناقشات مالیاتی اخیر و تلاش برای فشار به جمهوری خواهان برای کوتاه آمدن از موضع‌شان گفت که تعطیلی دولت باعث کاهش تعداد کارمندان دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دفتر در حالت عادی 175 کارمند دارد، ولی اکنون تعداد کارمندان آن به 11 نفر رسیده است.

رویترز گزارش داد که کارنی این اظهارات را در حالی بیان کرد که تعامل دیپلماتیک دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با دولت جدید حسن روحانی، رییس جمهور ایران توجهات را به تحریم‌های آمریکا علیه ایران جلب کرده است.

کارنی گفت که وظایف این دفتر شامل "اعمال تحریم‌های جدید علیه نهادهای کمک کننده به دولت ایران و سوریه و نیز سازمان‌های تروریستی، اشاعه دهندگان تسلیحات کشتار جمعی، قاچاقچیان مواد مخدر و گروه‌های جرم و جنایت‌های سازمان یافته است.


ویدیو مرتبط :
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و پاسخ ایران به این تحریم‌ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران



 

 

 

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران

 

یک خبرگزاری غربی از فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا به منظور افزایش تحریم های این اتحادیه علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به نقل از رویترز، آمریکا خواستار آن شده که اروپا با گسترش تحریم ها علیه ایران، برخی مقامهای این کشور را مورد تحریم قرار دهد.

در همین رابطه، "فیلو دیبل" معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌ شنبه در بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کرده، مدعی شد: اروپا باید با گسترش تحریم ها علیه ایران، آن دسته از مقامات ایران را که در نقض حقوق بشر دست داشته ‌اند، هدف تحریم ها قرار دهد.

این مقام آمریکایی با بیان این که واشنگتن برای نشان دادن اثرات تحریم ها علیه ایران تلاش می ‌کند، در این باره اظهار داشت:‌ ما به اروپایی ها پیشنهاد داده ایم، چیزی شبیه به آنچه ما در مورد حقوق بشر انجام داده ‌ایم را مورد توجه قرار دهند.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ایالات متحده آمریکا از توقیف آنچه اموال و دارائی های هشت تن از مقامهای ایرانی خواند خبر داد...../تحلیل:عصرایران