اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دردسرهای لنز بازیگران از زبان شریفی‌ نیا


شریفی‌نیا گفت: یکی از دلایل بروز این اتفاق این است که گذشتن انواع لنزها برای بازی در نقش‌های مختلف بدون مشورت متخصص چشم پزشک صورت می گیرد و چشم بازیگران به خاطر لنز و گرد و غبارهای که وجود دارد همواره در معرض خطر و آسیب‌دیدگی است.

خبرگزاری مهر: اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران طی تفاهمنامه ای با مجتمع پزشکی نور ارایه خدمات چشم پزشکی برای هنرمندان را در دستور کار بیمه طلایی قرار دادند.

در این مراسم که صبح دیروز (سه‌شنبه 18 تیر ماه) با حضور سیدضیاء هاشمی، حبیب کاوش، سید جمال ساداتیان، علی سرتیپی، محمدرضا شریفی‌نیا و همچنین خسرو حیدری مدیرعامل مجتمع پزشکی نور  برگزار شد، تفاهمنامه‌ای به منظور ارایه خدمات چشم پزشکی به هنرمندان امضا شد.

سید ضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما با بیان این مطلب که بیمه طلایی از دستاوردهای بزرگ خدماتی در جامعه سینمایی است، گفت: بیمه طلایی دستاورد بزرگی برای سینمای ایران در بحث تامین رفاه هنرمندان است و قرار است به امید خدا تداوم پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: از همین رو هم از آقای احمدی نژاد در مدت باقی مانده دولت دهم و هم از حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم درخواست داریم در جهت تداوم بیمه طلایی و بیمه بیکاری هنرمندان نهایت کمک را انجام دهند.

هاشمی با اشاره به دلایل انتخاب این مجتمع پزشکی برای ارائه خدمات چشم پزشکی به هنرمندان گفت: یکی از دلایل انتخاب این مرکز فضای خوب و از همه مهم‌تر وجود احترام به هنرمند و در نظر گرفتن روابط انسانی و تکریم انسانیت است و این موضوعی است که اعضای هیات مدیره اتحادیه نیز بر آن تاکید کردند. یکی دیگر از دلایل انتخاب ما، تجهیزات مدرن و ارایه خدمات بسیار کارشناسی شده به هنرمندان است. ایران و همچنین هنرمندان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری به وجود چنین مرکزی احتیاج داشتند.

فقط کار صنفی می‌کنیم


رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینما درباره اهداف این اتحادیه برای ورود و تامین امکانات رفاهی هنرمندان سینما در حوزه چشم‌پزشکی عنوان کرد: ما قصد داریم فعالیت صنفی انجام دهیم و در واقع وظیفه اصلی اتحادیه در انجام همین امور تعریف شده است و قرار نیست وارد مسایل دیگری غیر از امور صنفی شویم. همچنین در حال رایزنی‌هایی هستیم تا همین امکانات را برای اهالی تئاتر فراهم کنیم.

به گفته وی، هدیه ماه رمضان سینماگران در قالب کارت هدیه ارائه می‌شود.

در ادامه این نشست خسرو حیدری مدیرعامل مجتمع پزشکی نور گفت: ارایه خدمات چشم پزشکی از سوی این مرکز تنها یک طرف ماجراست و آن چه اهمیت دارد تداوم بیمه طلایی است. در همین راستا در نظر داریم در حوزه بیماری های چشمی 15 هزار هنرمند به همراه خانواده هایشان را تحت حمایت قرار دهیم ضمن اینکه این مرکز علاوه بر بحث درمان در مقوله پیشگیری از بروز بیماری‌های چشمی فعالیت می کند و این آمادگی را داریم که به تمام مفادی که در تفاهمنامه آمده است، عمل کنیم.



صحنه‌ای از جراحی چشم عزت‌الله انتظامی

در ادامه این نشست کلیپی از جراحی چشم عزت‌الله انتظامی در این مرکز به نمایش در آمد. در این کلیپ عزت الله انتظامی به نقاط قوت این مرکز اشاره کرد.

پس از نمایش این کلیپ، محمدرضا شریفی نیا بازیگر سینما خطاب به حاضران در جلسه گفت: دیدن جراحی چشم بسیار تکان‌دهنده است.

دردسرهای لنز چشم بازیگران

بازیگر سینمای ایران در ادامه افزود: ما بازیگران به دلیل شغلمان باید در جایگاه آدم های مختلف قرار گیریم و برای اینکه در جایگاه های مختلف با کاراکترهای متفاوت تعریف شویم معمولاً با لنزهایی که در چشم های مان می گذارند تغییراتی در چهره و کاراکتری که در فیلمنامه آمده است، ایجاد می شود. به عنوان مثال در مسافر ری باید رنگ چشم من تغییر می کرد از همین رو بهترین لنز را برای بازی در نقش استفاده کردم اما در میانه کار متوجه شدم چشمم دچار آسیب شده است. در واقع لنز پاره شده بود و هیچ پزشک کارشناسی سر صحنه حضور نداشت.

شریفی‌نیا تاکید کرد: یکی از دلایل بروز این اتفاق این است که گذشتن انواع لنزها برای بازی در نقش‌های مختلف بدون مشورت متخصص چشم پزشک صورت می گیرد و چشم بازیگران به خاطر لنز و گرد و غبارهای که وجود دارد همواره در معرض خطر و آسیب‌دیدگی است.

بازیگر "اختاپوس" درباره تجربه‌اش در آن فیلم توضیح داد: زمانی که فیلم "اختاپوس" را کار می‌کردیم، امین زندگانی باید در نقشی ظاهر می‌شد که علاوه بر تغییر فیزیکی، رنگ چشم این بازیگر نیز باید تغییر می کرد اما این مسایل زیر نظر چشم پزشک انجام نشد.

وی در پایان گفت: خوشحالم از این که این اتفاق در سینمای ایران در حال رخ دادن است، اگر قرار باشد یک نشان برای سینمای ایران بکشم نماد آن چشم است.

محمدرضا شریفی‌نیا با خواند شعری از حسین پناهی "و رسالت من این خواهد بود که دو استکان چای داغ را از میان دویست جنگ خونین به سلامت بگذرانم تا در شبی بارانی آنها را با خدای خویش چشم در چشم هم نوش کنیم" این جلسه را خاتمه داد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای برزیل رفتن بازیگران وعکس لختی شریفی نیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک شبکه فارسی زبان: شریفی نیا نون به نرخ روز خور است!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک شبکه فارسی زبان: شریفی نیا نون به نرخ روز خور است!

یک شبکه فارسی زبان با تحلیل دلایل فروش فیلم قلاده های طلا بازیگران آن را نان به نرخ روز خور خواند.

در حالی که فیلم سینمایی قلاده های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی که مستقیما به حواشی بعد از انتخابات سال ۸۸ ایران پرداخته است فروش قابل قبولی در گیشه داشته و فروش نسخه نمایش خانگی آن هم به گفته فروشندگان سوپرمارکت ها این روزها اوضاع خوبی دارد اما همچنان حاشیه سازی پیرامون این فیلم سینمایی ادامه دارد.

بنا بر این گزارش شبکه های فارسی زبان خارجی علاقه دارند این فیلم را شکست خورده تحلیل کنند به طوری که مدام درحال تکرار دیالوگ هایی چون منزوی شدن عوامل این فیلم و عدم رغبت فیلمسازان به همکاری با بازیگران آن، هستند.

این در حالی است که بازیگرانی چون محمدرضا شریفی نیا و امین حیایی ، محمود عزیزی و حمیدرضا پگاه هرکدام پس از این فیلم در چند پروژه سینمایی و تلویزیونی و تئاتر قرار داد بسته اند.

شریفی نیا نان به نرخ روز خور است

یک شبکه فاسی زبان که سابقه خوبی در گاف های رسانه ای دارد روز گذشته در یک برنامه تحلیل سیاسی اجلاس غیر متعهد ها در تهران که معلوم نبود از کجا بحث به فیلم قلاده های طلا کشیده شد فروش قلاده های طلا را غیر واقعی دانست ولی باکمال تعجب دلایل فوش فیلم را هم تحلیل کرد!

کارشناس این شبکه در توجیه حضور پررنگ محمد رضا شریفی نیا در پروژه های پس از قلاده های طلا وی را فردی نون به نرخ روز خور خواند و تاکید کرد چنین افرادی چون اعتقاد وعقیده ای ندارند کار در پروژه های مختلف برایشان فقط جنبه کسب درامد دارد.

البته در این اظهار نظر مشخص نشد منظور از اعتقاد چیست؟!

اخراج علیرام نورایی ار ستاد زلزله زدگان و جو سازی علیه وی

در همین راستا تنها علی رام نورایی است که این شبکه ها توانسته اند اورا هدف قرار داده و مدام تاکید کنند که دیگر کسی تمایلی به همکاری با وی ندارد و این در حالی است که نورایی در گفتگو با یک خبرگزاری گفته: بعد از قلاده های طلا در فیلم سینمایی استرداد، دو تله فیلم و یک سریال بازی کردم و در حال حاضر هم در سریال ماتادور به کارگردانی فرهاد نجفی ایفای نقش می کنم.

علی رام نورایی که به تازگی از اخراج شدن از مرکز کمک به زلزله زدگان هنرمندان توسط یکی از کارگردانان سرشناس ایرانی خبرداده گفته است : دوستان خارج نشین فکر نکنند با گفتن جمله هایی مثل بیکار شدن بازیگر قلاده های طلا می توانند اذهان مردم را نسبت به من و امثال من خراب کنند. کسی که بالا نشسته، خودش روزی رسان است و تا به حال هم رسانده است.

هنوز مشخص نشده است که اختلاف بوجود آمده میان نورایی و آقای کارگردان ارتباطی با بازی وی در فیلم قلاده های طلا داشته است یا خیر اما همین اتفاق محملی می شود تا بیگانگان آتش نمور جوسازی های خویش را علیه این بازیگر با قوت تر ببینند.

زنده باد مخالف من

"زنده باد مخالف من" شعاری است که مدام ورد زبان خارج نشینان بوده و آن را تبلیغ می کرده اند اما به نظر می رسد این جمله در برهه ای خاص سودآور بوده است و شاید همان اعتقاد ! حلقه مفقوده استفاده از این جمله بوده باشد./سینماپرس