اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست 90 چهره سرشناس از دیوید کامرون



اخبار,اخبار بین الملل ,مصرف  مواد مخدر

 

اخبار بین الملل - درخواست 90 چهره سرشناس از دیوید کامرون؛ مواد مخدر را جرم ندانید

در روز جهانی مبارزه با قاچاق مواد مخدر 90 چهره سرشناس در انگلیس از دولت آن کشور خواستند مواد مخدر را جرم نداند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بیش از ۹۰ چهره هنری، سیاسی، وکیل و کارشناس بهداشت و درمان در نامه‌‌ای به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، خواهان تجدید نظر در سیاست های دولتی در زمینه مواد مخدر شده اند.

استینگ (خواننده)، سر ریچارد برنسون (مالک مجموعه ویرجین)، و ویل سلف (نویسنده) از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

آنها خواهان اصلاح در قوانین مربوط به مواد مخدر شده اند به گونه ای که داشتن مواد مخدر دیگر جرم نباشد.

این نامه مرتبط با روز جهانی "مبارزه با مواد مخدر" است.

گروه هایی از مجریان قضایی بریتانیا نظیر اتحادیه روسای زندان ها، و نیز چهره هایی نظیر راسل برند،‌ کمدین بریتانیایی و مایکل منسفید کیوسی (وکیل) نیز از جمله امضا کنندگان این نامه اند که متن اولیه اش را ریلیس،‌ موسسه خیریه ای که روی مواد مخدر تمرکز دارد، تنظیم کرده است.

قرار است در شهرهایی از جمله پاریس، ورشو، مکزیکو سیتی و رم تجمعات اعتراض برگزار شود. در لندن نیز در میدان پارلمان تجمع اعتراض آمیزی برگزار شده است.

ان فوردهام، مدیر عامل شرکت سیاست جهانی مواد مخدر که روی موضوعاتی مرتبط با تولید، قاچاق و استفاده از مواد مخدر کار می کند، می گوید:‌ "روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در واقع فرصتی است برای تاکید همگانی بر ضرورت انجام اصلاحات در زمینه سیاست های مواد مخدر."

او می گوید: "دولت ها باید به سرعت سیاست های مرتبط با مواد مخدر را اصلاح کنند و خساراتی را که به بار آمده ترمیم کنند."

در این نامه آمده است که قوانین در اختیار داشتن مواد مخدر در بریتانیا باعث شده که در ۱۵ سال گذشته، بیش از یک و نیم میلیون نفر بدون ضرورت، مجرم دانسته شوند.

در این نامه به نمونه هایی از استرالیا، جمهوری چک و پرتغال اشاره شده و آمده است: از وقتی مصرف کنندگان مواد مخدر، به جای محکوم شدن، از حمایت های پزشکی - دارویی و مشاوره برخوردار شده اند، مشکلات جسمانی مرتبط با مواد مخدر "به شدت" کمتر شده است.

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دیوید کامرون: حق توهین وجود دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیخ نمر قبل از اعدامش فلج شده بود / درخواست پسر شیخ نمر از دیوید کامرون



اخبار,اخبار بین الملل,شیخ نمر

برادر شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی که اوایل ماه جاری میلادی به دست مقامات آل‌سعود اعدام شد، فاش کرد:

مقامات عربستان ماه گذشته مجوز ملاقات با شهید را برای سه‌شنبه آتی صادر کرده بودند و خانواده شیخ نمر تصور می‌کردند مساله با بخشش خاتمه یابد نه با اعدام.

محمد النمر، برادر شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی که دوم ژانویه جاری به همراه 46 تن دیگر اعدام شد، اخیرا با انتشار عکسی از مجوز ملاقاتی که تاریخ هفدهم ماه ربیع الثانی (27 ژانویه جاری) در آن تعیین شده بود، فاش کرد که یکی از پاهای شیخ نمر، که در ژوئیه 2012 حین بازداشت تیر خورد، فلج شده بود.

محمد النمر همچنین گفت: در آخرین ملاقاتی که با شهید نمر در دوم دسامبر گذشته داشتم، به او گفتم صحبت‌هایی مبنی بر قصد دولت ریاض برای حل بحران زندانیان وجود دارد اما شهید نمر به من ابلاغ کرد تمرکز خود را بر حل مشکلات دیگر زندانیان بگذاریم.


-------------------------------------------------------------

درخواست پسر شیخ نمر از دیوید کامرون

پسر شیخ نمر، روحانی شیعه که اخیرا توسط دولت عربستان اعدام شد، از نخست وزیر انگلیس خواسته تا از اعمال نفوذ خود بر دولت ریاض استفاده کرده و جان پسر عمویش را از اعدام نجات دهد.

محمد النمر، 29 ساله و پسر شیخ نمر که در ایندیاناپولیس ایالت ایندیانا آمریکا در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می‌کند، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: از دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس می‌خواهم تا به عنوان یک شهروند انگلیسی که به آزادی و زندگی بشری ارزش می‌گذارد، علی نمر، پسر عمویم را همچون پسر خود بداند و برای نجات زندگی او از اعدامی که دولت عربستان محکومش کرده، کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: انگلیس این گزینه را دارد که یا در کنار دولت عربستان بماند یا کاری بهتر انجام دهد و اقدامات وحشیانه آن را محکوم کند.

محمد نمر از زمان دستگیری پدرش در 2012 و از بیم نداشتن تامین جانی به عربستان بازنگشته است. عمویش نیز در روز حکم اعدام پدرش دستگیر شده است.

پسر شیخ نمر گفته که اعدام پدرش و تداوم تهدیدها علیه اعدام پسرعمویش تاثیر مخربی بر زندگی آنها گذاشته است.

در 2013، یک سال پس از حبس پدرش، مادر محمد که در بیمارستانی در نیویورک و تحت درمان بود، درگذشت.

وی مرگ مادرش و حبس پدرش را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: آنها حتی جسد پدرم را برای اجرای مراسم تدفین به ما بازنگرداندند. مقام‌های سعودی گفته‌اند که تمامی آنهایی که اعدام شدند در کنار یکدیگر و در یک مکان نامعلوم دفن شدند. در اسلام چنین چیزی نداریم که جسد افراد به خانواده‌هایشان بازگردانده نشوند. ما باید مراسم تدفین درستی را برگزار کنیم.

خانواده شیخ نمر نمی‌دانند که چه وضعی برای این شیخ شیعه رخ داده پیش از آنکه وی را اعدام کنند. وهابی‌های سعودی دست یا پای فرد محکوم به اعدام را پیش از مراسم اعدام قطع می‌کنند.

پسر نمر پدرش را فردی مدافع ایجاد تغییرات بدون خشونت توصیف کرد و گفت: او مردی بود که هرگز سرکوب یا هرنوع اقدام مستبدانه را نمی‌پذیرفت و همواره درباره راهی صلح آمیز برای دستیابی به حقایق و حقوق مردم سخن می‌گفت.

محمد نمر همچنین اظهارت سفارت عربستان در لندن کمی پس از اعدام پدرش را نادرست خواند و گفت:‌ پدرم همواره مدافع حق بود. شماها اگر شاهد و مدرکی دارید برای اثبات حرف‌های خود بیاورید که او در فعالیتهای تروریستی نقش داشته است.

وی تنها جرم پدرش را درخواست برای آزادی تمام بشریت دانست و ادامه داد: او به مردم می‌گفت دولت عربستان می‌خواهد شما از خشونت استفاده کنید تا کشتن شما را مشروع کند اما حرف حق قوی‌تر از صدای گلوله است.

تنها پسر شیخ نمر بیم آن را دارد که در صورت بازگشت به عربستان دستگیر شود اما گفته که برای دفاع از خون پدرش و نجات زندگی پسر عمویش هرکاری که بتواند انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این یک جرم است و من یک روز آن را در یک دادگاه و در پیشگاه تمام جهان اثبات می‌کنم که هرکس که در این جرایم دست دارد، باید مجازات شود.

اخبار بین الملل - ایسنا