اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست کمک مجدد سلحشور از مردم


کارگردان سینما و تلویزیون گفت: ساخت سریال حضرت موسی(ع) را به دستور مقام معظم رهبری و با توصیه ایشان آغاز کردیم.

خبرگزاری فارس: کارگردان سینما و تلویزیون گفت: ساخت سریال حضرت موسی(ع) را به دستور مقام معظم رهبری و با توصیه ایشان آغاز کردیم.

بخشهایی از سخنان سلحشور:

این سریال را با توصیه مقام معظم رهبری آغاز کردیم و همچنین این سریال برگرفته از یک داستان قرآنی است.

حضرت موسی (ع) تنها پیامبر یهود نیست بلکه پیامبر ما نیز هست و باید دین خود را به این پیامبر ادا کنیم.

همچنین این داستان بیشترین تطابق را با داستان‌های اسلامی دارد و طبق گفته حضرت رسول اکرم (ص) داستان حضرت موسی (ع) و هارون تا آخر دنیا داستان اسلام خواهد بود.

در این سریال به شخصیت‌هایی همچون حضرت یوسف (ع)، هارون (ع)، خضر نبی(ع)، یوشع (ع)، شعیب (ع) و حضرت موسی (ع) پرداخته خواهد شد.

مهمترین هدف ساخت این سریال تعلیم آموزش‌های دینی خودمان به مردم دنیا است، همچنین در جامعه کنونی خودمان هم به مفهوم آن نیاز فراوان داریم.

در حدود چهار سال است که نوشتن این سناریو را آغاز کرده‌ایم و تحقیقات و داستان نویسی این سریال کامل شده است که هم‌اکنون از 75 قسمت این سناریو 69 قسمت آن آماده شده و 6 قسمت آن هم به زودی به اتمام خواهد رسید.

البته هم‌اکنون منتظر آن هستیم که به امید خدا بودجه این سریال تهیه شود تا ما بتوانیم پیش تولید آن را شروع کنیم.

از منابع اسلامی، غیر اسلامی و از ادیان دیگر مانند انجیل، تورات و غیره برای ساخت این سریال استفاده شده است اما به این معنا نیست که از آن باورها و آن اعتقاداتی که در قرآن ما است استفاده نکرده‌ باشیم بلکه داستان و موضوعاتی که مطرح شده است را از رمان‌ها، تورات و از این قبیل منابع هم بهره‌برداری کرده‌ایم.

محتوا و ارزش‌ها و اصل داستان را از تفاسیر و تاریخ قرآن و اسلام استفاده کرده‌ایم در حقیقت می‌توان گفت که داستان مشترک است چه از دید ما و چه از دید یهود و اهل تسنن فرقی نمی‌کند، داستانی است که همه از آن اطلاع دارند ولی جزئیات داستان را نمی‌دانند.

ما سعی کردیم جزئیات داستان را از هرجا که می‌توانیم پیدا کنیم اما نگرش‌ها و تعلیمات دینی آن را از کتب و تفاسیر اسلامی استفاده کرده‌ایم.

کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند در ساخت این سریال به ما یاری برسانند چراکه بودجه این سریال بسیار زیاد است اگر این سریال ساخته شود یک اثر جهانی خواهد شد و هم مردم ما این اثر را خواهند دید و هم در دنیا پخش خواهد شد مانند سریال یوسف پیامبر (ع)، حضرت مریم و غیره .. زیرا ما این توان را داریم و در گذشته نیز ثابت کرده‌ایم.

شاید افرادی باشند که به خاطر پول و تجارت بخواهند این سریال را بسازند و این اثر از نظر تجاری نه تنها زیان نخواهد کرد بلکه سود بسیار خوبی هم دارد اما ما نمی‌خواهیم کسی که برای کمک به این کار وارد می‌شود، انگیزه مادی داشته باشد.

ما از مومنانی که دوست دارند در ترویج قرآن نقشی داشته باشند می‌خواهیم در این کار ما را کمک کنند تا ما بتوانیم این سریال را بسازیم این کار اگر خوب عرضه شود به امید خداوند تحولی در دنیا ایجاد خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
درخواست برای بازگشایی مجدد تیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی‌روش:درخواست کمک از سرمربیان لیگ برتر



 

کی‌روش:درخواست کمک از سرمربیان لیگ برتر

 

سرمربی تیم ملی ایران درباره غیبت 11 مربی لیگ برتری در جلسه هم‌اندیشی عنوان کرد: شاید آنهایی که نیامدند مشکل داشتند.

کارلوس کی‌روش پس از نشست هم‌اندیشی با مربیان لیگ برتری در جمع خبرنگاران گفت:‌ جلسه خیلی خوبی بود و درباره مسائل مختلف بحث کردیم. این جلسات کمک می‌کند تا ارتباطات بیشتر شود و به شناخت بهتری برسیم.در این جلسه درباره کیفیت بازیکنان مسائل کلی فوتبال و لیگ بحث و تبادل نظر شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مربیان لیگ برتری انتقادات خود را درباره مسائلی نظیر لیست تیم ملی و برگزاری اردوها مطرح کردند، اظهار داشت: در اینگونه موارد صحبتی نشد و فقط درباره طرح و برنامه برای آینده و کیفیت بازیکنان و مسائل کلی صحبت به میان آمد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه چرا از هر 18 مربی لیگ برتر تنها 7 مربی در این جلسه حضور داشتند، عنوان کرد: این یک مسئله شخصی است و شاید آنهایی که نیامدند مشکل و یا کاری داشتند مهم این بود که برخی مربیان آمدند و در جلسات آینده نیز تعداد بیشتری از مربیان خواهند آمد.

کی‌روش ادامه داد: امکان دارد در آینده با مربیان دیگر به صورت جمعی جلسه نداشته باشم و یک به یک با آنها صحبت کنم.

وی که از صحبت در مورد تیم ملی امتناع می‌کرد در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، تداوم دارد یا خیر، گفت: ما امروز برای بهبود روند کارهای زیرساختی و اینکه در آینده چگونه بازیکن پرورش بدهیم صحبت کردیم و بیشتر نظرات مان در مورد طرح و برنامه بود، همچنین برای بهبود وضعیت بازیکنان، امکانات و زیرساخت‌ها نظرات یکدیگر را جویا شدیم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد:‌ باید روابط مان را با مربیان نزدیک کنیم تا کارها بهتر پیش برود. بر همین اساس از مربیان می‌خواهم به ما کمک کرده و در امور مختلف مشاوره بدهند. این یک کار مهم است که درخواست‌مان از مربیان است.