اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست پلیس از اپراتورهای تلفن همراه



اخبار,اخباراجتماعی ,اپراتورهای تلفن همراه

برخورد با سازندگان کلیپ‌های غیرمجاز، کاهش سه درصدی قتل و افزایش یک درصدی سرقت از منزل، آمادگی برای جمع‌آوری معتادان خیابانی طی چند روز، توضیح درباره برخی خبرها درباره جرایم رانندگی، درخواست از اپراتورهای تلفن همراه برای ساماندهی سیم‌کارت‌ها و... از مهم‌ترین اظهارات جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران است.

به گزارش ایسنا ، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی روسا و فرماندهان پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران درباره به کارگیری پلیس‌های افتخاری اظهارکرد: یکی از رویکردهای پلیس اجتماعی شدن است و در همین راستا یکی از اولویت‌های مهم ما بحث جذب و استفاده از پلیس‌های افتخاری بود.

وی ادامه داد: موضوع پلیس افتخاری به تصویب مجلس و تایید ستاد کل نیروهای مسلح نیز رسیده و تا به حال قریب به 20 هزار پلیس افتخاری در نیروی انتظامی جذب شده و حدود 37 هزار نفر مراحل نهایی جذب خود را طی می‌کنند.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درخصوص ساخت کلیپ‌های ماهواره‌ای در داخل کشور و ارسال آن برای شبکه‌های خارجی اظهار کرد: پلیس به صورت روزانه با مصادیق ناامنی و جرم برخورد می‌کند و اگر از چنین اقداماتی نیز مطلع شود، حتما با آن برخورد می‌شود. ممکن است برخی موارد بدون اطلاع پلیس بوده باشد.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش به امنیت کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امنیت خوبی از صفر مرزی تا مرکز شهرها برقرار است. در حوزه کشف موادمخدر ما از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش 20 درصدی داشتیم و در قتل نیز کاهشی 3 درصدی اما متاسفانه سرقت منزل کاهشی یک درصدی داشته است.

وی درباره جمع‌آوری و ساماندهی معتادان خیابانی نیز اظهار کرد: در این حوزه یک وظیفه‌ای که برعهده پلیس است مقابله است که عملکرد پلیس در این حوزه مشخص است و هر ساله تعدادی شهید در این راه تقدیم کشور می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: البته خانواده‌ها نیز باید همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند و علاوه بر آن نقش زیادی در پیشگیری از گرایش فرزندانشان در اعتیاد برعهده دارند.

مومنی با بیان اینکه جلوه‌های معتادان خیابانی باعث ایجاد احساس ناامنی در شهروندان می‌شود، گفت: البته برای این کار نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و مراکز نگهداری از آنان هستیم. طبق قولی که به ما داده بودند بنا بود تا پایان امسال ظرفیتی 10 هزار نفری برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان فراهم شود که در صورت تامین این بستر ما طی چند روز آمادگی جمع‌آوری آنان را خواهیم داشت.

وی درباره پیشنهادی درباره بخشودگی برخی از جرایم رانندگی به مجلس و همین‌طور نحوه هزینه‌کرد درآمدهای ناشی از جرایم رانندگی اظهار کرد: تمام جرایم رانندگی وارد خزانه شده و پس از آن براساس مصوبه مجلس و طبق قانون هزینه می‌شود. در مورد بخشودگی جرایم نیز تاکنون طی دو مرحله چنین پیشنهادی به مجلس مطرح شده و ممکن است در بودجه سال آینده این موضوع به تصویب مجلس برسد.

جانشین فرمانده ناجا درباره استفاده پلیس از سامانه‌ها و امکانات الکترونیکی و به روز نیز گفت: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی نیز کرده‌ایم. برنامه کاربردی (اپلیکیشن) راهور 120 نیز طراحی شده که امکان پرداخت و اطلاع از جرایم رانندگی از طریق آن وجود دارد.

مومنی درباره سیم‌کارت‌های فاقد آدرس نیز گفت: در این خصوص به اپراتورهای تلفن همراه هشدارهای لازم داده شده و از آنها خواستیم که تکلیف سیم‌کارت‌های فاقد آدرس را مشخص کنند. همچنین خواسته دیگر ما از اپراتورهای تلفن همراه این بود که هنگام ثبت سیم‌کارت هویت مالکان را نیز احراز کنند که البته اقدامات خوبی انجام شده و بنا است که سیم‌کارت‌های بی هویت و آدرس نیز از دسترس خارج شوند.


  اخبار اجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
رتبه بندی اپراتورهای تلفن همراه ایران: ایرانسل اول شد، همراه اول دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد اپراتورهای تلفن همراه از SMS در نوروز



 

درآمد اپراتورهای تلفن همراه از SMS در نوروز

 

 

حدود ۵۰ میلیون مشترک اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه در ایام عید نوروز بالغ بر ۲/۵ میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند که محاسبه تقریبی نرخ این تعداد پیام کوتاه نشان از درامد ۳۶ میلیارد تومانی این دو اپراتور در مدت کمتر از ۱۴ روز دارد.

 


اگرچه طبق اعلام اپراتورهای تلفن همراه، این میزان مبادله پیام کوتاه با درصد موفقیت بیش از ۹۰ درصد همراه بوده اما کاربران تلفن همراه همچنان از کیفیت این شبکه گله مندند و معتقدند در ایام عید وضعیت ارسال و دریافت SMS چندان رضایتبخش نبوده است.

 


صرفنظر از نارضایتی مشترکان از وضعیت شبکه تلفن همراه که سالها است پابرجا است اپراتورهای تلفن همراه برنده بدون چون و چرای داستان تکراری تلفن همراه در کشور ما هستند که در کمتر از ۱۴ روز بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان تنها از تبادل SMS های همین مشترکان ناراضی درآمد کسب کرده اند.

 


درآمد ۱۳ میلیارد تومانی همراه اول از محل sms

 


به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، ۳۷ میلیون همراه اولی، یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون پیام کوتاه در روز پایانی سال ۸۸ و ۱۳ روز ابتدای سال ۸۹ مبادله کرده اند که ۸۵ درصد آن با کاراکترهای فارسی بوده است که طبق این اعلام، تعداد پیام کوتاه ارسال شده مشترکان در مقایسه با سال گذشته که یک میلیارد و یک میلیون پیامک ارسال شده بود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 


محاسبه تقریبی ارسال پیام کوتاه مشترکان همراه اول نشان می دهد از یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون پیام کوتاه ارسالی، حدود یک میلیارد و ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار پیام کوتاه فارسی با نرخ حدود ۹ تومان (با فرض ۷۰ کاراکتر فارسی برای هر پیام کوتاه) مبادله شده که این تعداد، رقمی بالغ بر ۹ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۷۳۰ هزارتومان درآمد در مدت حدود ۱۴ روز برای این اپراتور به همراه داشته است.

 


حال در صورتی که بپذیریم تنها ۱۷۹ میلیون و ۲۵۰ هزار پیامک ارسالی مشترکان همراه اول (حدود ۱۵ درصد کل پیام ها) به صورت لاتین و با نرخ ۲۲تومان توسط مشترکان این اپراتور ارسال شده است همراه اول از این حیث نیز مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد و ۹۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته است.

 


امارهای تقریبی بالا نشان می دهد اپراتور اول تلفن همراه در مدت ۱۴ روز ابتدای سال ۸۹، درآمدی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۸۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان درآمد به لطف ارسال پیام کوتاه تبریک عید نوروز کسب کرده است.

 


اگرچه مسئولان همراه اول درصد موفقیت ارسال پیامک های نوروزی مشترکان را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرده اند و حتی گفته اند در ۱۳ فروردین این درصد موفقیت تا ۹۴ درصد هم رسیده است اما آنچه که از اظهارات مشترکان تلفن همراه برآورد می شود این است که آنها همچنان از کیفیت این شبکه ناراضی هستند و نسبت به هزینه ای که بابت استفاده از سرویس sms می پردازند، کیفیت ان را مطلوب نمی دانند.

 


درآمد ۲۳ میلیارد تومانی ایرانسل از محل SMS

 


ایرانسلی‌ها امسال گوی سبقت را از همراه اولی ها ربودند و در حدود ۱۴ روز ابتدای سال نو شمسی، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون SMS مبادله کردند.

 


طبق اعلام معاون فنی شرکت ایرانسل، مشترکان این اپراتور از روز ۲۹ اسفند سال ۸۸ تا ۱۳ فروردین سال ۸۹ (۱۴ روز) یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۱۹۶ پیام کوتاه ارسال کردند که میانگین ضریب موفقیت تبادل این پیام ها بیش از ۹۷ درصد برآورد شد.

 


محاسبه تقریبی آمار ارائه شده پیام های کوتاه ارسالی ۱۵ میلیون مشترک ایرانسل با احتساب هر پیام کوتاه ۱۶ تومانی لاتین نشان می دهد رقمی بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان درآمد ظرف مدت ۱۴ روز نصیب این اپراتور شده است.

 


با این حال مجموع درآمد پیامک های ارسال شده توسط مشترکان دو اپراتور اول و دوم در نوروز امسال درآمدی بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان برای این اپراتورها به ارمغان آورده است.

 


حال باید پرسید که آیا برای این اپراتورها به غیر از درآمدزایی و افزایش سود سالانه، ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه و نیز رضایت مشترکان مهم است؟

 


و اگر جواب مثبت است چه مقدار از درآمدهای میلیاردی این اپراتورها صرف توسعه شبکه تلفن همراه کشور می شود و چنانچه بخش اعظمی از این درآمدهای رویایی برای ارتقای کیفیت به جای کمیت هزینه می شود چرا همچنان مشترکان تلفن همراه از کیفیت ارتباطات ناراضی هستند؟.... /   تحلیل : خبرگزارى مهر