اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست نخست‌ وزیر عراق درباره تحریم‌ ایران


حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دیدار وزیر امور خارجه ایران، تحریم های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه خواند و خواستار برچیدن این تحریم ها شد.

خبرگزاری ایرنا: حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دیدار وزیر امور خارجه ایران، تحریم های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه خواند و خواستار برچیدن این تحریم ها شد.

العبادی این تحریم ها را که به گفته وی ملت عراق هم سابقه آن را از آمریکایی ها به یادگار دارند، عامل فشارهای اقتصادی به مردم ایران دانست و گفت: این تحریم ها که به مردم آسیب می زند، باید برداشته شوند.

حیدر العبادی همچنین نقش ایران را در مقابله با تروریسم جهانی در منطقه ممتاز و موثر دانست و همکاری های کشورهای منطقه را در این راستا ضروری دانست.

نخست وزیر عراق در این دیدار کمک های ایران را به کشورش در جنگ علیه تروریسم یادآور شد و با اشاره به سفر اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به عراق، بر تداوم همکاری های دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در این دیدار اطمینان داد که ایران، عراق را در جنگ علیه تروریسم تنها نخواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که در یک دیدار یک روزه بعد از ظهر امروز وارد بغداد شده بود، با نخست وزیر عراق ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین از امضای یادداشت تفاهم لغو روادید گذرنامه های سیاسی ، خدمت و خاص میان وزارت امور خارجه ایران و وزارت خارجه عراق استقبال کردند.

براساس این یادداشت تفاهم از این پس دارندگان گذرنامه های یاد شده می توانند هربار به مدت 45 روز بدون ویزا میان دو کشور تردد کنند.

عراقی ها علاوه بر گذرنامه عادی ، سه نوع گذرنامه سیاسی، خدمت و خاص دارند ، حال آنکه در جمهوری اسلامی ایران به غیر از گذرنامه عادی، دو نوع گذرنامه سیاسی و خدمت وجود دارد.

ظریف این یادداشت تفاهم را با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در بعد از ظهر امروز امضا کرد.

دو دور مذاکره با ابراهیم جعفری وزیر خارجه، مذاکره با العبادی نخست وزیر عراق، امضای یادداشت تفاهم و شرکت در کنفرانس خبری و همچنین زیارت امامین کاظم و جواد (ع) از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر امور خارجه کشورمان به عراق بود که مستقیم از ژنو وارد این کشور شده بود.


ویدیو مرتبط :
وزیر کشور : کالا‌های رژیم صهیونیستی در ایران تحریم است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت:درخواست کمک فوری عراق از ایران در پی حمله شیمیایی داعش/ تیم پزشکی ایران وارد کرکوک شد



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به درخواست کمک فوری وزیر بهداشت عراق، تیم پزشکی از ایران برای درمان حادثه دیدگان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ،هاشمی افزود: این تیم پزشکی به طور مستمر وضعیت مصدومان را رصد می کند و بر اساس نیاز تیم اعزامی، تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم می شود. همچنین مقرر شد داروهای مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن به عراق ارسال شود.

بر اساس این گزارش در پی تماس دکتر عدلیه وزیر بهداشت عراق با دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان در شامگاه چهارشنبه گذشته مبنی بر درخواست کمک فوری و اعزام تیم تخصصی برای کمک و درمان مجروحان حمله شیمیایی گروهک تکفیری داعش به کرکوک، تیم پزشکی ایران به این شهر اعزام شد.

بر اساس این گزارش شمار زیادی از آسیب دیدگان این حادثه، غیرنظامیان به ویژه کودکان هستند و تیم ایرانی با تجهیزات پزشکی برای کمک به این آسیب دیدگان به شهر رفته است.

وزیر بهداشت که در سفر استانی در بندرعباس بود با هماهنگی و رایزنی با حوزه های ذیربط زمینه اعزام گروهی از متخصصان را در قالب تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد و با هماهنگی وزارت خارجه در کمتر از چند ساعت پس از وقوع این حادثه تیم ایرانی به سرپرستی مصطفی قانعی، فوق تخصص ریه و رئیس انستیتو پاستور ایران به عراق اعزام شد.

روز چهارشنبه منطقه کرکوک در عراق توسط گروهک داعش مورد حمله شیمیایی با گاز خردل قرار گرفت که شماری از افراد غیر نظامی به ویژه کودکان به شدت مجروح شدند.

 

اخبار اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت