اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست «مه آفرید» از حسن روحانی



اخبار ,اخبار اجتماعی,پرونده مه آفرید


اخبار اجتماعی - درخواست «مه آفرید» از حسن روحانی

وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی از سوی موکل خود از رئیس جمهور و دولت درخواست کرد به اقدامات دو سازمان گمرک و امور مالیاتی کشور در مورد شرکت های آریا نظارت داشته باشند چرا که این سازمان ها از اختیارات قانونی خود عبور کرده تا هرگونه اتهام از خود را برطرف کنند.

 غلامعلی ریاحی وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی با تشریح وضعیت مجموعه اقتصادی گروه صنعتی امیرمنصور آریا گفت: مجموعه اقتصادی آریا هم اکنون توسط ناظران دادستانی اداره می شود و مدیران گروه صنعتی آریا فرماندهی اقتصادی ندارند. به عنوان مثال تعدادی از بزرگترین طرحهای اقتصادی این گروه اعم از کارخانه بزرگ تولید MDF لوشان و شرکت گهر و خط ابنیه که در حال اجرای طرح خط آهن شیراز و بندرعباس است از حمایت دولتی برخوردار نیستند.

وکیل مه آفرید خسروی در پاسخ به اینکه کدام شرکتها هم اکنون در دست نظارت دادستانی است گفت: تمام 38 شرکت تحت نظارت دادستانی اداره می شود که برخی از آنها در قالب طرح بوده و برخی نیمه فعال است.

 

به عنوان نمونه شرکت بزرگ گهر بیش از 85 هزار متر مربع سوله در اختیار داشته با تجهیزات مناسب تولید آب معدنی مرغوب را در دست اجرا دارد. ولی متاسفانه باید اعلام کنم که شرکتهای امیرمنصور آریا در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. چرا که ادارات مالیات و گمرک به نوعی بر مشکلات افزوده اند.

ریاحی از سوی موکل خود از رئیس جمهور و دولت درخواست کرد به اقدامات دو سازمان گمرک و امور مالیاتی کشور در مورد شرکت های آریا نظارت داشته باشند چرا که این سازمان ها از اختیارات قانونی خود عبور کرده تا هرگونه اتهام از خود را برطرف کنند. این در حالی است که درحکم دادگاه آمده است 2 هزار میلیارد تومان معاملات ال سی بدون مبادله کالا و به طور سوری بوده ولی سازمان مالیاتی کشور 500 میلیارد تومان برای کالایی که وجود ندارد مالیات تعیین کرده که تقاضا داریم هیئتی سه نفره برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

وی در مورد اقدام گمرک کشور گفت: این سازمان برای اینکه در این پرونده متهم نشود اقدامات خودش را بر اساس تشخیص "بیش بود ها" و صورت بالا و ارقام غیرواقعی در نظر گرفته است برای همین درخواست تشکیل این هیئت را داریم تا برای جلوگیری از ورشکستگی هلدینگ امیرمنصور آریا دولت اقدام فوری داشته باشد.

 

چرا که ما در حال رد مال قانونی هستیم ولی فشار اقساط کمر شرکتها را شکسته است. اگر مسئولان و مدیرانی که نام آنها در دادگاه برده شد محافظه کاری و سکوت نمی کردند برخی مشکلات رخ نمی داد.
اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
درخواست احمدی نژاد برای مناظره با حسن روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه صادق زیباکلام به حسن روحانی: مه‌آفرید را اعدام نکنید



نامه زیباکلام به روحانی

صادق زیباکلام: مه‌آفرید را اعدام نکنید

دکتر زیباکلام در پایان این نامه می‌نویسد مطالب شعاری و کلیشه‌ای نمی‌توانند مبنای مجازات سنگینی‌ همچون اعدام باشد و "مسوولان امر تنها می خواهند تظاهر کنند که در مبارزه با فساد جدی هستند." او تاکید کرده که "فرصت چندانی باقی‌ نمانده" و از رئیس قوه مجریه خواسته در این زمینه اقدامی عاجل اتخاذ کند.

صادق زیباکلام، تحلیگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در نامه‌های جداگانه‌ای به روسای سه‌ قوه خواهان تجدید نظر در حکم اعدام مه آفرید شده است.

زیباکلام در یکی‌ از این نامه‌ها خطاب به حسن روحانی نوشته با توجه به اینکه رئیس جمهور خود حقوقدان است، می‌داند بدترین نوع محاکمات، محاکماتی هستند که برای "خشنود کردن جامعه" برگزار می شود. او در ادامه ضمن اشاره به اینکه حکم صادره را صرفاً در جهت ارضای افکار عمومی‌ می داند، از روحانی خواسته تا تمام احکام صادره و گفته‌های دادستان کل کشور و قاضی پرونده را مطالعه و اعلام کند به چه دلیل مه آفرید امیرخسروی مستحق حکم اعدام است؟

دکتر زیباکلام در پایان این نامه می‌نویسد مطالب شعاری و کلیشه‌ای نمی‌توانند مبنای مجازات سنگینی‌ همچون اعدام باشد و "مسوولان امر تنها می خواهند تظاهر کنند که در مبارزه با فساد جدی هستند." او تاکید کرده که "فرصت چندانی باقی‌ نمانده" و از رئیس قوه مجریه خواسته در این زمینه اقدامی عاجل اتخاذ کند.

نامه دوم خطاب به علی‌ لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نوشته شده که در آن زیباکلام ضمن تاکید بر آنکه "به طور تصادفی در جریان این پرونده قرار گرفته"، تصریح می‌کند که هر چقدر بیشتر بر معلوماتش در این زمینه اضافه شده، اطمینان بیشتری نسبت به بی‌ گناهی‌ مه آفرید امیرخسروی حاصل کرده است. در این نامه این استاد دانشگاه تهران ضمن بیان نکات مشابه نامه ارسالی‌ به رئیس جمهور، تصریح کرده در روند رسیدگی به این پرونده آنچه اتفاق نیفتاده، "رسیدگی حقوقی" به آن است.

در سومین نامه، صادق زیباکلام خطاب به آیت‌اللّه صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، اعلام کرده که تمام پرونده و کیفرخواست مربوط به اتهامات مه آفرید امیرخسروی "یک سری کلی‌ گویی" بوده که در نهایت چه این کیفرخواست و چه حکم تأیید دیوان عالی‌ کشور مشخص نمی کنند جرم مه آفرید چه بوده که باید بر اساس آن اعدام شود.

دکتر زیباکلام در پایان خطاب به رئیس دستگاه قضا "عاجزانه" استدعا می‌کند که در این روزهای مهم به هر شکل ممکن از اجرای حکم جلوگیری و در آن تجدید نظر کند؛ چرا که "مه آفرید را همیشه می توان اعدام کرد."
/قانون آنلاین