اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست «ملاله یوسف» از اوباما


دختر نوجوان پاکستانی که از سوی طالبان هدف تیراندازی قرار گرفته بود در دیدار با رئیس جمهور آمریکا خواستار متوقف شدن حملات پهپادهای ارتش آمریکا در کشورش شد.

خبرگزاری تسنیم: دختر نوجوان پاکستانی که از سوی طالبان هدف تیراندازی قرار گرفته بود در دیدار با رئیس جمهور آمریکا خواستار متوقف شدن حملات پهپادهای ارتش آمریکا در کشورش شد.

 ملاله یوسف زی، دختر نوجوان پاکستانی که نامزد جایزه نوبل صلح شده بود و از سوی طالبان هدف تیر اندازی قرار گرفته بود روز گذشته(جمعه 19 مهر) با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

ملاله در این دیدار از حمایت های آمریکا در ترویج آموزش و تحصیل در پاکستان و افغانستان و نیز در میان پناهجویان سوری تشکر کرد. وی همچنین نسبت به حملات پهپادهای آمریکایی که به تروریسم در این کشور دامن می‌زند ابراز نگرانی کرد.

برنده جایزه آزادی بیان ساخارف در همین زمینه افزود:«افراد بی گناه دراین عملیات ها جان خود را از دست می‌دهند، و موجب بازتولید خشم در میان مردم پاکستان می شود بنا براین اگر بر روی آموزش تمرکز کنیم نتیجه مطلبو تری را کسب خواهیم کرد.»

ملاله همچنین افزایش همکاری ها بین واشنگتن و اسلام آباد را خواستار شد.

ملاله یوسف زی، دختر نوجوانی است که به خاطر حمایت از حق آموزش از سوی نیروهای شبه نظامی طالبان در سال 2012 هدف گلوله قرار گرفت.


ویدیو مرتبط :
ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل درخواست اوباما را رد کرد: دیگر به دنبال اجازه امریکا برای حمله به ایران نیستیم



 

 

اسرائیل درخواست اوباما را رد کرد: دیگر به دنبال اجازه امریکا برای حمله به ایران نیستیم

 

دیلی تلگراف به نقل از منابع خود نوشت: اسرائیل به اوباما در مورد عدم حمله به ایران تضمینی نداده و این موضوع باعث افزایش نگرانی ها مبنی بر حمله ی اسرائیل در تابستان آینده به ایران شده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: رئیس جمهور امریکا از سران اسرائیل خواستار دادن تضمین در مورد عدم حمله به ایران بدون هماهنگی با کاخ سفید شده است. اسرائیل این در خواست اوباما را رد کرده و گفته است که دیگر به دنبال اجازه امریکا برای حمله نیست.

پنتا، وزیر دفاع امریکا به سران اسرائیل گفته است که اوباما تضمینی می خواهد که بر اساس آن، حمله ی یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته ایران بدون هماهنگی با امریکا انجام نشود.

به گفته ی منابع دیلی تلگراف، ایهود باراک و نخست وزیر اسرائیل پاسخ و واکنشی غیر مستقیم داشته و از دادن پاسخی صریح طفره رفته اند.

به نوشته ی دیلی تلگراف، نتانیاهو و باراک، مشخص نکردند که حمله نظامی به ایران در حال برنامه ریزی است یا قریب الوقوع خواهد بود.

هیچ کدام از این دو فرد، تضمین و اطمینانی ندادند که براساس آن، اسرائیل  برای حمله به ایران، اول از امریکا اجازه بگیرد یا کاخ سفید را قبل از اقدام نظامی اگاه سازد.

به نوشته ی این روزنامه ی انگلیسی، اوباما پس از اطلاع از واکنش غیرمتعهدانه ی نتانیاهو، به سرویس های اطلاعاتی امریکا دستور افزایش نظارت بر اسرائیل را داده است. اوباما در پی کشف مقاصد اصلی اسرائیل است..../انتخاب