اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست مقام وزارت بهداشت از خیرین



اخبار,اخباراجتماعی ,داروهای ناباروری

امکان درمان ناباروری در کشور وجود دارد، ولی هزینه‌های بالای درمان باعث بروز برخی مشکلات در زوجین نابارور شده است.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به آمار ۳ میلیونی زوج‌های نابارور گفت: امکان درمان ناباروری در کشور وجود دارد، ولی هزینه‌های بالای درمان باعث بروز برخی مشکلات در زوجین نابارور شده است.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی افزود: هم‌اکنون ظرفیت‌های قابل توجهی برای درمان ناباروری در کشور وجود دارد، ولی چون هزینه‌های درمان بالاست مردم به لحاظ مالی در مضیقه هستند و باید تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود. یکی از روش‌های مثمرثمر تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات زیر نظر بیمه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نرخ باروری کلی در کشور پایین است و این موضوع کل کشور را در برمی‌گیرد و تنها متوجه یک فرد نمی‌شود، اضافه کرد: ‌در کشور سه میلیون زوج نابارور وجود دارد که درمان آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی است. از این حیث همه دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند؛ چرا که با این اتفاق خدمات و قیمت داروهای ناباروری متعادل می‌شود و مردم و به خصوص آن‌هایی که به لحاظ مالی در شرایط پایینی قرار دارند، می‌توانند از این خدمات بهره بگیرند.

اسلامی با اشاره به نقش خیرین در این حوزه، تصریح کرد: خیرین در حوزه درمان ناباروری در کشور می‌توانند نقش قابل توجهی داشته باشند؛ چرا که در هر برهه از زمان نیاز خاصی وجود دارد که خیرین در آن بخش می‌توانند فعالیت کنند؛ هر چند ارائه خدمات ناباروری در کشور وجود دارد، ولی ممکن است این خدمات در کل کشور به طور یکسان توزیع نشده باشد، به همین جهت کسانی که می‌خواهند در بخش‌های خصوصی و دولتی به گسترش خدمات در حوزه سلامت بپردازند یکی از اولویت‌های خود را توجه به بخش ناباروری در کشور قرار دهند.


 اخباراجتماعی  - ایسنا  


ویدیو مرتبط :
فیلم اظهارات دكتر سید رمضان محسن پور قائم مقام وزیر در امور مجلس وزارت بهداشت در خصوص فوق العاده جذب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست وزارت بهداشت از رسانه ها/ بیماران خاص نیازمند آرامش هستند



بیماری ام اس,عباس زارع نژاد

درخواست وزارت بهداشت از رسانه ها/ بیماران خاص نیازمند آرامش هستند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خواستار همراهی بیش از پیش رسانه ها در انعکاس اخبار صحیح و درست از وضعیت دارویی در کشور شد و گفت: بیماران خاص بیشتر از آنکه دغدغه تهیه دارو را داشته باشند، نیازمند آرامش روحی و روانی برای کنترل بیماری خود هستند.

دکتر عباس زارع نژاد  اظهارداشت: بیماران ام اس از جمله بیماران خاص هستند که می بایست همواره از شرایط روحی و روانی مناسبی برای کنترل بیماری خودشان برخوردار باشند. زیرا، با کوچکترین استرس و اضطرابی، وضعیت بیماری آنها تشدید می شود.

وی با تاکید بر تلاش وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص، افزود: اقدامات سازمان غذا و دارو و بیمه ها در یک ماه اخیر این بوده است که بیماران از بحران دارویی خلاص شوند و بتوانند داروهای مورد نیازشان را با کمترین مشکل و ارزانترین قیمت تهیه کنند.

زارع نژاد، بازگشت قیمت داروی بیماران ام اس به نرخ سال 91 را مورد اشاره قرار داد و گفت: روند کاهش قیمت داروهای بیماران خاص از ابتدای مهر ماه آغاز شده و به تدریج توسط سازمانهای بیمه گر حمایت می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: آنچه مسلم است، اینکه رسانه ها نقش بسزایی در همراهی وزارت بهداشت برای اطلاع رسانی اخبار دارویی دارند و از این رو، انتظار می رود این تعامل بین وزارت بهداشت و رسانه ها، بیش از پیش تقویت شود./مهر