اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست مصر از پلیس بین الملل



اخبار,اخباربین الملل,درخواست مصر از پلیس بین الملل


اخبار بین الملل -  درخواست مصر برای تعقیب ۲ جاسوس اسرائیلی

متهم مصری از متهم سوم عضو دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل مبلغ 21 هزار دلار آمریکایی و 76 هزار شکل (واحد پول اسرائیل) و همچنین یک واحد مسکن در منطقه بئر السبع اسرائیل همراه با اسباب و اثاثیه آن به مبلغ 19 هزار شکل دریافت کرده است تا اطلاعات مربوط به منافع ملی مصر را در اختیار آنها قرار دهد.

مسئولان مصر از پلیس بین الملل(اینترپل) درخواست کردند که دو تبعه اسرائیلی از جمله یک افسر دستگاه اطلاعات نظامی این رژیم را دستگیر و به دستگاه قضایی مصر تحویل دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، مسئولان قضایی مصر اسامی دو فرد تحت تعقیب اسرائیلی از جمله یک افسر دستگاه اطلاعات نظامی را به اینترپل ارائه کرده و خواستار تعقیب آنها به اتهام تشکیل باند جاسوسی در سینا و وارد آوردن خسارت به منافع ملی مصر شدند.

این دو اسرائیلی «شالومو سوفیر» عضو دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «جمعه ادباری الترابین» نام دارند که به همراه یک متهم مصری دستور ارجاع پرونده آنها برای محاکمه به اتهام جاسوسی علیه مصر و منافع ملی آن صادر شده است.

تحقیقات نشان داد که در دوره زمانی بین اوت 2011 تا فوریه 2014 این دو تبعه اسرائیلی با متهم مصری به نام «سلامه محمد سلیمان بریکات» در خصوص همکاری و جاسوسی علیه نیروهای مسلح مصری مستقر در استان های شبه جزیره سینا به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، دو تبعه اسرائیلی متهم مصری را جذب کرده و «جمعه ادباری» با متهم مصری قرار ملاقات گذاشته و وی نیز اطلاعات مربوط به نیروهای مسلح، گروه های جهادی، مقرهای امنیتی در شمال سینا و کمین های امنیتی در امتداد جاده بین المللی را در اختیار وی قرار داده است و در مقابل مبالغ مالی و هزینه های متهم برای ورود به اسرائیل را به وی اعطا کرده است.

دادستانی امنیت دولت به متهم اول (تبعه مصری) اتهام جاسوسی و همکاری با دو متهم اسرائیلی با هدف وارد کردن خسارت به منافع مالی کشور و توافق با «جمعه ادباری الترابین» متهم دوم (تبعه اسرائیلی) برای جمع آوری اطلاعات درباره اماکن استقرار نیروهای مسلح، مقرهای امنیتی، عناصر جهادی و تحرکات آنها در منطقه بئر البریکات در استان شمال سینا وارد کرده است.

تحقیقات همچنین نشان داد که متهم مصری از متهم سوم (شالومو سوفیر) عضو دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل مبلغ 21 هزار دلار آمریکایی و 76 هزار شکل (واحد پول اسرائیل) و همچنین یک واحد مسکن در منطقه بئر السبع اسرائیل همراه با اسباب و اثاثیه آن به مبلغ 19 هزار شکل دریافت کرده است تا اطلاعات مربوط به منافع ملی مصر را در اختیار آنها قرار دهد.
 اخبار بین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
درخواست سازمان عفو بین الملل برای آزادى تمرین كننده ی فالون گونگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تظاهرات افسران پلیس مصر مقابل مقر وزارت كشور



 

 

 

صدها تن از افسران پلیس مصر در برابر وزارت كشور مصر دست به تظاهرات زدند.

به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، صدها تن از نیروها وافسران پلیس مصر روز یكشنبه در برابر ساختمان وزارت كشور مصر دست به تظاهرات زدند و خواستار رسیدگی به وضعیت دستمزد، اجرای عدالت در پرداخت حقوق ماهیانه‌شان و محاكمه مسئولان ناامنی‌های روز 28 ژانویه شدند.

یكی از افسران پلیس مصر به الخلیج گفت: ما خواستار محاكمه عاملان تیراندازی به تظاهركنندگان هستیم چرا كه نیروهای گارد وزارت كشور در روز 28 ژانویه به سوی افسران نیروهای پلیس تیراندازی كردند.

این تظاهركنندگان محاكمه حبیب العادلی، وزیر كشور سابق مصر را نیز خواستار شدند.

از سوی دیگر روزنامه اماراتی الاتحاد نیز نوشت:‌ بانك مركزی مصر امروز (دوشنبه) و فردا تعطیل است.

این بانك در بیانیه‌ای اعلام كرد:‌ به علت اعتصاب كارمندان برخی سازمان‌ها از جمله برخی بانك‌های مصر و به منظور تامین امنیت بانك‌ها و محافظت از آنها بانك مركزی تصمیم گرفته است كه امروز و فردا به مناسبت میلاد پیامبر اكرم (ص) تعطیل باشد....../تحلیل:عصرایران