اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست مشروطی‌های ارشد برای ادامه تحصیل/ نحوه رسیدگی به مشروطی‌ها



درخواست مشروطی‌های ارشد برای ادامه تحصیل/ نحوه رسیدگی به مشروطی‌ها

بی اطلاعی از جزئیات برخی آیین نامه های وزارت علوم باعث شده یکی از دلایل عمده مراجعه دانشجویان کارشناسی ارشد به سازمان امور دانشجویان درخواست ادامه تحصیل پس از 2 ترم مشروطی باشد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرنگار مهر، طبقه سوم سازمان امور دانشجویان را معمولاً دانشجویانی پر رفت و آمد می کنند که بنا به دلائل مختلف از جمله مشکلات تحصیلی، آموزشی، دانشجویی، مشروطی و حتی انتقال با پرونده هایی که همراه دارند، به این سازمان سر می زنند.

در راهروهای این طبقه که به امور دانشجویان داخل رسیدگی می شود، حتی دانشجویان و خانواده هایشان را که از شهرستان آمده اند، می توان مشاهد کرد.

به یکی از اتاقها که مسئولان دانشجویی مشغول پاسخگویی مستقیم به سوالات و مطالبات دانشجویان هستند، وارد می شوم. برخی دانشجویان در سنین مختلف دور میز مسئول امور دانشجویی جمع شده و منتظرند پاسخ سوالشان را دریافت کنند با مدارک و مستدلاتی که در دست دارند می خواهند هر چه زودتر مشکلشان حل شود.

برخی از این دانشجویان، مشکلشان ممنوعیت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته است.

وقتی نوبت به مادری رسید که فرزندش مشکل ادامه تحصیل داشت، به مسئول امور دانشجویی گفت که فرزندش به علت فوت برخی از نزدیکانش دو ترم از تحصیل مشروط شده و حال قصد بازگشت به تحصیل دارد.

مسئول امور دانشجویی در این باره بارها تاکید کرد که دانشجو می توانسته از مرخصی تحصیلی استفاده کند اما به علت عدم مراجعه به دانشگاه و سایر مشکلاتی که در این میان پیش آمده، مشروط شده و حال این مورد باید در کمیسیون مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

دانشجوی دیگری که همین مشکل را داشت، با مدرک و نامه قصد داشت حقانیتش را به اثبات برساند و بار دیگر به تحصیل در مقطع فوق لیسانس برگردد و مخالفتهای قانونی یکی از مسئولان با مطالبات این دانشجو حتی منجر به این شد که دانشجوی مذکور فریادزنان با مسئول دانشجویی صحبت کند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار مهر، اکثر دانشجویانی که به این سازمان مراجعه می کنند از بیشتر آیین نامه ها و ضوابطی که برایشان در نظر گرفته شده بی اطلاع هستند و مسئولان مدام آنان را به مطالعه با دقت بخشنامه ها و قوانین دعوت می کنند.

مسئولان چه می گویند

محمد حسن یوسفی - مدیر کل امور دانشجویان داخل در این زمینه طی گفتگویی با خبرنگار مهر تاکید کرد که دانشجویان باید در این زمینه به سامانه های اطلاع رسانی وزارت علوم مراجعه کنند و متاسفانه دانشجویان در این زمینه با بی اطلاعی به خودشان ضربه می زنند.

قوانین مشروطی دانشجویان فوق لیسانس

وی درباره ضوابط بررسی شرایط دانشجویان کارشناسی ارشد دو ترم مشروط، گفت: شورای بررسی موارد خاص دانشگاهها و شوراهای بررسی موارد خاص دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استانی، اجازه صدور مجوز ادامه تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته که دو نیمسال تحصیلی مشروط شده اند را نداشته و تصمیم گیری در این خصوص فقط در شورای بررسی موارد خاص مرکزی مستقر در سازمان امور دانشجویان صورت می گیرد.

به گفته یوسفی، براین اساس، تنها پرونده هایی قابلیت طرح در شورای بررسی موارد خاص مرکزی را دارند که مورد خاص تشخیص داده شده و مدارک و مستندات ارائه شده دال بر خاص بودن به تایید دانشگاه محل تحصیل و شورای بررسی موارد خاص استانی رسیده و از طریق شورای استانی برای شورای مرکزی ارسال شود.

به گزارش مهر، 2 آیین نامه اجرایی کمیسیون بررسی موارد خاص استانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و آیین نامه اجرایی کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی که در زمان وزیر پیشین مصوب شده به این موارد تاکید کرده است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
مشروطی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشجویان کارشناسی ارشد در چه صورت «مشروطی» محسوب می‌شوند؟





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دانشجویان کارشناسی ارشد در چه صورت «مشروطی» محسوب می‌شوند؟

نحوه مشروطی ترم آخر دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها اعلام شد.

با اعلام معاون آموزشی وزارت علوم دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در نیمسال آخر به همراه پایان نامه واحدهای درسی دیگری انتخاب می‌کنند، تحت شرایطی، نیمسال مربوطه مشروطی محسوب می‌شود.

بر این اساس در صورتی که دانشجو در یک نیمسال حداقل هشت واحد درسی بدون احتساب واحد پایان‌نامه انتخاب کرده و میانگین کمتر از 14 کسب کند، نیمسال مربوطه مشروطی محسوب می‌شود.

همچنین بر اساس این بخشنامه، در صورتی که تعداد واحدهای درسی پایان‌نامه دانشجو در آن نیمسال به حداقل هشت واحد رسیده باشد و دانشجو با احتساب نمرات دروس گذرانده شده و پایان نامه، میانگین کمتر از 14 کسب کند، نیمسال مربوطه مشروطی محسوب می‌شود./ایسنا