اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست مشاور کروبی از سید محمد خاتمی



درخواست مشاور کروبی از سید محمد خاتمی

به نظر می رسد نباید تمامی تقصیرات را به گردن مسئولان انداخت و دراین ماجرا شاید سهم جریان اصلاح طلب و مسئولان و نخبگان تصمیم گیر آن كمتر از دیگران نباشد.

 

به گزارش جهان، کیهان نوشت:

در حالی كه عضو مركزیت حزب اعتماد ملی معتقد است ضعف قوه عاقله جریان اصلاح طلبی باعث افتادن آنها در بن بست فعلی شده، یكی دیگر از اصلاح طلبان نزدیك به همین حزب از خاتمی خواسته رفتارهای دوگانه را كنار بگذارد.

 

محمدجواد حق شناس با اشاره به رویكرد 3 سال گذشته اصلاح طلبان از جمله در زمینه تحریم انتخابات، نوشت: به نظر می رسد نباید تمامی تقصیرات را به گردن مسئولان انداخت و دراین ماجرا شاید سهم جریان اصلاح طلب و مسئولان و نخبگان تصمیم گیر آن كمتر از دیگران نباشد.

 

وی در مقاله ای كه در روزنامه آرمان چاپ شده می افزاید: عدم انسجام بدنه جریان اصلاح طلب از یك سو و ضعف جریان اصلاح طلبی و قوه عاقله این جریان نیز شاید مزید بر این ماجرا به حساب آید یا اینكه نبود تحلیلی متناسب با واقعیات جامعه و عدم وجود یك اتاق فكر كه تمامی جریان های درونی جناح اصلاح طلب را پوشش دهد نیز یكی از عوامل عدم اتخاذ راهبرد مناسب درخصوص انتخابات نهمین دوره مجلس به شمار می آید. حتی مشاهده شد كه حضور سیدمحمد خاتمی و رایی كه داد نیز در منظر بخش قابل توجهی از بدنه اصلاح طلب با واكنش هایی روبه رو شد. گرچه به لحاظ اصول اولیه رقابت های سیاسی در جامعه ایران علی القاعده رفتار انتخاباتی سیدمحمد خاتمی فرصتی را برای خروج جامعه از بن بست در عرصه سیاست پیش روی اصلاح طلبان می گذاشت و علی القاعده باید مورد استقبال قرار می گرفت.

 

وی اضافه كرد: به نظر می رسد مجموعه اصلاح طلبی در فضای پیش رو در عرصه سیاست تنها یك فرصت را در دسترس دارد و آن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است كه بهار آینده باید با آن رودرو شود بنابراین زمان با سرعت به پیش می تازد و فرصت تصمیم گیری را به لحظات آخر واگذاشتن چندان موافق عقل و تجربه نیست.

 

همزمان با انتشار این نوشته از سوی حق شناس كه از مشاوران و دستیاران اصلی مهدی كروبی محسوب می شود، حجت نظری از فعالان دانشجویی اصلاح طلب رویه خاتمی را مورد انتقاد قرار داده است.

 

وی در نوشته ای كه از سوی پایگاه اینترنتی میهن باز نشریافته، خاطر نشان می كند: پیش از انتخابات مجلس نهم، دو بار از نزدیك، از سیدمحمد خاتمی، سخنانی با مفهوم تحریم انتخابات شنیدم. نخستین بار، اواخر مردادماه 1390 و در جلسه ای نیمه عمومی (با جمعیتی بین 25 تا 30نفر) و بار دیگر، شهریورماه 1390، در ماه مبارك رمضان و در دیداری 3 نفره! از ایشان شنیدم. كه «ما در انتخابات شركت نمی كنیم» یا جملاتی نظیر این كه «ما هم می دانیم وضعیت چه گونه است... با این شرایط شركت در انتخابات معنا ندارد...»؛ حتی وقتی یك بار به ایشان گفتم «تجربه نشان داده شما و برخی نزدیكان شما، حرف هایی زده اید و هنگام عمل، جوری دیگر رفتار نموده اید!» و برای نمونه، به رفتار برخی چهره ها و تشكل ها در جریان مجالس هفتم و هشتم اشاره كردم، ایشان به صراحت در پاسخ به بنده فرمودند «این دوره فرق دارد!».

 

نظری با بیان اینكه «در هر دو دیدار، فرد یا افرادی شاهد و گواه این عرض بنده بوده اند. اشخاصی كه بیشترشان، تصدی پست هایی انتخابی یا انتصابی، در دوران اصلاحات بر عهده داشتند»، ادامه می دهد: همه گفته های بالا را از آن جهت طرح كردم كه تنها یك حرف گفته باشم. ادعای بی پایه یا متزلزل، می تواند به راحتی هرچه تمام تر، پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان را، از وضعیت فعلی نیز خراب تر كند. حتی لحظه ای، رای دادن سیدحسن خمینی یا اكبر هاشمی رفسنجانی، جای اشكال نداشته و لااقل خودم از آن تعجب نكردم. علت هم واضح است. این دو، رفتاری خلاف ادعای خویش انجام ندادند. بنابر همین، از آقای خاتمی خواستم و باز از ایشان و اطرافیان ایشان استدعا دارم چیزی نگویند كه انجام اش از توان شان خارج باشد! اگر هم گفتند و عمل نكردند، به هر دلیل، چه به دلیل تهدید اطرافیان و یا بهانه ای دیگر، تلاش نكنند با توجیهات واهی یا دروغ گو خطاب كردن دیگران، وجاهت و اعتماد رفته به جوی بازگردانده شود!


ویدیو مرتبط :
کدام خاتمی ؟ سخنان متفاوت سید محمد خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور سید محمد خاتمی: بهتر است هاشمی به نماز جمعه بازگردد/مردم به دنبال حرف‌های جدی‌تری در نماز جمعه هستند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بهتر است هاشمی به نماز جمعه بازگردد

حضور هاشمی در تریبون نماز جمعه شرایط را از وضعیت فعلی بهتر می‌کند، چرا که مردم به دنبال حرف‌های جدی‌تری در نماز جمعه هستند.

ایلنا: مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان ضمن دفاع از بازگشت هاشمی رفسنجانی به تریبون نماز جمعه، تاکید کرد: حضور هاشمی در تریبون نماز جمعه شرایط را از وضعیت فعلی بهتر می‌کند، چرا که مردم به دنبال حرف‌های جدی‌تری در نماز جمعه هستند.

مصطفی درایتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تریبون نماز جمعه متعلق به قشر خاصی نیست، تاکید کرد: هر چه سخنرانان نماز جمعه غیر جناحی‌تر باشند میزان شرکت کنندگان نیز افزایش می‌ابد.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون به دلیل انحصار قشر خاصی در تریبون نماز جمعه، برخی شرکت در نماز جمعه را به عنوان یک رفتار سنتی نگاه می‌کنند و توجهی بر اینکه سخنران چه فردی است، ندارند.

درایتی با تاکید بر اینکه نماز جمعه‌ها نباید به یک عادت سنتی تبدیل شود، تصریح کرد: حضور افرادی که بیشتر مورد توجه نظام هستند و از تنوع سلایق بیشتری برخوردارند با اقبال بیشتری از سوی مردم روبرو خواهد شد./ایلنا