اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست مخالفان حکومت اسد از ایران



 

 

شورای ملی سوریه , بشار اسد

 

یک عضو شورای ملی سوریه (مخالفان حکومت بشار اسد) از ایران خواست تا به حمایت از بشار اسد پایان دهد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه " سمیر نشار " عضو کمیته اجرایی شورای ملی سوریه روز شنبه در جریان یک کنفرانس خبری در استانبول با ادعای اینکه ایران در سرکوب مخالفان در سوریه نقش دارد از حکومت ایران خواست دست از حمایت خود از حکومت سوریه بردارد.

وی مدعی شد : " شورا اقدام ایران در سرکوب مخالفان سوریه را که هدفی جز آزادی ندارند محکوم می کند و به این کشور پیشنهاد می کند برای حفظ روابط دو ملت از مشارکت در سرکوب انقلاب سوریه دست بردارد ."

اظهارات این عضو شورای ملی سوریه در حالی است که در ماه های گذشته در چند نوبت اعضای مسلح این گروه چند شهروند غیر نظامی ایران را در مناطق مختلف سوریه ربوده اند.

حکومت سوریه می گوید مواجه با موجی از خشونت های سازمان یافته افراد مسلح و تروریست ها است و این در حالی است که مخالفان حکومت سوریه می گویند اعتراضات آنها مسالمت آمیز بوده و برای برقراری دموکراسی و خلع بشار اسد از حکومت است..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
مخالفان حکومت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط حکومت بشار اسد، زمان حمله به ایران را کوتاه‌تر می کند/بهترین زمان برای حمله به ایران!



سقوط حکومت بشار اسد، زمان حمله به ایران را کوتاه‌تر می کند / شبکه رادار سوریه، عامل نگرانی آمریکا در جریان حمله به ایران

کمیته دفاعی آمریکا و دولت اوباما سال ۲۰۱۳ را زمانی مناسب برای حمله نظامی علیه تأسیسات اتمی و موشکی ایران ارزیابی می‌کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : در حالی که رسانه های غربی طی ماههای گذشته ، با افزایش جوسازی علیه ایران ، از پروژه «زمان بندی حمله به ایران» گذشته و وارد فاز «چگونگی حمله به ایران» شده اند، «هفته ناوبری و تکنولوژی فضا» معتقد است در صورت سقوط حکومت اسد در سوریه، زمان حمله به ایران کوتاه‌تر می شود.

 این گزارش اضافه کرده که «در صورت ادامه مذاکرات اتمی مابین ایران و جامعه جهانی، حتی بدون کسب نتیجه روشن، زمان حمله به ایران طولانی تر خواهد شد»

این نشریه دلیل اصلی تئوری «استفاده از فرصت سقوط حکومت بشار اسد برای مبادرت به حمله نظامی علیه تأسیسات اتمی و موشکی ایران» را چنین استدلال می کند: همزمانی حمله نظامی احتمالی با تحولات سیاسی سوریه، انعکاس خبری و تأثیر منفی آن را بر بازار‌های نفت کاهش خواهد داد.

 

عدم حمله به ایران، تا پیش از انتخابات آمریکا ، تقریباً قطعی است

این نشریه با طرح دو پرسش، نوشته است:

الف ) در چه تاریخی حمله نظامی علیه ایران کمترین اسیب سیاسی را وارد خواهد ساخت؟

 

ب ) به چه دلیل نمی‌توان تنها به ادامه تحریم‌ها و جنگ سرد مجازی علیه تأسیسات اتمی، بانک‌ها و زیرساخت‌های صنعت نفت ایران بسنده کرد؟

تهیه‌کننده این گزارش به منظور یافتن پاسخ برای پرسش‌های مربوط به تعیین زمان مناسب حمله نظامی علیه ایران با سه نفر از برنامه‌ریزان ارشد عملیات نظامی آمریکا گفت‌وگو کرده است.

این کار‌شناسان مدعی شده‌اند که تنها یک اقدام خارق‌العاده و بی‌منطق نظامی از سوی ایران می‌تواند آمریکا را به ترک تلاش برای رسیدن به توافق سیاسی با جمهوری اسلامی و مبادرت به حمله نظامی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر مجبور سازد.

 

بهترین زمان برای حمله به ایران!

این کار‌شناسان معتقد‌اند که بعد از انتخابات آمریکا، تمامی گزینه‌های موجود از جمله حملات قاطع‌تر سایبری، و همچنین حمله نظامی «گرم» علیه ایران به صورت جدی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

در سال ۲۰۱۳ با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و در فاصله دو سال تا انجام انتخابات میان دوره‌ای سنا، فشار‌های سیاسی در آمریکا برای پرهیز از حمله نظامی علیه ایران در پایین‌ترین سطح خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛«هفته ناوبری و تکنولوژی فضا» می نویسد: کمیته دفاعی آمریکا و دولت اوباما سال ۲۰۱۳ را زمانی مناسب برای حمله نظامی علیه تأسیسات اتمی و موشکی ایران ارزیابی می‌کنند.

 

این جنگ نیست ، یک اقدام بازدارنده است!

بنا بر نظر کار‌شناسان یاد شده اگرچه حمله نظامی علیه ایران در سال ۲۰۱۳ کمترین هزینه سیاسی را برای آمریکا در بر خواهد داشت، خطر حملات تلافی‌جویانه عوامل حزب‌الله لبنان علیه منافع آمریکا همچنان باقی خواهد ماند.

نکته جالب عجیب آنکه بر اساس آنچه از قول کار‌شناسان نظامی عنوان شده، گفته اند که دولت آمریکا مایل نیست که حمله نظامی به عنوان جنگ علیه ملت ایران تلقی شود. آن‌ها مایل‌اند که استفاده از ظرفیت نظامی تنها یک اقدام بازدارنده علیه تأسیسات اتمی ایران تلقی شود.

 

شبکه رادار سوریه، یکی از عوامل نگرانی آمریکا در جریان حمله نظامی علیه ایران

از سوی دیگر در گزارش مطرح شده از شبکه رادار سوریه و ظرفیت هشداردهنده آن کشور به عنوان «یکی از عوامل نگرانی آمریکا در جریان حمله نظامی علیه ایران یاد شده است.»

شبکه رادار و دفاع ضد هوایی سوریه، ضمن کهنگی، تا حدود امکان توسط روسیه نوسازی و تجهیز شده است. این نیرو ماه قبل با ردگیری یک هواپیمای فانتوم اف-۴ ترکیه در آب‌های مدیترانه و شلیک، آن را ساقط ساخت.

این نشریه نوشته است: در صورت مشارکت اسرائیل در حمله نظامی علیه ایران، هواپیماهای مهاجم به احتمال فراوان از آسمان ترکیه و مناطق شمال سوریه، و همچنین اردن و عربستان عبور خواهند کرد./انتخاب