اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست عجیب متهم پیش از اعدام


یک متهم به اعدام در کویت، به عنوان آخرین خواستۀ خود پیش از اجرای حکم، اجازه خواست سیگار بکشد.

پایگاه خبری شبکه العالم، در یکی از صحنه های عجیب که ممکن است در لحظه اعدام متهمان اتفاق بیفتد، یکی از سه مرد متهم به اعدام در کویت، آخرین سیگار عمر خود را قبل از اعدام دود کرد.

به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی میل، اصرار یک متهم به اعدام بر کشیدن آخرین سیگار پیش از مرگ، خبرساز شد و این سه متهم که نخستین اعدامی‌های کویت در شش سال گذشته هستند، به تازگی در یک پارکینگ عمومی به اتهام قتل به دار مجازات آویخته شدند.

به نوشته این روزنامه، یکی از این متهمان عربستانی، دیگری پاکستانی و نفر سوم از "بدون"های مقیم کویت بود.

در این خبر به این که کدام یک از آنان پیش از اعدام سیگار کشیده، اشاره‌ای نشده است.


ویدیو مرتبط :
درخواست همسر مامور سیا متهم افشای اطلاعات اتمی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم اعدام پسر جنایتكار با درخواست دادستان



 

پسر ناخلف كه در جنایتی كینه جویانه نقشه قتل مادرش را طراحی و اجرا كرده بود، در آستانه اعدام قرار گرفت.


«امید» روز چهار تیر ۸۷ مادرش «بیگم» را در یكی از محله‌های جنوب تهران با چاقو به قتل رساند.


عملیات دستگیری عامل جنایت نیز زمانی در دستوركار پلیس و تیم جنایی قرار گرفت كه مرد میانسالی مأموران كلانتری ۱۴۴ را از قتل همسر ۳۸ ساله‌اش باخبر كرد.



وی با اشاره به اختلاف‌ها و درگیری شدید همسر و پسرش از احتمال قتل به دست «امید» خبر داد. از سوی دیگر تیم جنایی كه در بررسی صحنه قتل دریافته بود قربانی جنایت پس از خفگی، هدف ضربه‌های چاقو قرار گرفته و آثار به هم ریختگی و مقاومت نیز در محل حادثه به چشم نمی‌خورد، احتمال قتل به دست یك آشنا را مطرح كرد.



بدین ترتیب «امید» پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «با مادرم قهر بودم به همین خاطر او مرا به خانه‌اش راه نمی‌داد. شب حادثه نیز در چالوس بودم و خبری از سرنوشت مادرم نداشتم.



اما كارآگاهان وقتی دریافتند تنها مظنون پرونده، شب حادثه در تهران بوده بار دیگر وی را به بازجویی فراخواندند. این بار پسر كینه‌جو با اعتراف به قتل گفت: «مادرم به دنبال جدایی از پدرم به عقد موقت مردی درآمد كه بارها از او خواستم جدا شود.

 


اما قبول نمی‌كرد به همین خاطر رابطه عاطفی‌مان هر روز سردتر می‌شد. تا این كه از او خواستم به خواستگاری دختر مورد علاقه‌ام برود. اما برعكس انتظارم، او به دختر جوان از شرارت‌هایم گفته بود كه همین موضوع مشكلاتمان را شدیدتر كرد.


بنابراین شب حادثه برای انتقام به تهران آمدم و پس از قتل بلافاصله به شمال برگشتم.



بدین ترتیب به دلیل شناسایی نشدن اولیای دم مقتول، دادستان تهران برای عامل جنایت تقاضای قصاص كرد و ۵ قاضی شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» ـ حكم به قصاص نفس ـ اعدام ـ صادر كردند كه این حكم در شعبه ۲۰ دیوان عالی كشور تأیید و به دایره اجرای احكام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد..../ روزنامه ايران