اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست عجیب رییس یک دانشگاه از وزارت علوم "دانشجوی لر نمی‌خواهیم"!



درخواست عجیب رییس یک دانشگاه از وزارت علوم

"دانشجوی لر نمی‌خواهیم"!

 انتخاب : روز گذشته نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی از تذکر تعدادی از نمایندگان به وزیر علوم به علت سخنان نامرسوم رییس یک دانشگاه به دانشجویان سه استان خبر داد.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان‌نامرسوم رییس دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان به مردم استان‌های همجوار اظهار داشت: «عبدالعظیم آجیلی» که در حال حاضر ریاست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان را بر عهده دارد در نامه‌ای خطاب به ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش خواستار عدم پذیرش دانشجویان از سه استان دیگر شده است. 

اعتراض این نماینده مجلس شورای اسلامی از آنجایی نشأت می‌گیرد که براساس اطلاعات مندرج در سایت دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان مسوولان آن دانشگاه به دنبال جذب دانشجویان بومی در آزمون کارشناسی ارشد هستند و به نقل از معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه رامین در سایت دانشگاه عنوان شده است: «زمان برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد ویژه متقاضیان بومی استان خوزستان در حال بررسی و متعاقبا از طریق همین سایت اعلام می‌گردد.»

این نماینده مجلس در اعتراض خود به این اقدام اظهار کرده است: آجیلی رییس این دانشگاه در این نامه مدعی ایجاد مشکلات فرهنگی از جانب دانشجویان این سه استان شده است، حالا نمایندگان می‌خواهند بدانند یک فرد چگونه می‌تواند تا این اندازه نادان باشد که یک نامه رسمی با این مضمون را به رییس سازمان سنجش بنویسد و بخواهد دانشجویان را از علم‌آموزی محروم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: مگر فرهنگ این فرد چیست که با فرهنگ یکی‌ از اصیل‌ترین اقوام ایرانی سازگاری ندارد. دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین با حدود 55 سال قدمت در سال 1384 از دانشگاه شهید چمران اهواز مستقل شد و با سه دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی و دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی یکی از مراکز دانشگاهی مهم و تاثیر‌گذار در حوزه مهندسی کشاورزی محسوب می‌شود.

دامنه اعتراض‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اقدام رییس دانشگاه رامین خوزستان به حدی است که نماینده خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه نمایندگان ذره‌ای توهین به هیچ‌یک از اقوام ایرانی را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: علاوه بر اطلاع‌رسانی گسترده، چنانچه پیگیری و پاسخ قانع‌کننده‌ای در این ارتباط صورت نگیرد، قطعا وزیر علوم را استیضاح خواهیم کرد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
گلایه رییس دانشگاه آزاد از بی قانونی های آقازاده یکی از مسیولان مرتبط با وزارت علوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس سازمان سنجش: وزارت علوم دانشجوی ستاره‌دار ندارد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آمار داوطلبان رد صلاحیت شده آزمون دکتری

رییس سازمان سنجش: وزارت علوم دانشجوی ستاره‌دار ندارد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در وزارت علوم بحث ستاره شدن دانشجویان به هیچ وجه وجود ندارد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بحث اول موضوع ستاره‌دار بودن دانشجویانی است که از قبل در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بوده‌اند، اظهار کرد: همانطور که وزیر علوم در این باره گفتند بحث ستاره‌دار بودن دانشجویان شاغل به تحصیل مطرح نیست و چنین چیزی وجود ندارد.

وی همچنین درباره عدم تایید صلاحیت افرادی که در کنکور شرکت کرده و متقاضی ورود به دانشگاه هستند، نیز تصریح کرد: در زمان پذیرش دانشجو برخی از افراد به دلیل عدم تایید صلاحیت عمومی توسط مراجع ذیصلاح نتوانستند در دانشگاه پذیرش شوند.

خدایی افزود: در آزمون دکتری سال گذشته تعداد این افراد کمتر از 30 نفر بود./ایسنا