اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست طلاق به دلیل استعفای شوهر


زن جوان وقتی شوهرش از کار خود استعفا داد تا شغل آزاد داشته باشد، تصمیم به طلاق گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان: زن جوان وقتی شوهرش از کار خود استعفا داد تا شغل آزاد داشته باشد، تصمیم به طلاق گرفت.

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و درباره علت آن به قاضی گفت: شوهرم بدون توجه به خواسته و نظر من از کار دولتی‌اش استعفا داده و می‌خواهد شغل آزاد داشته باشد.

وی افزود: شوهرم از چند وقت پیش به من می‌گفت می‌خواهد از کار دولتی‌اش استعفا دهد و از اینکه برای دیگران کار کند، خسته شده است؛ ولی من به شدت مخالفت کردم و به او گفتم شغل کنونی‌ات آینده خوبی دارد و می‌توانی به راحتی تازمانی‌که بازنشسته شوی، بهترین کار را داشته باشی؛ ولی کار آزاد ریسک بالایی دارد و ممکن است موفق نشوی.

زن جوان ادامه داد: با‌این‌حال چند روز پیش شوهرم یک شب به خانه آمد و گفت از کارش استعفا داده و باید از فردا به دنبال شغل آزاد باشد. از این‌کارش به شدت تعجب کردم و خیلی ناراحت شدم.

باور نمی‌کردم شوهرم تا این اندازه بی‌مسئولیت باشد و شغلش را کنار بگذارد. وقتی اعتراض کردم، شوهرم مرا کتک زد و من هم تصمیم به جدایی از این مرد خودرأی گرفتم. در پایان برگه احضاریه‌ای برای شوهر این زن فرستاده شد.


ویدیو مرتبط :
اتفاق بعد از طلاق زن و شوهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست طلاق به دلیل ١٠ سانتی متر کوتاهی قد!



 

درخواست طلاق به دلیل ١٠ سانتی متر کوتاهی قد!

 

زنی در دادگاه گفت: به دلیل اینکه همسرم ۱۰ سانتی متر از من کوتاه تر است، خواهان جدایی از او هستم زیرا تحمل حرف های دیگران برایم سخت شده است.

زوجی با حضور در دادگاه خانواده دادخواست طلاق توافقی خود را تسلیم قاضی کردند. مرد با تشریح علت تقاضای طلاق به رییس شعبه گفت: دو سال پیش زمانی که یکی از اقوام برای سفر به حج تمتع مهمانی برگزار کرده بود، همسرم را دیدم که البته دختر عمویم است اما به دلیل اختلافات خانوادگی از دوران کودکی یکدیگر را ندیدیم. در همان مهمانی که نهایتا سه ساعت طول کشید، به شدت به همسرم علاقه مند شدم و بعد از مدت کوتاهی احساسم را با او در میان گذاشتم. او نیز اعتراف کرد که احساس من دو طرفه است.

این مرد جوان افزود: با مخالفت خانواده ها و اصرار ما به عقد یکدیگر درآمدیم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری جشن مفصلی زندگی مشترک خود را شروع کردیم. او مدعی شد: از همان ابتدا یک تفاوت بین من و همسرم وجود داشت و آن هم تفاوت در قدهایمان بود. متاسفانه من از همسرم ۱۰ سانتی متر کوتاه تر هستم اما او این مساله را بی اهمیت می دانست و می گفت این مسائل برای من مهم نیست در حالی که امروز همین مساله زندگی دو ساله من را تباه کرده است.

زن جوان نیز در حالی که سر به زیر داشت گفت: اعتراف می کنم که اشتباه کردم. من به همسرم علاقه دارم. او آن قدر مهربان است که خجالت می کشم به چشمانش نگاه کنم اما آن زمانی که من تقاضای ازدواج همسرم را قبول کردم فکر نمی کردم کوتاهی قد او موجب از هم پاشیدن زندگی مان شود. اوایل حرف های اقوام و دوستان برایم بی معنی و بی اهمیت بود اما به مرور زمان حرف ها تاثیر خود را در زندگی نشان داد. من مرتب با بهانه گیری های مختلف شوهرم را آزرده خاطر می کردم اما این مساله غیر ارادی بود.

زن جوان در پاسخ به پرسش رییس دادگاه مبنی بر اینکه آیا حرف های دیگران ارزش از هم پاشیدن زندگی مشترک را دارد؟ گفت: باید بگویم که برای من دارد. در هر مهمانی که شرکت می کنم محال است کسی این مساله را به رویم نیاورد. من به شوهرم علاقه مندم اما از حرف های دیگران خسته شده ام و می خواهم جدا شوم. هیچگونه ادعای مالی هم از شوهرم ندارم.

رییس دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صحبت کردن با زن جوان او را به ادامه زندگی با شوهر خود دعوت کرد و حکمی مبنی بر طلاق صادر نشد... / خبرگزارى ایسنا