اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست صدا کردن خداوند با ضمیر مونث!


یک گروه مسیحی از زنان انگلیسی خواستار صداکردن خداوند با ضمیر مونث شده است.

پایگاه خبری شفقنا: یک گروه مسیحی از زنان انگلیسی خواستار صداکردن خداوند با ضمیر مونث شده است.

راشاتودی گزارش داد؛ این گروه از زنان مسیحی در کلیسای انگلیس می گویند خطاب کردن خداوند با ضمیر مردانه دیگر بس است و باید خدا را زنانه صدا کرد. این گروه اعلام کرده از این پس خداوند را با ضمیر مردانه HE خطاب نمی کنند بلکه با ضمیر زنانه SHE صدا خواهند کرد.

این گروه اعلام کرد-ه قرون متمادی است که صفات و زبان مردانه حول نام خداوند متمرکز شده و دیگر باید خدا را زنانه صدا کرد.

درخواست این گروه زنانه مسیحی در انگلیس که با نام گروه واچ ( زنان و کلیسا) شناخته می شود درحالی بیان می شود که کلیسای این کشور اوایل امسال اسقف شدن زنان را نیز تائید کرد.

روو جودی استوول از مسئولان گروه واچ می گوید ما قصد دارد صفات اختصاصی مردانه برای خداوند را دور بریزیم.

او گفته آموزه های مسیحیت ارتدوکس می گوید خداوند جنسیت ندارد و در زنانگی و مردانگی در رفت و آمد است و فراتر از جنسیت است؛ پس وقتی خداوند را با ضمیر مردانه خطاب قرار می دهیم تمام ویژگی های مردانه به ذهن متبادر می شود و این خواست ما نیست.

 او با اشاره به اسقف شدن زنان و تاثیر این اتفاق بر خواسته های این گروه اظهار امیدوار کرده اولین اقدام اسقف های زن در انگلیس برداشتن صفت ها و ضمایر مردانه از روی اسم خداوندباشد.


ویدیو مرتبط :
‫خدا مذکر است یا مونث ؟ اگر خدا مذکر نیست پس چرا برایش از ضمیر هو استفاده شده است ؟ دکتر ذاکر نایک‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست نماینده مجلس از صدا و سیما برای پخش ربنای شجریان



ربنای شجریان,پخش ربنای شجریان,پخش ربنای شجریان درماه رمضان

درخواست نماینده مجلس از صدا و سیما برای پخش ربنای شجریان

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از صدا وسیما درخواست کرد تا در ماه مبارک رمضان امسال ربنای شجریان از رسانه ملی پخش شود.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی مردم و شرکت گسترده ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه با تدبیر مقام معظم رهبری اعتماد مردم بیشتر شده و سطح خوشحالی و نشاط در بین آنها بالا رفته است، امیدواریم که در ماه مبارک امسال شاهد پخش دعای دلنشین و روح‌نواز ربنا با صدای استاد شجریان باشیم.

وی از استاد شجریان درخواست کرد که اجازه دهد تا صدایش از صدا و سیما پخش شود و همچنین صدا و سیما نیز نوای ربنای ایشان را پخش نمایند./ایسنا