اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست تصویب قانون منع ازدواج کودکان


سازمان ملل اخیرا از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست که برای جلوگیری از ازدواج کودکان، قوانین کاربردی تصویب و اجرا کنند.

ایسنا: سازمان ملل اخیرا از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست که برای جلوگیری از ازدواج کودکان، قوانین کاربردی تصویب و اجرا کنند.

سالانه حدود 15 میلیون دختر در سراسر جهان پیش از رسیدن به سن قانونی و در سنین بسیار پایین مجبور به ازدواج می‌شوند. بر اساس آمارهای این سازمان، هم اکنون بیش از 700 میلیون زن متاهل که پیش از رسیدن به سن قانونی (18 سالگی) ازدواج کرده‌اند در سراسر جهان زندگی می‌کنند که بسیاری از آنها در فقر به سر برده و امنیت لازم را ندارند.

ازدواج کودکان در میان دختران کم سن و سال،‌ اغلب در آسیای جنوبی و صحرای آفریقا مرسوم است. برای مثال در نیجر (غرب آفریقا) که بالاترین آمار مربوط به ازدواج کودکان در این منطقه است، 77 درصد زنان 20 تا 49 سال پیش از 18 سالگی ازدواج کرده‌اند. بنگلادش بالاترین آمار دخترانی را دارد که زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند و هند نیز یک سوم کل آمار ازدواج دختران را به خود اختصاص داده است.

به اعتقاد نماینده زیمبابوه در سازمان ملل، ازدواج کودکان مانع از ریشه کن شدن فقر، برابری جنسیتی – آموزشی،‌ قدرت یافتن زنان، مرگ و میر کودکان، سلامت مادران، مبارزه با ایدز و دیگر بیماری‌ها می‌شود. به گزارش سازمان ملل، ازدواج‌های زودهنگام تهدید جدی برای سلامت جسمی و روانی دختران نابالغ است و خطر بارداری‌های ناخواسته، مرگ و میر مادران و نوزادان و ابتلا به بیماری‌های عفونی مسری را افزایش می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
قانون منع بیرون اوردن سگها حتی با ماشین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنای آمریکا قانون منع تجارت با ایران با استفاده از یورو را تصویب کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سنای آمریکا قانون منع تجارت با ایران با استفاده از یورو را تصویب کرد

سایت رادیو فردا نوشت: سنای آمریکا به متممی برای بودجه این کشور رای داده است که هدف از آن ممانعت از فعالیت‌های تجاری جمهوری اسلامی در سراسر جهان با استفاده از واحد پول یورو است.

دفتر مارک کِرک، سناتور جمهوری‌خواه که یکی از دو پیشنهاد دهنده این متمم بود، تصویب آن در سنای ایالات متحده را اعلام کرده است. دیگر سناتور پیشنهاد دهنده، جو مانچین از حزب دموکرات بوده است. طبق این اطلاعیه، سنای آمریکا روز شنبه سوم فروردین ماه این متمم را با رای قاطع تصویب کرده است.

بر اساس بیانیه دفتر سناتور کِرک، نهادهایی همچون بانک مرکزی ایران در حال حاضر حساب‌های بانکی در سرتاسر جهان دارند که ذخیره ارزی دارد و اغلب این ذخایر، به یورو است.

در این متمم بودجه، راه‌کارهایی پیش‌بینی شده است که مانع دسترسی ایران به دارایی‌های خارجی خود در قالب پولی یورو می‌شود. مارک کرک در اطلاعیه‌اش گفته است: «مسدود کردن استفاده از یورو برای ایران، در اجرای تحریم‌ها علیه این کشور برای پیش‌گیری از دست‌یابی آن به توانایی تسلیحاتی هسته‌ای، حیاتی است.»/خبرآنلاین