اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست بان‌کی‌مون برای تحریم داعش



اخبار ,اخبار بین الملل , تحریم داعش

 

اخبار بین الملل - درخواست بان‌کی‌مون برای تحریم داعش

دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار تحریم گروه تروریستی داعش از طرف تمامی کشورها شد.

به گزارش تسنیم، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار تحریم گروه تروریستی داعش از طرف تمامی کشورها شد. آقای «بان‌کی‌مون» در گزارشی به شورای امنیت که نسخه‌ای از آن در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته با لحنی قاطعانه خشونت‌های این گروه تروریستی و حامیان آنها را محکوم کرده و از 193 کشور عضو سازمان ملل متحد، به ویژه کشورهای همسایه عراق خواسته «برای حمایت از عراق در مبارزه علیه تروریسم، دست در دست هم قرار دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد در این گزارش همچنین از رهبران سیاسی عراق خواسته در یک فرایند سیاسی قابل قبول برای تمامی طرف‌ها متحد شده و دولتی جدید تشکیل دهند.

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات ماه گذشته به عراق حمله کرد و توانست بخش‌هایی از این کشور را به تصرف خود درآورد. ارتش عراق از آن زمان توانسته بر اوضاع مسلط شود و از پیشروی بیشتر نیروهای داعش جلوگیری کند.

اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
دیدار بان کی مون با آرمیتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست مهم «بان کی مون» درباره داعش


بان کی مون خواستار اقدام قاطع علیه"داعش" شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از کشورهایی که دارای توانایی و ظرفیت هستند درخواست کرد علیه ستیزه جویان‌ داعش به شکلی قاطع اقدام کنند. این ستیزه جویان بخش های گسترده ای از عراق و سوریه را به تصرف خود در آورده اند.

رویترز گزارش داد؛ "بان کی مون"در گفتگوی خود با خبرنگاران اعلام کرد: «من از جامعه بین المللی و آنهایی که توانایی لازم را دارند درخواست می کنم تا به شیوه ای قاطع و پس از اندیشیدن هشیارانه، قاطعانه عمل کنند. این موضوع ضروری است که مساله محافظت از غیر نظامیان در اولویت نخست باشد.»

" بان کی مون" در این باره اعلام نکرد انتظار دارد کشورهای عضو سازمان ملل متحد چه اقداماتی را در این خصوص انجام دهند. با این وجود وی از حملات هوایی اخیر آمریکا علیه ستیزه جویان «دولت اسلامی» که با هدف کمک به غیر نظامیان محاصره شده در عراق صورت گرفت، تقدیر کرد.
وی افزود: «این حملات هوایی و عملیات نظامی که بنا به درخواست دولت عراق انجام شد، توانست به سازمان ملل و دیگر بازیگران کمک کند تا جان افراد بیشتری را نجات دهند.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: «سازمان ملل بدین ترتیب توانست کمک های بشردوستانه خود را در اختیار بسیاری از مردمی که در کوهستان سنجار و مناطق اطراف آن گرفتار شده بودند، قرار دهد. واضح است که ستیزه جویان دولت اسلامی، تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی شمرده می شوند. شورای امنیت نیز این موضوع را اخیرا اعلام کرده است.

دیپلمات های سازمان ملل متحد در این باره اعلام کردند هیچ بحث قانونی علیه حملات هوایی آمریکا در عراق قابل طرح نیست، زیرا این اقدام به درخواست دولت بغداد انجام شده است. این در حالی است حملات هوایی اهداف ستیزه جویان در سوریه، اقدامی مشکل آفرین شمرده می شود.

"بان کی مون" همچنین گفت انتظار دارد 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل در مقابله با تهدید ستیزه جویان «نقش رهبری» را به عهده داشته باشند، هر چند دیپلمات های شورای امنیت در خصوص موفقیت تلاش برای صدور مجوز حملات هوایی علیه سوریه امیدواری چندانی ندارند زیرا روسیه به عنوان یک متحد سوریه به احتمال زیاد این پیشنهاد را وتو خواهد کرد.