اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست بازیگر مشهور از عادل در برنامه 90


پیشکسوت سینما و تلویزیون در تماسی با برنامه نود گفت که ایرانی ها هرگز بی ادب نیستند و آنهایی که در صفحه شخصی مسی به او بی احترامی کردند ایرانی نیستند.

خبرآنلاین: جمشید مشایخی در تماس با برنامه عادل فردوسی پور درباره هجوم به صفحه شخصی مسی در فیس بوک توسط برخی از کابرران ایرانی گفت:«مطلبی که من می خواهم بگویم این است که ایرانی بی ادب نیست و این اصلا امکان ندارد. ما در رشته ادب بزرگان زیادی داریم و باید برای بقیه الگو باشیم.تیم ما نماینده ایران در جام جهانی است و می خواهد نهال عشق و دوستی را بر دل همه مردم جهان بنشاند.»

مشایخی این را گفت و ادامه داد:«مسی از بهترین فوتبالیست های جهان است.من کتف مردانه او را می بوسم و می گویم آنها که روی صفحه شخصی تو پیغام گذاشته اند ایرانی نبوده اند.»

او در ادامه از فردوسی پور خواست تا مسی را به ایران دعوت کند تا او بیاید و ایرانی ها را ببیند که عادل گفت:«نمی شود استاد؛او حداقل 2 یا 3 میلیون دلار پول می خواهد تا به ایران بیاید.»

فردوسی پور سپس از مشایخی پرسید که آیا تیم ملی از گروه خودش به مرحله بعدی جام جهانی صعود می کند یا نه که جمشید مشایخی گفت:«من فکر می کنم اگر در این رقابت ها قهرمان اخلاق هم شویم کافی است.»


ویدیو مرتبط :
شفاف سازی برنامه 90 توسط عادل فردوسی پور درباره ی مسائل مالی برنامه 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«اعتراف صادقانه!» رئیس سابق سازمان ورزش در مورد عادل فردوسی پور؛ چرا پیامک های برنامه 90 قطع می شد!



 

«اعتراف صادقانه!» رئیس سابق سازمان ورزش در مورد عادل فردوسی پور؛ چرا پیامک های برنامه 90 قطع می شد!

محمد آخوندی مدیر مسئول روزنامه وطن امروز پس از دو سال سکوت مقاله ای نوشت در اعتراف به اقداماتی که علیه عادل فردوسی پور و برنامه 90 انجام داده بود که در ذیل با هم مرور می کنیم:

صحبت‌های چند شب پیش علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سوم سیما در برنامه «پارک ملت‌» درباره «90» موجب شد پس از گذشت 32‌ ماه از زمان خداحافظی از مدیریت ورزش‌، نخستین‌بار به چند نکته درباره این برنامه اشاره کنم‌. برنامه 90 نوزدهم دی 1387 شاید از برنامه‌های جنجالی این برنامه حاشیه‌ساز ورزشی بود‌. در این برنامه بنده به عنوان عضو هیات‌مدیره باشگاه مردمی پیروزی با اصرار فردوسی‌پور، مجری 90‌، پشت خط تلفنی برنامه آمدم تا به سوالات وی پاسخ دهم‌. اما این برنامه به علت عدم انتقاد‌پذیری مجری (که خود از زمین و زمان انتقاد می‌کند‌) به موضع‌گیری وی در برابر انتقاد بنده از رویه برنامه 90 منجر شد و بحثی در گرفت که البته شاید آن شب بدون نتیجه پایان گرفت اما 2 نتیجه داشت: اول‌، آغاز جوسازی‌های مجری برنامه و باند رسانه‌ای وی در رسانه‌های ورزشی کشور با حمله به همه دستگاه ورزش و حتی دولت با انتشار دروغ‌های بزرگ‌. نتیجه این اقدام‌، سوءاستفاده ضد‌انقلاب از این جریان و ایجاد کمپین‌هایی در حمایت از فردوسی‌پور از سوی عوامل ضد‌انقلاب بود که البته با مدیریت خوب مسؤولان صدا و سیما متوقف شد. دوم آغاز روندی در جامعه فوتبال که پس از آن اهالی فوتبال در قبال برنامه 90 پیش‌گرفتند یعنی پاسخگویی به حرف‌های بعضا بی‌اساس مجری برنامه 90 (که سعی می‌کند در نقش کارشناس‌، قاضی و مردم هم ظاهر شود)‌. این روند بعد از این برنامه و بویژه در یکی، دو سال گذشته شدت گرفته است تا جایی که شاهد درگیری‌های لفظی زیادی در برنامه 90 در این مدت بوده‌ایم‌. موردی که پیش از آن کمتر سابقه داشت و البته همه کسانی که با مجری برنامه 90 به بحث منطقی پرداخته بودند و موضعی خلاف نظر وی داشتند به سرعت توسط برنامه وی و باند رسانه‌ای‌اش تحت فشار قرار گرفته و منزوی شدند تا کسی جرات نکند خلاف نظرات وی در حوزه فوتبال حرفی بزند. در همین راستا شاهد تحریم برنامه 90 توسط چهره‌های مطرح فوتبال کشور بوده‌ایم‌. اما بنده در آن برنامه به چه نکته‌ای اشاره کرده بودم‌؟ اصلی‌ترین بحث بنده به سوال نظرسنجی آن شب برنامه 90 باز می‌گشت‌. جایی که تنها چند ساعت پس از انتصاب عباس انصاری‌فرد به سمت مدیرعاملی باشگاه پیروزی‌، فردوسی‌پور در نظرسنجی خود پرسیده بود آیا عباس انصاری‌فرد می‌تواند مشکلات پیروزی را حل کند‌؟ و البته در ادامه با پخش مطالبی به ضرر انصاری‌فرد‌، تلاش می‌کرد نظر بینندگان را به سمت پاسخ مدنظر خود جلب کند (کاری که وی در همه برنامه‌های خود انجام می‌دهد)‌. با وجود اینکه بنده در آن زمان شناخت چندانی از آقای انصاری‌فرد نداشتم و در جلسه هیات‌مدیره باشگاه نیز بنده و آقای مصطفوی به مدیرعاملی امیر عابدینی رای داده بودیم‌ اما با رای 3 عضو دیگر‌، آقای انصاری‌فرد به سمت مدیرعاملی انتخاب شده بود، چون حکم آقای انصاری‌فرد صادر شده بود و وی مدیرعامل قانونی پیروزی بود به این اقدام برنامه 90 اعتراض کرده و اعلام کردم چرا مدیری که تنها چند ساعت از انتصابش می‌گذرد باید مورد تخریب قرار گیرد‌؟

قطعا رسانه باید عملکرد مدیران را شفاف مورد ارزیابی قرار دهد نه اینکه به علت مشکلات شخصی با یک نفر‌ در ابتدای انتصابش تلاش به تخریب وی کند آن هم مدیر مجموعه‌ای با میلیون‌ها هوادار متعصب‌. البته فردوسی‌پور جواب قانع‌کننده‌ای به این انتقاد نداشت و با جوسازی تلاش می‌کرد موضوع را منحرف کند‌.

نکته دومی که در بحث‌های بنده بود‌، عدم توجه برنامه 90 به نکات مثبت فوتبال و ورزش از جمله حجم فراوان ساخت و سازها در ورزش به دست همه دولت‌های بعد از انقلاب بود که هرگز مورد توجه برنامه 90 نبوده و تنها نکات سیاه فوتبال در این برنامه نمایش داده می‌شود. اما نکته جالب که موجب شد بنده بعد از زمانی طولانی اقدام به نوشتن این چند سطر کنم صحبت‌های آقای پورمحمدی از مدیران متعهد‌، انقلابی و باتجربه صدا و سیما و مدیر شبکه 3 در برنامه «پارک ملت» است. به این صحبت‌ها درباره 90 توجه کنید:

«مدیر شبکه سوم سیما گفت: شاید در جاهایی تند‌روی‌ها وکوتاهی‌هایی صورت گرفته باشد‌. خود ما مثلا انتقادی که به برنامه 90 داریم این است چرا به پیشرفت‌ها کم‌تر اشاره می‌شود بویژه اینکه ساخت و ساز‌ها که در 10 سال اخیر بیشتر شده و مثلا فقط به این موضوع می‌پردازند که فلان دستشویی ایراد دارد‌. پور‌محمدی در ادامه گفت‌: یا مدیری که همین امروز منصوب شده نظر‌سنجی می‌گذارند که خوب است یا بد‌؟ در حالی که باید بگذارند حداقل این مدیر 2 ماه کار کند و بعد درباره او نظرسنجی بگذارند».

خوب اینها صحبت‌های بنده درباره برنامه 90 نیست‌. صحبت‌های مدیر شبکه سوم سیما و مسؤول اصلی برنامه 90 است‌. همه منتقدان 90 هم که در 3 سال گذشته همین مطالب را بیان کرده‌اند و مورد انتقاد و تخریب شدید آقای فردوسی‌پور و دوستانش قرار گرفته‌اند‌. پس چرا مسؤولان شبکه سوم در این سال‌ها اقدام مناسبی برای برخورد با این رویه که متاسفانه به حوزه‌هایی که هیچ ارتباطی به فردوسی‌پور ندارد هم کشیده شده است‌، انجام نداده‌اند؟ این سوال در ذهن بسیاری از منتقدان به برنامه 90 وجود دارد که اگر برخورد بموقعی با خودسری‌های مجری برنامه 90 انجام می‌گرفت و وی به رعایت چارچوب‌ها و قوانین رسانه ملی ملزم می‌شد‌، آیا امروز کار به جایی می‌رسید که فردوسی‌پور علاوه بر توهین و تمسخر نمایندگان مجلس و دولت‌، حتی به مسؤولان شبکه سوم سیما هم رحم نکند و آنچنان از خجالت مدیر پخش شبکه سوم آن هم به خاطر چند دقیقه وقت اضافه درآید؟ امیدوارم مسؤولان شبکه سوم با خواندن این چند سطر کمی بیشتر به راهی که برنامه 90 با مدیریت اشتباه فردوسی‌پور طی می‌کند توجه کنند و اقدامی برای جلوگیری از تخریب بیشتر فوتبال کشور به دست برنامه 90 انجام دهند‌.