اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست بازداشت برای مرتضوی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


شاکیان پرونده تخلفات تامین اجتماعی ارائه‌کردند؛
 درخواست بازداشت برای مرتضوی

 

می‌خواهند او بازداشت شود. وکلای شاکیانش این را می‌گویند. خبر این بود که شکات پرونده تخلفات تامین‌اجتماعی، با ارائه لایحه‌ای به دادسرای کارکنان دولت، خواستار بازداشت موقت سعید مرتضوی متهم این پرونده شدند.

 

خلیل بهرامیان با اعلام این خبر افزود: در لایحه‌ای 16صفحه‌ای به بازپرس شعبه15 دادسرای کارکنان دولت، با توجه به تعداد زیاد متهمین در این پرونده و وجود بیم تبانی، درخواست بازداشت موقت مرتضوی را کردیم. وی اضافه کرد: همچنین در این لایحه ضمن درخواست بازداشت موقت مرتضوی، از بازپرس خواستیم از سایر متهمان نیز که حدود 150 نفر هستند، تحقیقات لازم به‌عمل آید. بهرامیان گفت: مرتضوی در این پرونده هم شخصا و هم با مشارکت سایرین، اقدامات مجرمانه انجام داده و هنوز از کسانی که مرتضوی با کمک آنها اقدامات مجرمانه انجام داده، تحقیقات لازم نشده است و دستگاه قضایی نمی‌تواند به‌سادگی از کنار این مساله عبور کند. سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین تامین‌اجتماعی، آخرین مرتبه ششم دی‌ماه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یافت.

 درحالی که پیش‌تر مصطفی ترک‌همدانی یکی از شاکیان مرتضوی در تامین‌اجتماعی گفته بود در جلسه ششم دی‌ماه آخرین دفاعیات از متهم گرفته می‌شود، تحقیقات با استفساریه بازپرس از مجلس درباره بودجه غیرشمول ادامه یافت. 14 دی‌ماه بود که شایعه تبدیل قرار کفالت به وثیقه منتشر شد و «علیرضا دقیقی»، وکیل دادگستری و یکی از شاکیان سعید مرتضوی در پرونده تامین‌اجتماعی افزود: با دستور شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، قرار کفالت دومیلیارد تومانی مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی به قرار وثیقه تبدیل شد. وی از میزان قرار وثیقه صادرشده برای مدیرعامل پیشین تامین‌اجتماعی در این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرد. پ

 

یش‌تر نیز برای مرتضوی در پرونده شکایت یکی از اولیای دم کشته‌شدگان حادثه کهریزک قرار وثیقه سه میلیارد تومانی صادر شده بود. اما مرتضوی این خبر را یک روز بعد تکذیب کرد و گفت که این خبر كاملا دروغ است و من آن را تكذیب می‌كنم. اصلا هیچ تبدیل قراری نداشته‌ایم و من هم این موضوع را تكذیب می‌كنم. وی افزود: برخی به دنبال خبرسازی و دروغ‌سازی هستند و قرار موجود درمورد پرونده تامین‌اجتماعی همچنان همان قرار كفالت دومیلیارد تومانی است.

 آخرین حضور در دادگاه!
او 15دی‌ماه نیز درباره آخرین وضعیت پرونده‌اش گفته بود: «پرونده در حال طی‌ كردن مراحل خود است. بازپرس شعبه 15دادسرای كاركنان دولت كه مسئول رسیدگی‌كننده به این پرونده است از برخی مراجع مختلف كه در این پرونده دخیل دانسته شده‌اند استعلامات زیادی انجام داده است كه منتظر نتایج این استعلامات هستیم تا نتیجه نهایی پرونده روشن شود. اما من باز هم تاكید می‌كنم كه تا به‌حال هیچ تغییری در قرار من صورت نگرفته است.» د

 

ر همان روز سخنگوی قوه قضائیه هم درباره تبدیل قرار کفالت سعید مرتضوی به وثیقه توضیح داد: «کفالت ایشان تبدیل به وثیقه نشده. سندی نیز سپرده نشده. پرونده او در دادسرا مطرح است و هیچ نهاد دیگری نگرفته. ممکن است دستگاه‌های نظارتی بخواهند مطالعه کنند که اطلاعی ندارم و ممکن است ولی این که پرونده را بگیرند، صحت ندارد.» 

 

سعید مرتضوی، پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی دارد که از آن جمله می‌توان به پرونده کهریزک اشاره کرد. مرتضوی در این پرونده به انفصال دائم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده بود که این حکم در دیوان‌عالی کشور تائید و به اجرای احکام ارسال شد.

اخبار سیاسی - آرمان
 


ویدیو مرتبط :
موضع احمدی نژاد در خصوص بازداشت مرتضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست شکات پرونده تامین اجتماعی برای بازداشت مرتضوی



اخبار,اخبار سیاسی,پرونده سعید مرتضوی

 

اخبار سیاسی - درخواست شکات پرونده تامین اجتماعی برای بازداشت مرتضوی

شکات پرونده تخلفات تامین اجتماعی، با ارایه لایحه ای به دادسرای کارکنان دولت، خواستار بازداشت موقت سعید مرتضوی متهم این پرونده شدند.

خلیل بهرامیان وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: در لایحه ای 16 صفحه ای به بازپرس شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، با توجه به تعداد زیاد متهمین در این پرونده و وجود بیم تبانی، درخواست بازداشت موقت مرتضوی را کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این لایحه ضمن درخواست بازداشت موقت مرتضوی، از بازپرس خواستیم از سایر متهمان نیز که حدود 150 نفر هستند، تحقیقات لازم به عمل آید.

بهرامیان گفت: مرتضوی در این پرونده هم شخصا و هم با مشارکت سایرین، اقدامات مجرمانه انجام داده و هنوز از کسانی که مرتضوی با کمک آنها اقدامات مجرمانه انجام داده، تحقیقات لازم نشده است و دستگاه قضایی نمی تواند به سادگی از کنار این مساله عبور کند.

سعید مرتضوی مدیر عامل پیشین تامین اجتماعی، آخرین مرتبه ششم دی ماه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یافت. در حالی که پیشتر مصطفی ترک همدانی یکی از شاکیان مرتضوی در تامین اجتماعی گفته بود در جلسه ششم دی ماه آخرین دفاعیات از متهم گرفته می شود، تحقیقات با استفساریه بازپرس از مجلس درباره بودجه غیر شمول ادامه یافت.

سعید مرتضوی، پرونده های متعدد در دستگاه قضایی دارد که از آن جمله می توان به پرونده کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک اشاره کرد. مرتضوی در این پرونده به انفصال دائئم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده بود که این حکم در دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام ارسال شد.
اخبار سیاسی - ایرنا