اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست از مجامع بین‌المللی درباره عراق



اخبار,اخبار بین الملل , مجامع بین‌المللی

 

اخبار بین الملل - درخواست از مجامع بین‌المللی درباره عراق

تاریخ عراق و آینده آن به تصمیمات امروز وابسته است و همه سیاستمداران باید بدون استثنا درباره آن توافق کنند.

رئیس ائتلاف العربیه ضمن درخواست نشست فوری برای بررسی اوضاع امنیتی عراق از مجامع بین المللی خواست که به مسئولیت خود عمل کنند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه المسله، صالح المطلک رئیس ائتلاف العربیه از سیاستمداران، روسای فراکسیون‌های پارلمانی و شخصیت های عشایری، دینی و اجتماعی تاثیر گذار خواست که نشست فوری برای بررسی اوضاع امنیتی برگزار کنند.

وی افزود: حل همه اختلافات ضروری است. از اقداماتی که به نفع قاتلان و تروریستهاست و شرایط و بستر مناسب را برای آنها فراهم می آورد باید پرهیز شود زیرا این به زیان آینده عراق و امنیت و حاکمیت آن است و تکرار سناریوی خونین فلوجه و الرمادی در دیگر شهرهای نینوی یا هر استان عراقی دیگر است.

المطلک بیان کرد: تاریخ عراق و آینده آن به تصمیمات امروز وابسته است و همه سیاستمداران باید بدون استثنا درباره آن توافق کنند. خطر تروریسم به داخل استان، شهر یا منطقه محدود نخواهد شد بلکه فراتر از آن می رود و نوامیس، مقدسات را هدف قرار می دهد و چه بسا به کشورهای منطقه سرایت کند

وی از آمریکا، شورای امنیت، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و همه دوستان ملت عراق خواست که به مسئولیت های اخلاقی خود عمل کنند.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین تصاویر قمه زنی در اینترنت و انتشار آن در مجامع بین المللی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست عمارحکیم برای تشکیل جبهه منطقه‌ای و بین‌المللی علیه داعش/"داعش برای عراق نعمت بود"



اخبار,اخباربین الملل,رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تاکید بر اینکه داعش برای عراقی‌ها به منزله"نعمت" بود و موجب وحدت آن‌ها شد، خواهان تشکیل جبهه واحد منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با داعش شد.

به گزارش  ایسنا  ، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی مراسم سی و چهارمین سالروز تاسیس سازمان "بدر" گفت: در حقیقت داعش برای عراقی‌ها به منزله یک نعمت بود؛ چرا که ما پیشتر در خصوص تروریسم اختلاف دیدگاه داشتیم و یکپارچه نبودیم اما داعش باعث شد تا با هم متحد شویم.

وی گفت: ما برای سال‌های طولانی فریاد می‌زدیم که تروریسم تنها عراق را هدف قرار نمی‌دهد، اما این واژه‌ها هیچ انعکاسی در جهان نداشت. با این حال امروز اوضاع روشن‌تر شده؛ چراکه تروریسم مناطق زیادی از جهان را هدف قرار داده است.

عمار حکیم گفت: داعش از عراق آغاز شد و ریشه کن شدن تروریسم نیز باید از عراق شروع شود. اگر منطقه و جهان با عراقی‌ها در این جنگ همکاری نکنند پس باید در پایتخت‌های خود در جهان آماده جنگ با داعش باشند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه خواهان تشکیل جبهه منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده برای مقابله با داعش شد.

وی استفاده برخی از واژه "شبه نظامی" برای نام بردن از نیروهای مردمی را رد کرد و خواهان تسریع در تصویب قانون گارد ملی شد.

عمار حکیم همچنین خواهان تسریع در بازگشت آوارگان عراقی به مناطق خود و اتکا بر ساکنان این مناطق برای حفظ خاک عراق شد و گفت: باید به ساکنان اجازه داد تا به نقش خود در اداره مناطقشان عمل کنند.


 اخبار بین الملل  -  ایسنا