اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست «آنجلینا» از جامعه بین‌ المللی


آنجلینا جولی، بازیگر آمریکایی از جامعه بین‌المللی خواست برای پایان بخشیدن به بحران سوریه قوی‌تر عمل کنند. او به‌ویژه به وضعیت اسف‌بار کودکان سوری اشاره کرد و خواستار پایان رنج‌هایی شد که بر آنها تحمیل شده است.

خبرگزاری ایسنا: آنجلینا جولی، بازیگر آمریکایی از جامعه بین‌المللی خواست برای پایان بخشیدن به بحران سوریه قوی‌تر عمل کنند. او به‌ویژه به وضعیت اسف‌بار کودکان سوری اشاره کرد و خواستار پایان رنج‌هایی شد که بر آنها تحمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آنجلینا جولی، سفیر ویژه کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان (آنکر) با اشاره به رنجی که به‌ویژه کودکان سوری ‌با آن روبرو هستند جامعه بین‌المللی را برای پایان دادن به بحران سوریه به یاری طلبید.

وی با صدور بیانیه‌ای در ژنو گفت: «من شما را فرا می‌خوانم، مشترکا عمل کنید و نگذارید مردم سوریه یک سال دیگر با رنجی غیر قابل تحمل روبرو باشند.»

سفیر ویژه کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان ادامه داد: «از شما خواهش می‌کنم، تصور کنید که بچه‌های خود شما باید وحشت حاکم بر سوریه را متحمل شوند.»

آنجلینا جولی گفت: «به بچه‌هایی فکر کنید که نه تنها آواره بلکه یتیم هستند. به بچه‌هایی که بدنشان از اصابت بمب‌ها پاره‌پاره شده یا به صدهاهزار نفری که در این لحظه گرسنه‌اند فکر کنید.»

بازیگر آمریکایی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست، برای اجرای قطعنامه ۲۱۳۹ تلاش کنند؛ قطعنامه‌ای که خواستار فراهم آمدن زمینه دسترسی آزادانه امدادگران به مناطق محصور سوریه شده است. او تأکید کرد، به علاوه جامعه بین‌المللی باید گفت‌وگوهای صلح سوریه را به جریان بیاندازد.

به گزارش دویچه وله، کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان می‌گوید، در طول سه سالی که از شروع اعتراضات ضد دولتی و درگیری‌های سوریه می‌گذرد ۹ میلیون سوری آواره خارج از کشور یا مناطقی در داخل این کشور شده‌اند. این میزان ۴۰ درصد جمعیت مردم سوریه محسوب می‌شود.


ویدیو مرتبط :
در مقابل ما جامعه بین المللی نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو :جامعه بین المللی حق ندارد اسرائیل را از حمله به ایران منع کند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خط و نشان های بنیامین!

بنیامین نتانیاهو در آخرین اظهاراتش درباره ایران، خطاب به آمریکا گفته است: «یا برای ایران خط قرمز معین کنید یا به اسرائیل چراغ قرمز نشان ندهید.»

جام نیوز؛ بی بی سی فارسی (BBCPersian) امروز در خبری عنوان کرد: «بنیامین نتانیاهو، ساعتی پیش در نشستی خبری در بیت المقدس  گفته است: اگر جامعه بین المللی برای برنامه هسته ای ایران خط قرمزی ترسیم نکند، حق ندارد اسرائیل را از حمله به ایران منع کند.»

به گزارش این شبکه: «هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، دیروز گفته بود: دولت آمریکا قصد ندارد برای ایران مهلت تعیین کند و هنوز مذاکره را بهترین راه برای جلوگیری ایران از دست یابی اش به صلاح هسته ای می داند.»

در ادامه، کامبیز فتاحی، گزارشگر بی بی سی از بیت المقدس گزارش داد: «این اظهارات نتانیاهو نه تنها اشاره به سخنان یک روز پیش خانم کلینتون، بلکه یک واکنش مستقیم  به دولت اوباما بوده که اعلام کرده بود "حاضر نیست در قبال ایران ضرب الاجل و خط قرمزی تعیین کند".»

گزارشگر بی بی سی افزود: «نتانیاهو در این سخنرانی گفته: نیازی به صبر کردن در مقابل اقدامات و تصمیم های جدید ایران نیست! وی در این سخنرانی حتی یک قدم فراتر رفته و گفت: «کشورهایی که با تعیین خط قرمز برای برنامه اتمی ایران مخالفند، حق ندارند از لحاظ اخلاقی برای اسرائیل چراغ قرمز نشان دهند!»

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در دو سه روز اخیر، اختلافات بین آمریکا و اسرائیل بر سر ایران به اوج خود رسیده و به رسانه ها کشیده شده است.

گزارشگر بی بی سی در پاسخ به اینکه "دقیقا خط قرمزی که نتانیاهو به دنبالش هست چیست؟" گفت: «"مشخص نیست که این خط قرمز چیست." چون هیچ چیز را به طور صریح و شفاف مطرح نمی کند اما آنچه که از منابع نزدیک به دولت شنیده می شود این است که اسرائیل از آمریکا خواسته تا در صورت واکنش ایران نسبت به حمله نظامی اسرائیل، آمریکا وارد میدان شود.»

فتاحی در پایان می افزاید: «البته این اخبار مورد تأیید مقامات اسرائیلی صورت نگرفته است اما حداقل این است که یک ضرب الاجلی برای مذاکرات هسته ای مشخص شود.»/جام نیوز