اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست آمریکا برای مذاکره دو جانبه با ایران


جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا در سفر خود به چند کشور اروپایی از ایران خواست تا با آمریکا درموضوع برنامه هسته ای خود وارد مذاکرات جدی دو جانبه شود.

عصر ایران: جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا در سفر خود به چند کشور اروپایی از ایران خواست تا با آمریکا درموضوع برنامه هسته ای خود وارد مذاکرات جدی دو جانبه شود.

 بایدن در مصاحبه با روزنامه آلمانی " زود دویچه زایتونگ" ضمن اعلام این مساله به ایران هشدار داد که فرصت دیپلماسی برای حل و فصل مساله هسته ای ایران کشور نا محدود نخواهد بود.

بایدن مسئولیت تحریم های آمریکا علیه ایران را متوجه رفتار های حکومت ایران در موضوع هسته ای دانست و طبق معمول و با فرافکنی های مرسوم در میان سیاستمداران آمریکایی گفت که تهران مسئول تشدید تحریم های بین المللی است و افزایش فشارهای تحریمی بر روی ایران بدین منظور است که مقامات تهران در نهایت به این فکر واداشته شوند که آیا ادامه فعالیت های هسته ای به نفع شان است یا نه؟

بایدن زمان کنونی را بهترین فرصت برای گفتگوی ایران و آمریکا بر سر موضوع هسته ای دانست و هشدار داد که زمان برای دیپلماسی نا محدود نیست.

معاون رییس جمهوری آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه تسلیح ایران به سلاح هسته ای یک تهدید امنیتی جدی برای آمریکا است افزود واشنگتن جلوی دست یابی ایران به سلاح هسته ای را خواهد گرفت.

اتهام تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای در حالی مطرح می شود که تا کنون نه آمریکا نه رژیم صهیونیستی و نه کشورهای اروپایی مدعی هیچ کدام دلیل و مدرکی مبنی بر تلاش ایران برای کسب سلاح هسته ای ارایه نداده اند و آژانس بین المللی انرژی هسته ای که تنها مرجع رسمی و مشروع اظهار نظر درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران بوده است، تا کنون هیچج مدرکی مبنی بر انحراف ایران در فعالیت های هسته ای مشروع و قانونی اش ارایه نکرده است.


ویدیو مرتبط :
آمریکایی ها برای مذاکره با ایران درخواست رسمی دادند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست آمریکا از ایران برای جلب‌ رضایت حوثی‌ها به مذاکره



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا

یک مقام آمریکایی خبر داد که در دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا، واشنگتن از تهران خواسته طرفین درگیری در یمن را به انجام مذاکره برای رسیدن به توافق سیاسی ترغیب کند.

به گزارش فارس ، یک مقام آمریکایی اظهار داشت در طول دیدار دوشنبه «جان کری»‌ وزیر خارجه آمریکا و «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی او، واشنگتن از ایران خواسته تا طرف‌های درگیر در یمن را ترغیب کند برای یافتن توافق سیاسی، وارد مذاکره شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زمانی که از این مقام وزارت خارجه آمریکا سئوال شد آیا جان کری طی مذاکره با محمدجواد ظریف در نیویورک، از او خواسته است ایران از نفوذش برای ترغیب همه طرف‌های درگیر در یمن به مذاکره استفاده کند، پاسخ داد: «بله».

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: « واشنگتن از تهران خواسته تا حوثی‌ها را مجاب به گفت‌وگو کند».

عربستان سعودی با مشارکت چند کشور دیگر از جهان عرب٬ از نزدیک به یک ماه پیش عملیات گسترده هوایی علیه مواضع شیعیان حوثی را آغاز کرده است. این حملات هوایی با تشدید درگیری‌ها در شهر جنوبی عدن در روز چهارشنبه٬ به پنج استان یمن گسترش یافته و با شدت بیشتری دنبال شده است. منابع منطقه‌ای گزارش داده‌اند که سعودی‌ها به موازات بمباران هوایی درصددند تا با آموزش و مسلح کردن نیروهای قبیله‌ای٬ بر شبه‌نظامیان حوثی چیره شوند.

اخبار  سیاست خارجی  -  فارس