اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست آمریکا از ایران درباره «رضاییان»


وزیر امور خارجه آمریکا آزادی خبرنگار روزنامه‌ واشنگتن پست در ایران را خواستار شد.بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه این کشور از دولت ایران خواست تا اتهامات علیه جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست را که چندی پیش در تهران بازداشت شد لغو کند.

خبرگزاری ایسنا: جیسون رضائیان شهروند ایرانی آمریکایی که در 22 ژوئیه به همراه همسرش در تهران بازداشت شد روز شنبه به طور رسمی در یکی از دادگاه‌های تهران تفهیم اتهام شد.

به گفته این منبع آگاه، ماهیت اتهامات وی هنوز مشخص نشده است اما این اولین باری است که از زمان بازداشت رضائیان اتهامی علیه وی مطرح می‌شود.

این منبع آگاه افزود: در این مرحله وکیل رضائیان می‌تواند اتهامات وی را مورد بازبینی قرار دهد و با موکل خود گفت‌وگو کند.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت که دادگاه رضائیان در روز شنبه حدود 10 ساعت به طول انجامیده و یک مترجم در کنار وی حضور داشته است.

به ادعای این روزنامه رضائیان سپس سندی را امضا کرد که در آن تائید کرده متوجه اتهامات خود شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، جیسون رضائیان ابتدا به همراه یگانه صالحی همسرش در تهران بازداشت شد. همسر وی اوایل ماه اکتبر به قید ضمانت آزاد شد و تنها کسی است که تاکنون توانسته با رضائیان در بازداشت دیدار کند.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا آزادی خبرنگار روزنامه‌ واشنگتن پست در ایران را خواستار شد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه این کشور از دولت ایران خواست تا اتهامات علیه جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست را که چندی پیش در تهران بازداشت شد لغو کند.

جیسون رضائیان در 22 ژوئیه سال جاری به همراه یگانه صالحی همسرش در تهران بازداشت شد.

همسر وی اوایل ماه اکتبر به قید ضمانت آزاد شد اما رضائیان هنوز در بازداشت به سر می‌برد.


ویدیو مرتبط :
گل سوم ایران به گوام ( رامین رضاییان )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست‌ آمریکا از ایران درباره «رضاییان»


وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از ایران خواست تا "جیسون رضائیان" خبرنگار واشنگتن پست را آزاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از ایران خواست تا "جیسون رضائیان" خبرنگار واشنگتن پست را آزاد کند.

"جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت ۱۰۰ روز از زمانی که جیسون رضائیان، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست، در ایران در بازداشت به سر می‌برد، می‌گذرد.

ما درخواست خانواده و دوستانش را بازتاب داده و خواست خود را مجددا برای آزادی فوری او تکرار می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال از تهران خواسته است تا دو شهروند ایرانی آمریکایی دیگر، سعید عابدینی و امیر حکمتی، تفنگدار پیشین دریایی آمریکا، را آزاد کند.

ساکی درخواست مجدد واشنگتن را برای همکاری جهت یافتن رابرت لوینسون، مامور پیشین اف‌بی‌آی نیز تکرار کرده است.