اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخت سیب معروف نیوتن / تصاویر



درخت سیبی که "نیوتن" در زیر آن مشغول استراحت بود و پس از افتادن سیبی در مقابلش بصورت اتفاقی جاذبه را کشف کرد!

 در حدود سال 1665 او هنگامی که در باغ خانهٔ مادری خود در حال تفکر به این موضوع بود، سیبی از روی درخت افتاد و او را متوجه کرد که علت افتادن سیب همان دلیل گردش سیارات به دور خورشید است.

 

اخبار, اخبار گوناگون, نیوتن, قانون نیوتن title=

البته برخی معتقدند داستان فوق در واقع روایت اغراق شده ایست از خاطره‌ای که خود نیوتن نقل کرده بود؛ مبنی بر اینکه یک روز کنار پنجرهٔ اتاق خانه‌اش به تماشای باغ نشسته بود که افتادن سیبی از درختی نظرش را به خود جلب کرد. 

اخبار, اخبار گوناگون, نیوتن, قانون نیوتن title=

در حقیقت طی گفتگوهای بعدی، وی اقرار کرد که داستان سیب کاملاً ساختگی بوده و کشف جاذبه به تحقیقات قبلی او بر می‌گردد و او این داستان را به صرف جلب نظر عموم ساخته است. 

اخبار, اخبار گوناگون, نیوتن, قانون نیوتن title=

به هرحال اکنون این درخت،مشهورترین درخت در دنیاست که در باغ خانوادگی "نیوتن" قرار دارد.برای دور ماندن از آسیب توسط توریست ها دور این درخت سیب را که مسیر علم را عوض کرد مدتی است حصار کشیده اند.

 

اخبار گوناگون - مشرق


ویدیو مرتبط :
نیوتن و داستان سیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخت سیب «نیوتن» +عکس


تصاویر زیر، درخت سیبی را نشان می‌دهد که «نیوتن» در زیر آن مشغول استراحت بود و پس از افتادن سیبی در مقابلش به صورت اتفاقی جاذبه را کشف کرد!

وبسایت مشرق: تصاویر زیر، درخت سیبی را نشان می‌دهد که «نیوتن» در زیر آن مشغول استراحت بود و پس از افتادن سیبی در مقابلش به صورت اتفاقی جاذبه را کشف کرد!

در حدود سال 1665 او هنگامی که در باغ خانه مادری خود در حال تفکر به این موضوع بود، سیبی از روی درخت افتاد و او را متوجه کرد که علت افتادن سیب همان دلیل گردش سیارات به دور خورشید است.

البته برخی معتقدند داستان فوق در واقع روایت اغراق‌شده‌ای است از خاطره‌ای که خود نیوتن نقل کرده بود؛ مبنی بر اینکه یک روز کنار پنجره اتاق خانه‌اش به تماشای باغ نشسته بود که افتادن سیبی از درختی نظرش را به خود جلب کرد.

در حقیقت طی گفت‌وگوهای بعدی، وی اقرار کرد که داستان سیب کاملا ساختگی بوده و کشف جاذبه به تحقیقات قبلی او برمی‌گردد و او این داستان را به صرف جلب نظر عموم ساخته است.

به هر حال اکنون این درخت، مشهورترین درخت در دنیاست که در باغ خانوادگی «نیوتن» قرار دارد. برای دور ماندن از آسیب توسط توریست‌ها دور این درخت سیب که مسیر علم را عوض کرد، مدتی است حصار کشیده‌اند.

تصاویر / درخت سیب «نیوتن»

تصاویر / درخت سیب «نیوتن»

تصاویر / درخت سیب «نیوتن»