اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درج چراغ راهنما روی موادغذایی اجباری می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی,چراغ راهنمای تغذیه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح درج چراغ راهنمای تغذیه بر روی محصولات غذایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به شکل اجباری از سال اینده خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محمدرضا صابری اظهار کرد: در قالب این طرح میزان نشانگرهای تغذیه ای شامل انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس در قالب چراغ راهنمای تغذیه با رنگهای سبز، زرد و قرمز به صورت اندک، متوسط و زیاد نشان داده می شود.

وی گفت: دستورالعمل درج چراغ راهنمای تغذیه ای بر روی فراورده های غذایی بسته بندی شده شامل تولید داخل و وارداتی از سوی وزارت بهداشت امسال به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تاکنون ۱۰ محصول تولید شده در خراسان رضوی نظیر کیک و کلوچه چراغ راهنمای تغذیه ای را بر روی محصولات خود درج کرده اند.

وی ادامه داد: از سال آینده درج چراغ راهنمای تغذیه ای بر روی تمامی محصولات تولید شده در خراسان رضوی اجباری خواهد شد.

دکتر صابری گفت: این طرح به منظور آگاهی و کمک به مصرف کنندگان برای شناسایی ویژگی های تغذیه ای به صورت شفاف و قابل درک و در راستای ارتقای سلامت جامعه اجرا می شود.

گفتنی است خراسان رضوی با افزون بر ۸۳۰ واحد صنعتی مواد غذایی دارای پروانه بهره برداری هم اکنون قریب به ۲۰ درصد حجم صنعت مواد غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.


 اخبار اجتماعی  -   مهر 


ویدیو مرتبط :
ناهمانگی در چراغ راهنما/ تمام چهارراه پشت چراغ قرمز+فیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نصب چراغ راهنما روی کوله پشتی +عکس


با روشن شدن لامپ های LED روی سطح بیرونی کیف، علایم ترافیکی چون فلش های حرکت به سمت چپ و راست برای رانندگانی که پشت سر شما حرکت می کنند نمایان می شود.

جام: با روشن شدن لامپ های LED روی سطح بیرونی کیف، علایم ترافیکی چون فلش های حرکت به سمت چپ و راست برای رانندگانی که پشت سر شما حرکت می کنند نمایان می شود.

” seil bag”، کاری از لابراتوار طراحی لیمیانگسو در کشور کره و یک کوله پشتی مناسب حال دوچرخه سواران است که علایم ایمنی را بصورت هوشمند به نمایش می گذارد؛ با روشن شدن لامپ های LED روی سطح بیرونی کیف، علایم ترافیکی چون فلش های حرکت به سمت چپ و راست برای رانندگانی که پشت سر شما حرکت می کنند نمایان می شود.

 

علایم اصلی، مثل "توقف”، "تاسف”، و علایم اضطراری، یک پیام برنامه ریزی شده را برای وسایط نقلیه پشت سر دوچرخه سوار به نمایش می گذارند. دوچرخه سوار می تواند علایم مختلفی را که لازم می داند از طریق یک کنترل گر بی سیم قابل نصب روی فرمان دوچرخه برای رانندگان پشت سر خود بفرستد. این صفحه نمایش LED انعطاف پذیر مخفی در پارچه می تواند روی دیگر کوله پشتی ها یا کیسه ها هم نصب شود و قابلیت برنامه ریزی از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند برای نمایش هرگونه علایم و نشانه را نیز دارد.

Seil bag قطعه ای از فناوری اطلاعات قابل جاسازی روی لوازم و تلفیقی از مد و فناوری است که در عین حال حفاظت دوچرخه سواران شهری از حوادث وابسته به وسایط نقلیه را نیز فراهم می آورد. هم اکنون این پروژه از طریق سایت kickstarter در حال جمع آوری سرمایه لازم جهت راه اندازی خط تولید است.