اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«درباره الی» همچنان جایزه می گیرد


فیلم سینمایی «درباره الی» که از قرار معلوم در سال جاری میلادی در آمریکا به نمایش در آمده است، در فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ میلادی منتقد سینمایی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» قرار گرفت.

سینماپرس: فیلم سینمایی «درباره الی» که از قرار معلوم در سال جاری میلادی در آمریکا به نمایش در آمده است، در فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ میلادی منتقد سینمایی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» قرار گرفت.

 «جک کویل»، منتقد سینمایی خبرگزاری آسوشیتد‌پرس معتقد است فیلم سینمایی «درباره الی»  به نویسندگی و کارگردانی «اصغر فرهادی» اگرچه در سال ۱۳۸۸ در ایران تولید شده است ولی برترین فیلم سال میلادی جاری است.

کویل در این باره نوشت: اگرچه این فیلم سال‌ها پیش تولید شده است ولی به دلایلی تا امسال در آمریکا به نمایش درنیامد. «درباره الی» یکی از فیلم‌های سابق کارگردان برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» است که یک اثر استادانه است. این فیلم داستان عده‌ای دوست است که برای تعطیلات به ساحل دریای خزر مسافرت می‌کنند،  که در این میان یکی از آنها به طور مرموزی گم شده و سفر این گروه را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این منتقد سینمایی، در ادامه فیلم‌های «فینیکس»، «اسپاتلایت»، «شی-راک» و «۹۹ خانه»، «سگ ولگرد»، «آنومالیشا»، «عقیده»، «۴۵ سال» و «خاطرات دختر نوجوان» (دختر بچگی) را به عنوان دیگر فیلم‌های برتر امسال معرفی کرده است.

«جک کویل» همچنین خارج از فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ میلادی،  از فیلم‌های «قلب یک سگ»، «پل جاسوس‌ها»، «۷۱»، «مکس دویوانه: جاده خشم»، «کومیکو، شکار گنجه»، «بیرون درون» و «نمک زمین» به عنوان فیلم برجسته دیگری که در این سال ساخته شده است، یاد کرد.


ویدیو مرتبط :
ق 16 الی آخر_الرحمن 1 الی 17/استاد محمد صدیق المنشاوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الی اسمیت برنده جایزه کتاب بیلیز شد



اخبار,اخبارفرهنگی,  الی اسمیت

الی اسمیت با کتاب «هر دو بودن» جایزه ادبیات داستانی زنان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرآنلاین، داوران کتاب «هر دو بودن» را اثری درخشان، سرشار از استعاره و دقیق خواندند. اسمیت که از بردن اینکه جایزه به وضوح بهت زده شده بود، در طول مراسمی که شب چهار‌شنبه 3 ژوئن در لندن برگزار شد، جایزه 30 هزار پوندی خود را دریافت کرد. او پس از دریافت جایزه‌اش گفت : «باور کردنی نیست، لحظه باشکوهی است و من احساس فوق‌العاده‌ای دارم.»

اسمیت برای دریافت این جایزه با نویسندگانی همچون ریچل کاسک، سارا واترز و آن تایلر به رقابت پرداخت. این نویسنده اعلام کرد که در ماه جولای کار بر روی یک رمان تازه را بر اساس یک ایده 20 ساله آغاز خواهد کرد، او این کار یک چالش کاملاً متفاوت خواند.

رئیس هیات داوران «هردو بودن» را روایتی از عشق و غم خواند و گفت : « در این رمان درخشان و دقیق، دنیای جدید و قدیم با یکدیگر ملاقات کرده و به گفتگو می‌نشینند.»

«هر دو بودن» پیش از نیز چندین جایزه ادبی را از آن خود کرده و بدین صورت در دنیای ادبیات برای خود جایگاهی کسب کرده بود. اسمیت در آگوست 1962 در اسکاتلند متولد شده، و هم‌اکنون در کمبریج زندگی می‌کند.از او علاوه بر داستان‌های بلند تا کنون چهار مجموعه داستان کوتاه نیز به انتشار رسیده است. الی اسمیت گفته بود که ایده داستان «هر دو بودن» پس از دیدن یک نقاشی سبک فرسکو در سال 2013 به ذهنش خطور کرده است.

سال گذشته ایمیر مک‌براید نویسنده ایرلندی با کتاب «دختر یک چیز نیمه‌ شکل‌یافته است» این جایزه را از آن خود کرده بود.


 اخبار فرهنگی  - خبر  آنلاین