اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآوردن خوشه گندم از ریه دختر 12 ساله


فوق تخصص ریه و برونکوسكوپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خروج یك خوشه گندم به طول شش سانتیمتر از ریه دختری ۱۲ ساله در اتاق برونکوسکوپی بیمارستان نمازی شیراز خبر داد.

خبرگزاری مهر: فوق تخصص ریه و برونکوسكوپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خروج یك خوشه گندم به طول شش سانتیمتر از ریه دختری ۱۲ ساله در اتاق برونکوسکوپی بیمارستان نمازی شیراز خبر داد.

محمد اشكان مصلحی افزود: دختری ۱۲ ساله كه باسابقه یك سال مداوم خس‌خس سینه به دلیل ترشحات خلطی سینه با تشخیص عفونت ریه، سینوزیت و همچنین آسم، تحت درمان و بستری در بیمارستانی در جنوب استان فارس قرارگرفته بود با توجه به عدم بهبود و عدم سابقه تنگی نفس و وجود اجسام خارجی در ریه، مورد برونکوسكوپی در بیمارستان نمازی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: طی برونکوسكوپی در لوب تحتانی سمت راست ریه بیمار یك جسم خارجی مشاهده و نسبت به خروج آن اقدام شد که پس از خروج مشاهده شد که یك خوشه گندم به طول شش سانتیمتر است.

تنها نماینده انجمن ریه اروپا در ایران بیان کرد: پس از خروج جسم خارجی، حال بیمار بسیار مساعد و بعدازظهر همان روز بدون هیچ‌گونه علائمی مرخص شد، لازم به ذکر است که در اتاق برونکوسكوپ بیمارستان نمازی طی هفته‌های اخیر به‌ کرات اجسام خارجی ازجمله تکه‌های پلاستیك، زرورق، انواع تخمه، پسته و بادام، پیچ آهنی، تکه‌های نارگیل و باقیمانده‌هایی از مواد غذایی با موفقیت خارج شد كه تمامی بیماران خوشبختانه همان روز باحال خوب و مساعد مرخص شده‌اند.

مصلحی گفت: وجود هرگونه حالت خفگی ازجمله سیاه‌شدگی، ایست تنفس ناگهانی و استفاده از عضلات كمكی تنفسی، پریدن محتویات دهان مانند انواع غذا، میوه، اسباب‌بازی و آجیل و سرفه‌های ناگهانی كه قبلاً سابقه آن در كودك دیده نشده است، حتماً برای بررسی امكان ورود اجسام خارجی به ریه به پزشك معالج خود، یا اتاق برونكوسكوپی بیمارستان نمازی و یا طبقه پنج درمانگاه امام رضا (ع) مراجعه شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش روش سبز کردن سبزه خوشه گندم برای عید نوروز - کاشت سبزه خوشه گندم برای عید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوشه 6 سانتی گندم در ریه بیمار 12 ساله + عکس



 

خوشه شش سانتی گندم پس از یک سال از ریه دختر 12 ساله خارج شد.

یک فوق تخصص ریه و برونکوسکوپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره گفت: دختری 12 ساله با سابقه خس خس یک ساله سینه و ترشحات خلطی به بیمارستانی در جنوب فارس مراجعه کرد. این بیمار با تشخیص عفونت ریه، سینوزیت و آسم، بستری شد اما به دلیل بهبود نیافتن بیماری اش و نبود سابقه تنگی نفس و وجود اجسام خارجی در ریه، در بیمارستان نمازی برونکوسکوپی شد.

دکتر محمداشکان مصلحی خاطرنشان کرد: در برونکوسکوپی انجام شده، در لوب تحتانی سمت راست ریه بیمار یک جسم خارجی مشاهده و نسبت به خروج آن اقدام و مشخص شد جسم خارجی مورد نظر یک خوشه گندم شش سانتی متری بوده که باعث بروز علائم ریوی در بیمار شده بود. 

 

اخبار,اخبارحوادث, خوشه 6 سانتی گندم در ریه بیمار

 

 اخبارحوادث  -   ایسنا