اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد 12 میلیارد تومانی شهرداری تهران از تابلوهای تبلیغاتی



اخبار ,اخبار اقتصادی , شهرداری تهران

 

اخبار اقتصادی - درآمد 12 میلیارد تومانی شهرداری تهران از تابلوهای تبلیغاتی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت : کل درآمد این سازمان در سال 91 از محل تابلوهای تبلیغاتی اصناف 12 میلیارد تومان بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ جمال کامیاب با حضور در چهل و یکمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به هنگام بررسی لایحه مجوز اخذ عوارض از ابزار تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران افزود : اینکه برداشت شود لایحه مجوز اخذ عوارض از ابزار تبلیغات صنفی برای درآمد زایی است ، درست نیست بلکه بحث و دغدغه اصلی ما مدیریت سیما و منظر شهر تهران است.

وی ادامه داد: لایحه اخذ عوارض و لایحه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی مباحث جدیدی نیست بلکه تمام مباحث آن مجموعه مصوباتی است که شورا پیش از این آن را تصویب کرده است و ما فقط نظرات شورا را تجمیع کرده ایم.

کامیاب با بیان اینکه هر دو لایحه quotation mark اخذ عوارض و ساماندهی quotation mark تقدیم شورا شده است گفت: ما این دو لایحه را از هم جدا کرده ایم و اکنون بحث ما بیشتر مربوط به اخذ عوارض از تابلوهای تبلیغاتی اصناف است .

وی با بیان اینکه قصد و غرض ما درآمدزایی نیست افزود : مدیریت تابلوهای تبلیغاتی اصناف مشکل است، چرا که گاهی دیده می شود برخی از اصناف از 5 مدل تبلیغات استفاده می کنند که شاید اخذ عوارض یکی از راه هایی باشد که آشفتگی سیمای شهر مدیریت شود.

در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه مجوز اخذ عوارض از ابزار تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که کلیات این ماده واحده رأی آورد. 

اخبار اقتصادی - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
تیزر تبلیغاتی بازیافت شهرداری تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین روایت رسمی از درآمد شهرداری‌های سراسر کشور/ تهران: 112هزار میلیارد+اسناد



اخبار اقتصادی - اولین روایت رسمی از درآمد شهرداری‌های سراسر کشور/ تهران: 112هزار میلیارد و اصفهان 18 هزار میلیارد ریال +سند

مصوبه دولت دهم در زمینه کسر نیم درصد از حساب شهرداری ها حاوی یک پیوست مهم یعنی اعلام درآمد شهرداری های استانهای مختلف کشور است که به نوعی اولین اعلام رسمی و جامع در این زمینه محسوب می شود .

موضوع ابطال مصوبات دولت به دلیل مغایرت با قوانین یکی از اخباری است که طی سالهای گذشته بارها توسط رسانه ها منتشر و منعکس شده است و هم دولت و هم مجلس استدلال هایی را له یا علیه این موضوع بیان کرده اند.

یکی از آخرین مصوبات ابطال شده توسط رییس مجلس شورای اسلامی، اقدام دولت دهم در کسر نیم درصد از درآمد شهرداری های استانهای مختلف کشور و واریز آن به حساب نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که اگرچه نفس موضوع یک قانون است اما چون راسا توسط دولت انجام شده نه شهرداری ها، مغایر قانون شناخته شد.

اما این مصوبه، حاوی یک پیوست مهم یعنی اعلام درآمد شهرداری های استانهای مختلف کشور است که به نوعی اولین اعلام رسمی و جامع در این زمینه محسوب می شود و اگرچه در فصل مربوطه، عنوان پیش بینی درآمد شهرداری ها در سال 91 درج شده اما با توجه به اینکه این مصوبه دولت دهم در سال 92 تصویب شده و همچنین بر اساس همین پیش بینی، مبلغ نیم درصد از اعتبارات آنها کسر شده است، می توان آنرا برآوردی دقیق به شمار آورد نه صرفا یک پیش بینی غیر عملیاتی.

اخبار ,اخبار اقتصادی , درآمد شهرداری‌ها

 
به گزارش صبحانه، در این جدول، استانهایی مانند تهران با بیش 11 هزار میلیارد تومان درآمد که قطعا بخش مهمی از آن مربوط به پایتخت است، اصفهان، فارس و آذربایجان سرقی با بیش از هزار میلیارد تومان درآمد، خراسان رضوی با بیش از 4 هزار میلیارد تومان درآمد و از سوی دیگر کهگیلویه و بویر احمد با 38 میلیارد تومان و چهارمحال و بختیاری با 28 و خراسان جنوبی با 23 میلیارد تومان درآمد به چشم می خورند و در مجموع، شهرداری ها در سال 91، بیش از 25 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده اند.

اخبار ,اخبار اقتصادی , درآمد شهرداری‌ها

 
همچنین در این جدول میزان بی توجهی شهرداری های سراسر کشور نسبت به پرداخت مبلغ مقرر در قانون برای کمک به نهاد کتابخانه ها قابل مشاهده است که اگرچه توسط دولت دهم از روشی مغایر قانونی نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام شد اما به نظر می رسد راهی جز استفاده از اهرم های قانونی و همت قوه مجریه برای تسویه این بدهی وجود نداشته باشد.
اخبار اقتصادی - صبحانه