اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد ماهانه داعش از فروش نفت ٥٠‌میلیون دلار است



اخبار,اخباربین الملل,داعش

یک روزنامه هندی روز شنبه نوشت: به‌رغم حملات هوایی و ادعای آمریکا برای مقابله با داعش، این گروه تروریستی ماهانه حدود ٥٠‌میلیون دلار از محل فروش نفت چاه‌های مناطق تحت‌کنترل خود، درآمد دارد.

روزنامه انگلیسی‌زبان هندو به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق، فروش نفت از سوی داعش را مهمترین منبع مالی این گروه دانسته و اضافه کرد: فروش نفت باعث شده است که داعش تاکنون مناطق وسیعی از سوریه و عراق را در کنترل  داشته باشد.


در ادامه این مطلب آمده است: درآمد بالای حاصل از فروش نفت باعث شده است که این گروه تروریستی به‌رغم حملات هوایی، به جنگ ادامه دهد و با بخشش‌های زیاد، اقدام به جذب نیرو کند.


این روزنامه در ادامه می‌نویسد: داعش برای ادامه فروش نفت اقدام به جذب متخصصان صنعت نفت از کشورهای مختلف کرده است.


به نوشته این روزنامه، بازیگران بین‌المللی در منطقه خواسته یا ناخواسته کمک زیادی به داعش در استخراج و فروش نفت کرده‌اند.


این روزنامه در ادامه به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق نوشت: داعش نفت‌خام را به قاچاقچیان هر بشکه ٣٥ دلار به فروش می‌رساند و در مواردی حتی هر بشکه نفت را به قیمت ١٠ دلار نیز فروخته که در مقایسه با قیمت ٥٠ دلاری هر بشکه نفت بسیار پایین است. این مقامات می‌گویند که قاچاقچیان نفت را به دلالان ترکیه می‌فروشند و قبلا با کامیون‌های بزرگ اقدام به قاچاق نفت می‌کردند که با افزایش حملات، انتقال نفت با کامیون‌های کوچکتر صورت می‌گیرد.
این مقامات اطلاعاتی عراقی معتقدند که داعش روزانه حدود ٣٠‌هزار بشکه نفت را از میادین نفتی استخراج می‌کند و به قاچاقچیان و دلالان نفت در ترکیه می‌فروشد.


ابراهیم بحرالعلوم یکی از اعضای کمیته انرژی مجلس عراق و وزیر سابق نفت این کشور نیز به آسوشیتدپرس گفته بود که داعش در عراق روزانه بین ١٠ الی ٢٠‌هزار بشکه نفت از میادین نفتی خارج از موصل استخراج می‌کند.

 

 اخبار بین الملل  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
درآمد ماهانه 50میلیون دلاری داعش از نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش هر ماه 50 میلیون دلار از فروش نفت درآمد دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک روزنامه هندی روز شنبه نوشت: به رغم حملات هوایی و ادعای آمریکا برای مقابله با داعش، این گروه تروریستی ماهانه حدود 50 میلیون دلار از محل فروش نفت چاههای مناطق تحت کنترل خود، درآمد دارد.

روزنامه انگلیسی زبان هندو به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق، فروش نفت از سوی داعش را مهمترین منبع مالی این گروه دانسته و اضافه کرد: فروش نفت باعث شده است که داعش تاکنون مناطق وسیعی از سوریه و عراق را در کنترل داشته باشد.


در ادامه این مطلب آمده است: درآمد بالای حاصل از فروش نفت باعث شده است که این گروه تروریستی به رغم حملات هوایی به جنگ ادامه دهد و با بخشش های زیاد، اقدام به جذب نیرو کند.


این روزنامه در ادامه می نویسد: داعش برای ادامه فروش نفت اقدام به جذب متخصصان صنعت نفت از کشورهای مختلف کرده است .


به نوشته این روزنامه، بازیگران بین المللی در منطقه خواسته و یا ناخواسته کمک زیادی به داعش در استخراج و فروش نفت کرده اند .


این روزنامه در ادامه به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق نوشت: داعش نفت خام را به قاچاقچیان هربشکه 35 دلار به فروش می رساند و در مواردی حتی هر بشکه نفت را به قیمت 10 دلار نیز فروخته که در مقایسه با قیمت 50 دلاری هر بشکه نفت بسیار پایین است .
این مقامات می گویند قاچاقچیان نفت را به دلالان ترک می فروشند و قبلا با کامیون های بزرگ اقدام به قاچاق نفت می کردند که با افزایش حملات، انتقال نفت با کامیون های کوچکتر صورت می گیرد.


این مقامات اطلاعاتی عراقی معتقدند داعش روزانه حدود 30 هزار بشکه نفت را از میادین نفتی استخراج و به قاچاقچیان و دلالان نفت در ترکیه می فروشند.


ابراهیم بحرالعلوم یکی از اعضا کمیته انرژی مجلس عراق و وزیر سابق نفت این کشور نیز به آسوشیتدپرس گفته بود داعش در عراق روزانه بین 10 الی 20 هزار بشکه نفت از میادین نفتی خارج از موصل استخراج می کند.

 

اخبار بین الملل - ایرنا